2010? Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jenta mi på 3 er svært beskjeden. Hun har imidlertid funnet seg godt til rette i barnehagen, og trives godt med både voksne og barn der. Akkurat nå forsøker jeg å få henne til å hilse om morgenen når vi kommer og å si hadet når vi går, men dette er tydeligvis svært vanskelig for henne. Hun kikker bare ned i gulvet. Noen som har liknende erfaringer, og hva har dere evt gjort? Vi voksen hilser jo alltid, så hun vet på en måte hvordan vi oppfører oss i slike situasjoner.
Gjest Filifjonka Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Gå foran med et godt eksempel, slik du allerede gjør. Slik du beskriver henne er det fordi hun er sjenert og beskjeden at hun ikke hilser, så da må du nesten vurdere hvor langt du vil presse henne. Kanskje det er nok at du hilser. Du kan også velge å hilse på hennes vegne, si noe sånt som "god morgen (barnehageansatts navn), sier (barnets navn)". Etter som hun blir eldre kan du fungere som sufflør, det har jeg med hell gjort på mine barn. Du hvisker i øret hennes hva hun skal si: "Nå må du si hadet til XXX." "Si god morgen til YYY." Ellers er ikke en treåring så veldig stor, og jeg ville ikke bekymret meg ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå