Symbio Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Heei, jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre før fødselen som kan hjelpe på melkeproduksjonen? Var på apoteket i dag for å kjøpe amme-te, men var visst igjen hjelp i den, da det bare hjalp for kolikk ol. Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg er redd for ikke å ha nok melk til min lille, å vil så gjerne kunne amme!
W29 Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 de sier at bringebærbladkapsler skal hjelpe på å fremme melkeproduksjonen samtidig som det skal hjelpe å styrke og modne livmoren. hører mange anbefaler dem, men om det funker aner jeg ikke
mamma og my Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Melkeproduksjonen bruker litt tid på å komme igang. Tror noe av det viktigste er å ha positive forventninger til at du kan amme, og være forberedt på at dt kan bli litt startproblemer, uten at det vil si at du ikke kommer til å få det til. HVis du er veldig redd for å ikke ha nok melk, så gjør det at det kan hende at du produserer mindre melk. Dersom du har en del sex før fødsel kan det påvirke melkeproduksjonen slik at den kommer tidligere i gang, så det går an å prøve...
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Jeg anbefaler ammeteen fra helsekosten (posete, en hvit pakke med noe blomster på), synes den smaker veldig mye bedre enn apoteket sin. Om det hjelper på melkeproduksjonen vet jeg ikke, men den skader i alle fall ikke. Bringebærbladkapsler/te er litt omdiskutert. Det heter seg at det skal hjelpe på modning, har ikke hørt om at det skal hjelpe på melkeproduksjon før. Det er et naturmiddel, og dermed heller ikke utprøvd. Trolig ikke skadelig (drakk selv den teen sist), men en del jordmødre fraråder det.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Det viktigste for å få nok melk er mat, drikke og hvile (ikke stresse). Så enkelt og så vanskelig.... Det er utrolig fort gjort å glemme å spise og drikke med en nyfødt i huset. Så hvis du spiser gode måltider jevnlig, drikker masse, sover masse og ikke stresser, så skal du være på god vei med melka )
Symbio Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 Tusen takk for gode råd dere! Har tatt bringebærbland kapsler i et par mnd. nå, for har hørt om de gode effektene den har på livmor og slikt. Bare positivt om det hjelper på melk også. Jeg håper og tror at jeg skal få dette til, selv om min mamma ikke fikk til å amme oss 3 ungene, jordmor sa det Kunne være (ikke at det måtte være) at slikt kan være arvelig og derfor er jeg på jakt etter gode tips! Men jeg tror også at det er lurt å ta ting med ro, å spise å drikke godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå