velsignet med to Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Vi vil prøve det, men har null peiling på det. Hva trenger man egentlig som "starpakke"? Hvor mange bleier bør man kjøpe til å begynne med?
SusyQ Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Vet ikke så mye om det selv, men du burde ta en titt på forumet til Tett Inntil. Der er det masse tøybleiebrukere. De har til og med et eget tøybleieforum. Lykke til :-) http://www.tettinntil.no/forumet/forum.php
Fifrildi Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 *rekke opp hånden* Jeg skal bruke engangs nyfødtbleier til navlesnoren faller av og skal deretter gå over til tøybleier. Du må sette deg ned og lese, lese, lese. Det er ganske mange ulike tøybleier så du må nesten finne ut hva som passer dere best. Vil dere bruke ullbukser utenpå eller ha bleier med vanntett lag utenpå. Brettebleier, lommebleier eller alt i ett bleier? Vi går for en blanding av alt i ett bleier med vanntett lag utenpå; mest sannsynlig one size fra bumgenius og så lommebleier til natten slik at det kan gå lenger mellom skift uten lekkasjer. Fra en venninne som har brukt tøybleier til sine sies det at man trenger ca 20 bleier, så det er hva jeg kommer til å kjøpe. Mellom vask er planen en wetbag på en krok på veggen på badet hvor jeg også kan slenge oppi skitne vaskekluter etc.
Mellirs ♂ '10 Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Vi skal På levlogisk.no er det forslag til startpakker, og på levlogisk.com er det en tøybleieguide
♡har tre skjønne jenter♡ Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Hei, jeg brukte tøybleier på forrige baby og skal også bruke det denne gang på babyen som kommer om tre uker. Har kjøpt bleier på Nøstebarn og strikket ullbukser til å ha som sperrelag utenfor. Ullbukser kan også kjøpes ferdig, men litt koselig å strikke selv. Ikke vanskelig heller. Bruker brettebleier mens jeg bare ammer. Etterhvert som babyen går over til fast mat bytter jeg til figursydde bleier. De likner papirbleier i form. Brukte dem også i barnehagen. Hadde da med rene bleier hver dag og så hadde jeg en tøypose de ansatte la de brukte bleiene i. Disse tok jeg med hjem hver dag for å vaske. Jeg samler opp bleier til de må vaskes. Trenger ikke vaske hver dag. Bare ha en bøtte med vann, ha litt eddik oppi og legg bleiene i bløt der. Da lukter de ikke. Etterhvert som babyen får fast avføring bruker du rispapir inni bleien. Så kaster du papiret med avføringen i do. Egentlig rensligere enn papirbleiene du kaster i bosset. Mer miljøvennlig er det og. Og ikke minst får du mer plass i bosset ditt. Papirbleier tar veldig mye plass! Jeg vil absolutt anbefale tøybleier! Lykke til med det du bestemmer deg for. Det finnes mange forskjellige tøybleier på markedet, men de fleste fungerer på samme måte der du trenger bleie og noe som kan sperre for væten (ull eller annet lag).
velsignet med to Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2010 Takk for hjelpen jenter! Da skal jeg benke meg foran lesestoff om tøybleier snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå