braveheart Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 jeg lurer på om dere har tatt svineinfluensavaksinen? jeg har ikke gjort det og vurderer seriøst å ikke gjøre det...er det helt på trynet.vet at mange helt friske har dødd og jeg vil jo selvsagt ikke risikere noe for den lille i magen... er det flere enn meg som er skeptisk til den?det er jo ingen som vet om det blir noen senskader på barnet som følge av vaksinen heller...
Knøtte85 Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Ja, har tatt den! La vær å ta den da vel.. Svineinfluensaen er jo borte..
mamma00 Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har tatt den, det gjorde jeg i månedsskiftet november/desember. Personlig tror jeg ikke du behøver være redd for senskader på barnet - naturlig nok, ellers ville jeg selvfølgelig ikke ha tatt den selv! ;-) Men jeg er også enig med innlegger over. Epidemien ser ut til å ha roet seg veldig, har ikke hørt om nye tilfeller av svineinfluensa på lenge! Lykke til, tror dette går bra uansett!
mamma00 Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 ... hmm, og så ser jeg en tråd lenger nede hvor det står at en nettopp har vært syk... Der fikk jeg den for "ikke hørt om nye tilfeller på lenge"...
Canari Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg kommer lite sannsynlig til å ta den, svineinfluensaen er jo ikke et tema nå, og ikke ble den så ille som forventet heller. Jeg er generelt skeptisk til å ha i meg legemidler om det ikke er et klart behov. Tar neg unødige sjangser. Skulle det bli aktuelt igjen, er babyen større og antakelig mindre påvirkbar.
Carasnella Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Har ikke tatt den og skal ikke ta den heller. Og har heller aldri vurdert å ta den. Og det er da ikke mange friske som er døde av svineinfluensaen. Er faktisk 10 som har dødd i forbindelse med vaksninen, men det har stort sett vært personer i risikogruppen, samme som de som har dødd av den.
nicki82 Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har ikke tatt den, og vil heller ikke ta den (selv om jordmoren anbefaler det). Har fått sterke anbefalinger for og imot, så jeg må nok si at dette valget ikke var det enkleste å ta. Jeg er selv en skeptiker når det gjelder medisinbruk, så det er vel hovedargumentet mitt for å la være å ta noe som er anbefalt fra helsedirektoratet. Trening, god hygiene, sunt kosthold og bra med klær i vinterkulda - er min måte å holde meg frisk på
utrolig78 Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Ikke tatt, og skal ikke ta. Legene sier de ikke tror noe særlig på en tredje bølge, og jeg stoler uansett på mitt eget immunforsvar mm. Veldig få som egentlig har blitt alvorlig syk.Og jeg er fortsatt skeptisk til vaksiner under graviditet. Flere av legene på min jobb sa til meg at de ikke ville ha tatt den.... Men hver enkelt må føle hva de er trygg på.
Karry27 venter nr 3 har født Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 jeg skal ikke ta den,da jeg har hatt svineinfluensaen.vi fikk det før jul her i huset.var små dårlig i 2 dager.til og med katta fikk det,og det gikk værst utover han.pus ble sikkelig dårlig og måtte være hos dyrlegen i et par dager.
FruBoger fødeklar Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 skal ikke ta den. som min lege sa; pleier du å få influensaen, og ligge med feber og utslått i flere dager? Og nei,det pleier jeg ikke å gjøre.. BANK I BORDET. Mannen min hadde det i november,og både jeg og dattera klarte oss fint da. Vi dro til slutt bort da men. Min svigemor jobber på sykehuset,hvor de tar imot tilfellene av svina. Og hun sa at "av de 20 vi har hatt inne i desember var 2 syke, og av alle de som har vært inne nå etter jul har ingen hatt det". Håper det har gitt seg til sommeren,slik at de åpner opp for besøk på barselen!
Madeleine80 Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har tatt den men respektere de som også velger å ikke ta den. Men ville nok gjort det om jeg hadde vært gravid el annen risiko gruppe. Dette må du bare kjenne på selv. Jeg har ikke fått noen bivirkninger og her er allemann vaksinert også dattra mi på 2 ingen bivirkninger. Langtidsbivirkningene vet man jo aldri.
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 jeg har heller ikke tatt den for jeg har ikke hørt så mye om svineinfluensaen i det siste, men hvis det skulle bli et nytt stort utbrudd, så kommer jeg til å ta den. Vi som er gravide er jo faktisk i risikogruppen med en større fare enn de som ikke er. Respekterer de som velger og ikke ta den Man vet jo faktisk ikke hvordan den virker, for vi er alle forskjellige:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå