Gå til innhold

Forferdelig natt?!? Kan noen hjelpe?


susieq87

Anbefalte innlegg

Er nå 16 + 4 på vei, har hatt kvalme hele svangerskapet, men bare på kveldene. Har hatt noe halsbrann, men ikke sånn at det har vært veldig plagsomt. I går kveld i 7-8 tiden begynte kvalmen, som alle andre kvelder, bare mye sterkere. Følte meg i tilegg veldig oppblåst. Mellomgulvet var hardt og tilslutt følte jeg meg så sprengt og kvalm at jeg nesten ikke fikk puste. Det føltes ut som, hvis jeg hadde vært en ballong og noen hadde stukket hull på meg hadde jeg fløyet av gårde. Halsbrannen var sjikkelig ille, har aldrig hatt en slik kvalme og halsbrann før. Våknet i 3 tiden og ringte til legevakta, dem viste ikke hva det kunne være, å sa jeg måtte se det ann og ble jeg verre kunne jeg komme inn. Jeg tok en halsbrann tablett, som ellers er SVÆRT effektiv, den funket bare litt (som at den la seg over smertene, men tok dem ikke bort). Tilsutt gikk jeg å la meg, sovnet av. Våknet i morrest i 9 tiden. Følte meg merkelig. Jeg kjente på kroppen at den hadde gådd igjennom noe, var sliten og mellomgulvet var ømt.

 

Jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd? eller hva som skjer? Noen som har opplevd lignende eller hørt om det som kanskje vet hva det er?

 

Dem på legevakta sa at dem trudde ikke det hadde noe med babyen å gjøre, men jeg er redd min tilstand kan skade barnet.

 

Hilsen bekymret som ikke vet hva som feiler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, kan ikke hjelpe, for jeg har ikke hatt det akkurat sånn. Men det jeg tenker er at du burde ta kontakt med lege eller jordmor som du bruker og forklare situasjonen for dem. Kanskje du kan få en avtale litt raskt, bare for å bekrefte at alt er i orden med den lille. Er gravid for tredje gang, og vet at det er godt å få en ordentlig sjekk dersom det har skjedd noe man ikke helt kan forklare. Tror ikke legevakten er riktig sted å få hjelp i en slik situasjon. De er jo som regel ikke eksperter på graviditet... Er sikker på at alt er i orden hos deg. Lykke til med svangerskapet videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Eg har hatt lignande smerter som du beskrive. Det kjem vistnok av galle som "skvulper over" litt av og til. Det kan være pga gallestein, eller betennelse i galleblære, men eg har hatt det eit par ganger, så har det berre forsvunnet av seg sjølv igjen. Legen min sa at eg kunne ta betennelsedempende medisin, som feks Voltaren viss det ikkje er ofte, men kun i 1. og 2. trimester. Det e reseptbelagt medisin så du må nok til lege uansett. Viss du har det samme som meg så hjelper det å bevege seg, gå rundt litt, og faktisk (høyres veldig rart og dumt ut) så hjelper det å ete banan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...