Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 jeg sjekka loggen på laptopen hans, jeg gikk inn på noe som heter infokapsler . der fant jeg gamblingsider. betyr det at han har vært inne på disse sidene? eller er det bare "kapsler " som blir lagra? passer dårlig dette nå som jeg har 10 dager igjen til termin.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Da har han helt klart vært inne på sidene, ja! En cookie er en tekstfil som nettsiden du besøker lagrer på din data. Cookies er en måte for nettsiden å gi brukeren tilgang til flere funksjoner på; eksempelvis å holde orden på innstillinger du har gjort og hvilke varer du har lagt til i din handlekurv. Med informasjonen i en cookie er det altså mulig å følge en brukers surfing rundt på en side.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Så infokapsel er det samme som cookie? Men jeg finner ikke den sia på loggen (historie). Har han sletta akkurat de sidene fra loggen kanskje? HUFF:-( HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Ja, infokapsler er det norske ordet for cookies (vel - i allefall i IT-sammenheng, he he). Da har han nok slettet loggen med "besøkshistorikk", ja - og glemt å slette infokapslene. Synes utrolig synd på deg. Har selv en nær slektning som har slitt med spillegalskap, så vet akkurat hvor lite morsomt sånt er. Ta etpar print screen shots av boksen med infokapsler og lagre det et sikkert sted (send det på en mail til deg selv eller noe). Det kan komme godt med siden..... Lykke til!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Ja, det er det samme. Og ja, man kan slette loggen uten at cookies blir borte. Det er nok derfor du ikke finner den. Når det er sagt kan disse cookies henge igjen fra tidligere besøk på nettsidene, men søker man dypere i datamaskinen kan man finne ut hvilken dato det er snakk om. Jeg har gjort det før selv, men husker ikke lenger hvordan man gjør det. Mulig noen andre her kan forklare deg det.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Nei, nå renner tårene her. Vi snakker om en mann i 30 årene jeg er gift med, vi venter vårt første barn. Har stressa i over et halvt år med å få lån til bolig. Endelig fått litt lån også skal han ødelegge det med å begynne å spille igjen. Han har over 500 tusen i gjeld til sammen. Vurderer å gå fra han nå, barnet mitt skal ha det økonomisk trygt. huff, vet ikke hvordan jeg skal konfrontere han med det heller. Han blir så sint. Og kommer sikkert til å nekte. Dette er forresten en ny laptop så er visst nå nylig han har vært inne på de sidene. HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har svart deg tidligere - det er jeg som har en slektning med spillegalskap. Beklager at jeg er så direkte, men jeg synes seriøst at du skal vurdere å gå fra ham. Evt. må du sette hardt mot hardt og si at han enten starter med terapi, eller så går du. Spillegalskap er en forferdelig sykdom, og som du er inne på, går det utover familien på de forferdeligste måter. Det er helt ille å hele tiden sitte å være bekymret for økonomi, og å være redd for at han havner utpå igjen. Dette er ikke lett, men INGEN barn fortjener å vokse opp i så usikre kår. Så enten må han gjøre noe med problemet, eller så må du gjøre det.... Forstår at du kvier deg - sinnet hans kan jo fort være dårlig samvittighet, og det forstår jeg godt at han har! Jeg heier på deg og håper at du er sterk nok for deg selv og barnet ditt :-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Hei. Ble kjempelei meg da jeg så innlegget ditt. Har opplevd å ha en mann med spilleavhengighet selv. Han er pappa til tre av barna mine... Han er en fin mann på mange måter, men desverre genererer spilleavhengighet lite godt overfor andre mennesker; det fremmer løgn (som du selv sier; han kommer til å nekte), egosentrisitet hos den avhengige, bristende tillit, pengeproblemer (ikke gøy å ha ansvar for barn når alle pengene er spilt bort), en konstant beredskap og følelse av fare hos partner og, etterhvert, barn, komplikasjoner ift venner og familie, en tilværelse der noe må skjules osv, osv. Jeg kom, etter å ha strevd med vårt forhold i mange år, frem til at jeg måtte gå fra pappaen til barna mine. Jeg har ikke angret, til tross for at han var min beste venn. Det ble slik at jeg måtte velge mellom å redde meg selv og barna eller å bli dratt ned i en avgrunn som jeg ikke hadde skapt. Barna og jeg har hatt det svært mye bedre i livet etter jeg gikk fra ham (desverre). Lykke til med vurderingene dine.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Hvis det er en ny pc, som han har anskaffet etter han sa han sluttet å spille, har han nok dessverre begynt igjen ja.. Føler med deg.. Gjør som hun over her sier, ta en printscreen (kopi av skjermbildene), skriv ut, og bruk dem ved en evt konfrontasjon. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker at dittbarn skal vokse opp i noe slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå