Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syk nå på femte dagen me skikkelig halsbetennelse, veldig vondt for å spise-ergo slapp!

Får ikke pencillin av legen, og skal helst ikke spise så mye paracet nå på slutten. Har 20 dager igjen til termin.

Hvor lang tid kan det ta før dette gir seg?

Har store problemer med å fungere og ta meg av mine to barn som jeg har fra før.

Har bare spist litt frukt disse dagene og dermed gått ned i vekt. Selv mener jeg dette umulig kan være helt bra for babyen i magen, men legen gir seg liksom blaffen...

*slapp,sliten og fortvilt...*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Auda, det hørtes ikke koselig ut... Håper legen tar til vett og gir deg Penicillin... Har mor det bra, har beibien det bra, og dette gjelder vel litt den andre veien også vil jeg tro,-uten å mene å skremme deg! Det finnes da forskjellige typer Penicillen,- du burde jo få noe, slik at alt blir bedre både for deg og beibien i magen...

Dessverre er det jo sånn at vi gravide ikke har så lett for å bli friske hvis vi først har pådratt oss noen form for sykdom.... Håper du får hjelp snart! God bedring og lykke til videre. :)

Skrevet

man får ikke penicillin. jeg hadde nettopp helvetesild nedover hele beinet, var så vondt at jeg klarte såvidt å gå over gulvet for å gå på do. Penicillin og antibiotika skal ikke gis uten at fordelen ved at det gis klart oppveier risikoen for fosteret. og en virusinfeksjon er visst ikke så truende for barnet sa legen min, det er verre når det er bakterielt.

men hvis du har vært dårlig i flere dager allerede så slipper det nok taket kjapt, masse god bedring til deg!

Skrevet

Jeg fikk pencelin av legen min.. Dalacin heter den. På felleskatalogen.no står det følgende om Dalacin kapsler:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer liten eller ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går over. Det er mulig at barn som ammes påvirkes. Bør derfor ikke brukes under amming.

Jeg brukte dette og det har ikke skadet mitt barn:)

Skrevet

Kan det være at jeg ikke fikk siden jeg er så nærme termin?

Fikk plent nei fra legen. Og vet jo at dette er en bakteriell halsbetennelse:(

Skrevet

ja dalacin kan man ta, men tror ikke det gis mot halsbetennelse. jeg skal få dalacin intravenøst under hele fødselen og 6 dager etter fødsel pga risikofødsel.

Skrevet

sjekket dalacin mer konkret i felleskatalogen nå, og det gis mot streptokokker og stafylokokker stort sett, og halsbetennelse er jo gjerne det. spør legen din igjen om dette legemidlet konkret.

Skrevet

Takk for svar! Blir det ikke noe bedre til fredag skal jeg ringe legen =) Er nemlig alene med småjentene mine, og ingen hjelp utenfra..så det blir så himla tungt =9 Minste er i trassalderen, dessverre...

Skrevet

Hei

Jeg har slitt med halsbetennelser mange ganger, har ikke klart å få i meg noen ting, men det som hjalp var at jeg spist saftis og tok meg 1-2 paracet om dagen. Det er ikke noe farlig om du tar paracet nå på slutten.

Jeg var lagt inn på ahus i begynnelsen av januar med blindtarmbetennelse og fikk pinex forte og paracet, det er ikke vist noe skadelig effekt på barnet. Det er verre for barnet om du sliter med smerter og ikke får sove eller spist. Du skal jo kunne fungere.

I tillegg fikk jeg infeksjon etter operasjonen og har nå gått på antibiotika i snart 20 dager, går på noe som heter Keflex som heller ikke har vist noen skadelig effekt på barnet. Var på kontroll på sykehuset i går og den lille jenta mi vokser som bare rakkern og lever sitt eget lille liv inni meg. ring legen med en gang hadde jeg vært deg. Beste er å få behandling for det.

Håper det snart gir seg og at du blir bedre. Man skal jo være opplagt når det nye medlemmet kommer :)

Skrevet

Huff synes synd på deg :(

Har du prøvd å få i deg supper eller is?

Jeg har vært en del plaget med halsbetennelse og det er ikke alltid jeg får pencillin når jeg får det for legene er redd bakteriene skal bli ressistense, da har jeg endt opp med å leve på fløteis så lenge jeg har hatt vondt for å spise. Det er jo ikke det sunneste men du får i deg noe om du greier å spise det. Det kjøler halsen så det gjør ikke så vont å svelge det, det er hvertfall min erfaring :)

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...