Gå til innhold

flere med vondt i bekkenet allerede??


sts88

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 9+4uker, har en jente på 8mnd og 1,5uke. så det er ikke så lenge siden sist jeg gikk gravid. Hadde store problemer sist med bekkenplager, men denne gang er det like vondt nå, som det var da jeg var ca7mnd på vei sist. Er det noen andre som har opplevd dette? sliter veldig med søvn pga store smerter.

 

På forhånd, takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Hadde moderat BL med gutten vår som er 2 år og 8 mnd. Har aldri blirr 100% bra etter det. HAr ikke vært noe særlig plaget altså, men har kjent det når det har vært glatt, jeg har snudd meg brått eller langet ut i lange skritt.

Nå kjente jeg det økte på allerede i uke 7. Er 10+3 i dag og for halvannen uke siden gikk jeg til innkjøp av bekkenbelte, jeg har fått øvelser av fysioterapeut og jeg skal komme meg i gang med gruppetrening for gravide med BL ganske snart tenker jeg.

Tren masse knipeøvelser og rygg og sidemuskler i magen. Dette hjelper å stabilisere bekkenet, men dette vet du jo kanskje fra før...... I tillegg; sov med en pute mellom knærne og lig i silkepysj eller på et silkelaken så det er lettere å snu seg om natta.

Ikke noe greit å ha så store smerter så tidlig, men du må i alle fall ikke vente med å ta tak i det for det blir ikke bedre....

God bedring!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 8 uker på vei med min første, og har allerede svakt begynt å kjenne at jeg har vondt nederst i korsryggen - men det kommer og går litt. Er ikke kjempe vondt, men ubehagelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner det særlig i halebeinet, eller det var her det startet.. nå er jeg skikkelig øm ytterst på begge hoftene og inni hofta på en måte.. syns det er kjempeubehagelig og liker det ikke.. har egentlig vært flink til å trene mage og ryggmusklaturen, så håpet ikke det kom så tidlig.. men er kun i 11 uke og det er jo maaange igjen.. må vel bare bli flinkere til å trene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar!

 

jeg bruker pute, og prøve så godt jeg kan og gjøre de andre tingene jeg fikk beskjed om sist jeg gikk gravid, men det er ikke alltid like lett med ei lita ei som krever sitt! pluss at jeg har jo ikke den store mqagen enda, så vil ikke gå å oppføre meg som om jeg er 7-8mnd på vei allerede :) men har fått time til fysioterapi, den 15 mars, det va laaang vente tid!:/ så får håpe det hjelper på:) tenkte å prøve ut svømming, har hørt det skal være bra?

 

har dere noen anbefalinger når det gjelder bekkenbelter? jeg prøvde et som ligner en truse på lørdag, men det satt veldig feil på meg. fikk store smerter av det, hadde problmer med å lee meg skikkelig hele dagen etter å ha prøvd det. å det sies jo å være det beste?

 

er kjedelig å ha disse smertene så tidlig, jeg ser for meg at det blir et laaangt svangerskap, med tanke på at jeg vil jo gi jenta mi all den oppmerksomheten hun trenger, men bør jo tenke litt på helsa også. håper dere andre får god behandling, slik at dere ikke får store problemer senere i svangerskapet! god bedring til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...