Gå til innhold

Hvordan rengjøre flasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at de selger "sterilisator" for flasker. Er det vits i å kjøpe dette? Jeg skal amme, så det er bare når pappa´n eller andre er alene med vesla en gang inni mellom at det blir aktuelt med flaske. Behovet er med andre ord ikke stort. Kan man koke flaskene og smokkene i en kjele med vann, eller er det bedre å slenge alt i oppvaskmaskinen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vask opp flaskene i zalo eller annet oppvask middel, skyll godt, deretter kok de i en kjele med vann. det var det jeg gjorde sist hvertfall..

lykke til! =)

Skrevet

eller man lettere bare kan sette de i oppvaskmaskinen....

jeg vasket opp for hånd ei stund men kokte de så langt i fra etterpå....

Skrevet

Jeg har tatt de i oppvaskmaskinen, og så brukte jeg å koke flasker og smokker en gang i uka mens de var små, og en gang i måneden mens de ble eldre. Fikk beskjed på helsestasjonen om at daglig eller sterilisering var helt unødvendig. De er noen tøffinger, de små.

Skrevet

Jøss, jeg oxo vasket de i såpe nøye og kokte de.. Så for meg att det var det jeg skulle igjen, men trenger kansje ikke det da???

Var jo noen av dere som ikke gjorde det så.. Håper på lite flasker til å begynne med siden jeg alt har en del melk og håper h.a vill amme...

Skrevet

Jeg også kokte flaskene i begynnelsen, men etterhvert som hun ble større vasket jeg dem bare i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Jeg hadde ikke nok melk,så jeg måtte pumpe og gi endel flaske.

Jeg kjøpte sterilisator av den grunn. Kjempegrei til å koke pumpa med.Jeg brukte den ihvertfall de første 3-4 mnd før jeg gikk over til oppvaskmaskinen.

Man setter lissom ikke på oppvaskmaskinen kl 4 på natta kun for å vaske pumpa:-) Og det er ett mareritt å stå å koke i gryte på den tiden av døgnet.Det sliter man seg ekstra ut på.

Så ejeg hadde god bruk for min sterilisator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...