Gå til innhold

Jordskjelv i magen


Suen

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner vanlige spark nå og da, men av og til er det som om hele babyen rister. Det kjennes ut som et lite minijordskjelv inni der, med ca like lang varighet. Er det andre som kjenner det samme? Og er det noen som vet hva som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp :) skjønner hva du mener - slik er det hos meg og.

ikke hikking for den er mer rytmisk. hele magen kan til tider vibrere.

aner ikke hva det kan være.

skal på 28 ukers kontroll fredag. skal spørre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjer i magen min. Jeg fryktet en stund at det var en type anfall, men jeg tror det er helt normalt! Det begynner jo å bli trangt i magen, så det kan hende babyen må bruke litt ekstra krefter på å snu seg rundt etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd akkurat det samme, vet ikke om det stemmer, men hørte det kunne være når babyen tisser? Merker hvertfall forskjell på når magen rister og når det er hikke, for da kommer det liksom i en rytme, men varer ikke lenge da. :) Morro at det fler som opplever det samme, merker stadig det er mye jeg ikke har fått med meg om svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg trulle-har spire i magen. dette er tredje gangen.

har og jordskjelv i magen. og jeg kan ikke huske jeg har opplevd dette før....så det er virkelig like spennende hver gang og slett ikke noen rutine, ingen svangerskap er like for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad det er flere som har slike jordskjelv. Da er det sikkert normalt. :)

Det var mange gode teorier på hvorfor det oppstår. Jeg er spent på hvilket svar du får på svangerskapskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte jordmor ang dette. Hun sa at babyens nervesystem fortsatt ikke var helt ferdig. Derfor kunne man kjenne slike jordskjelv. De så det spesielt tydelig på de babyene som blir født rundt disse ukene da de ofte får skjelvinger uten spesiell grunn.

 

Med andre ord, det er nervesystemet som forårsaker det, og det er ikke noe farlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, nå husker jeg at jeg opplevde det i forrige svangerskap :-).Merkelig følelse. Har ikke opplevd det ennå denne gang. Hos meg er det enkelte dager stor aktivitet, mens andre dager virker det som nurket sover hele dagen. Nesten så jeg begynner å bli bekymret, men litt dytting på magen eller et kaldt glass vann, så får jeg svar tilbkae :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...