Gå til innhold

paranoid over små sannsynligheter!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Man kan bli paranoid av mindre når man leser innlegg på innlegg over hva man ikke skal spise mens man er gravid.... Uten å tenke på det, i et såkalt svakt øyeblikk, spiste jeg to brødskiver med brie og salami. Doubble up!! Har spist salami flere ganger i dette svangerskapet uten å tenke over at det faktisk er spekemat. Noen nettsider har en høy pekefinger, mens andre gir mer eller mindre grønt lys. Men det er den pekefingeren som er låst i hjernebarken. Og så bruker jeg uendelig mye tid på tankevirksomhet som man blir helt hysterisk av.

Andre som føler det sånn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forrige svangerskap spiste jeg røkt laks HVER dag, helt til jeg i slutten av syvende mnd. hørte at dette var noe gravide absolutt ikke måtte spise! Spiste også spekemat gjennom svangerskapet og sikkert mye annet også som jeg ikke visste kunne være skadelig. de siste to mnd. var forferdelig med tanke på at jeg skulle ha skadet barnet. Men det gikk veldig bra, alt sammen. Hun er sunn og frisk på alle mulige måter. Tror mye stort sett går bra. Passer på å ikke spise mat som er nær utløpsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man må bli helt paranoid heller, jeg orker iallefall ikke å lese alt jeg kommer over av hva jeg bør spise/ikke spise, men lager mine egne regler. Er jo en hel del selvfølgeligheter som man unngår, men salami og spekeskinke, spesielt norske produkter med god holdbarhet har jeg ingen tro på at er farlig. Min egen mor fødte nå meg og mine to søstre uten å få høre at noe hun måtte unngå, og det gikk da fint!

Det jeg ikke liker er når andre forteller meg hva jeg skal spise og ikke, for det bestemmer jeg helt klart selv. finnes jo tusen ulike sider som sier forskjellige ting.. Finn ut hva som er best for deg selv, og ikke sluk alt du leser. Man skal ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet fordi man har spist 2 brødskiver med salami!

 

:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg. Jeg lå inne på sykehus grunnet hypermesis og fikk da servert salami på maten.

Hadde det vært farlig for fosteret så hadde de nok aldri gjort det når man ligger inne og er så svak...

Brukte også nesespray, otrivin på sykehuset og ingen sa noe om at det var galt. Har senere lest at det ikke skal være bra, men det tror jeg ikke noe på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I starten, da jeg nylig hadde funnet ut aat jeg var gravid, ble jeg helt sprø av all ikke-maten. MYE informasjon og uenigheter fra nettsted til nettsted...

Men "hallo!" det har vært fødd barn til alle tider, og opplysningen om hva man skal og ikke-skal har aldri vært mere omfattende enn nå. Tror det er viktig å senke skuldrene, om man har spist en skive med røykalaks eller brie så går nok det bra. En liten glipp har nok ikke noe å si. Men vi må jo ta til oss informasjonen og være så forsiktig som mulig.

 

Husk at vi skal kose oss nå! Ikke gå å stresse og bekymre oss unødig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt med flere leger (en fødselslege) og det er helt ok å spise røkt laks og salami bare holdbarhetsdatoen er ok og at det er relativt nyåpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...