Gå til innhold

Bekymret, bør jeg ringe lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en stor overraskelse da det kom litt blod ut av skjeden nettopp. Jeg har ikke blødd tidligere i svangerskapet. Og jeg er i uke 31 nå. Babyen sparker mye, men jeg ble ganske bekymret. Andre som har blødd, tror dere det er noe farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg vet hvordan du har det. Jeg er i uke 32 og har hatt flere blødninger, senest en liten i uke 29. Det er ikke så uvanlig tror jeg, men jeg ville uansett ha ringt lege. Det er helt avgjørende hvor stor blødningen er og hvor den kommer fra om den er farlig eller ikke. Det kan jordmor/lege hjelpe deg med. Det er betryggende å få konstatert at alt er bra med babyen. Lykke til.

Skrevet

Har du hatt sex i det siste? Kan være irriterte slimhinner pga det..

Men er du bekymret, så er det bedre å ringe lege\jordmor å snakke med de som kan det, og da slipper du å stresse pga bekymringer.

Skrevet

jeg ville ringt... om det var mer enn etpar dråper.

Skrevet

hei Cherish :)

Har opplevd det samme selv,og som jeg har blitt forklatr er dety ingenting å bekymre seg over med mindre det er rødt friskt blod.

Det er ganske ofte at blodkar sprekker litt og det er helt normalt.

Men,bedre å ringe engang for mye enn en gang for lite,og noen ganger er det greit å ringe bare for å roe seg selv litt ned og ikke gå rundt å tenke på hva det kan være :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg ringte lege og ble kalt inn med en gang. Legen undersøkte meg og fant heldigvis ut at det ikke var noe farlig, men skulle ta det med ro og hvis det skjedde igjen så skulle jeg ringe føden.

Babyen roer meg ned også ved å lage mye liv og røre, så håper blødningen bare var et engangstilfelle.

Skrevet

Jeg har i dag hatt min tredje blødning på en uke. Kun lite blødning blandet i litt slim. Ble sendt på sykehus etter andre blødning der legen såg at alt var vel med UL og GU. Hvorfor jeg har hatt små blødninger visste legen ikke, men ingenting tydet på at det er farlig. I dag tror jeg at jeg bare venter med å ringe, da jeg føler meg litt "hysterisk"... Kjenner meget aktiv pode i magen, så satser på at alt er greit :)

Skrevet

Jeg fikk en ny blødning i dag. Selv om jeg var hos lege i går og hun sa at det ikke var noe farlig, så sa hun at jeg burde ringe føden hvis jeg skulle blø mer. Er jeg hysterisk hvis jeg ringer til føden i dag?

Det er litt betryggende å høre at det virker vanlig å ha små blødninger også sent i svangerskapet og at det ikke nødvendigvis trenger å være farlig.

Skrevet

Jeg hadde ringt føden jeg....selv om det kan skje at man blør. Synes ikke det er hysterisk, legen sa jo du skulle ringe hvis du blødde igjen :)

Skrevet

Jeg klarte ikke å la være å ringe jordmor. Greit å bare få sagt det til henne, så man føler seg litt mer betrygget. Har ikke hatt mer blødning enn den jeg hadde i dag tidlig. Jordmor spurte om jeg har blødd mye neseblod i det siste, og det har jeg faktisk. Mest sannsynlig skyldes altså blødningene nå litt overømfintlige slimhinner. Men jeg skulle ringe vakttelefonen med engang om det ble større blødninger. Har ikke vondt, så håper det er forbigående...

Skrevet

Jeg ringte føden i går, og fikk beskjed om å komme inn med engang. De tok gynekologisk undersøkelse og ultralyd og de fant ingenting galt, bortsett fra at jeg også er lettblødende. Men hvis jeg blødde i dag igjen så skulle jeg ringe igjen og eventuelt komme tilbake å ta en celleprøve. Fikk litt blod på papiret i dag da jeg stod opp, men ser an litt utover dagen.

Skrevet

De tok celleprøve på meg når jeg var på sykehuset i helgen. Har ikke hørt noe fra sykehuset, så det bekymrer meg ikke stort. Det trenger du nok ikke bekymre deg for heller :) Har snakket litt med andre jeg kjenner som har fått barn, og det er slett ikke så uvanlig at man har små blødninger så pass seint i svangerskapet. Men jeg håper uansett vi slepper flere blødninger fremover.

Skrevet

Gjorde celleprøven vondt? Har hørt at man skal helst prøve å unngå celleprøver så sent i graviditeten, men sykehuset vet jo hva de gjør hvis jeg må inn å ta en. Positivt er det i hvert fall at man blir tatt på alvor på føden og at de er flinke til å følge opp. Og en positiv ting kom hvert fall ut av det og det var jo at jeg fikk se bebisen min på ultralyd igjen:)

Skrevet

Det er ikke noe særlig vondt å ta celleprøve.

Grunnen til at legene ikke ønsker å ta slike prøver i svangerskap, er at svar-resultatet er mer usikkert pga hormonene. De har sagt til meg at det er lurere å vente til etter fødtselen, da en kan stole på resultatet en får.

Skrevet

Syns generelt GU har vært mer vondt enn før jeg ble gravid. Men det er jo heldigvis fort gjort :)

Jeg har hatt litt spor av blødning nå i ettermiddag også. Slitsomt kjenner jeg. Men nå har jeg ikke ringt jordmor. Har vært fin hele svangerskapet, så noen problemer må vel komme nå i 3.trimester...

Skrevet

Jeg ringte føden i dag fordi jeg fortsatt blør litt, og skal inn dit litt senere i dag. Blir frustrert av dette her. Jeg kjenner heldigvis babyen sparke, men blir litt bekymret.

Skrevet

Det gikk heldigvis bra her også. Jeg blør fortsatt litt, men de fant ut at det ikke hadde noe med graviditeten å gjøre og at det kom fra urinrøret. Ble utrolig lettet selv om det sikkert ikke er bra å blø derfra heller, så er blir det en helt annen bekymring...

Skrevet

Det er bra. Alt fint her siste dagene, nå har jeg bare vondt helt nederst i magen til høyre...Skal jo alltids være noe :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...