Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Hvor går grensen for hvor mye en lærer kan "ta i" en barneskoleelev før det er over grensen? Og hva skal til for at læreren mister jobben/får en kraftig irettesettelse el.? Noen som har historier/eksempler på milde "overgrep" som har ført til noen form for reaksjon fra skolen ledelse? Jeg har rapportert noe som jeg betrakter som et overtramp fra en lærer mot min datter, og venter spent på hvilken reaksjon jeg kan forvente fra skolens ledelse. Aner ikke hva som er vanlig prosedyre i slilke saker.
-Hengebuksvinet- Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Har datteren din angrepet andre elever/læreren, har læreren selvfølgelig anledning til å holde henne fast, bære eller dra henne med seg bort fra situasjonen. Men terskelen for å bruke fysisk makt bør være høy. Du gir lite informasjon om den aktuelle situasjonen, og da er det vanskelig å svare deg. Jevnt over tror jeg elevene har et bedre vern enn lærerne, om jeg kan sette det litt på spissen. Har opplevd at kollegaer har fått ekle saker kastet på seg, til tross for at de er svært profesjonelle og skikkelige. Elever som sliter psykisk, eller rett og slett ikke er helt sannferdige, har diktet opp historier som er langt, langt fra sannheten. Og dette har alltid blitt tatt på alvor. Skolekulturen spiller jo også en rolle. Men har det virkelig skjedd et overtramp, og ledelsen på skolen ikke tar det på alvor, synes jeg du bør gå videre med saken.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Grensen går ved at manlig lærer tar i jente. Kvinlig lærer kan godt filleriste frekk gutt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er klar over at det er litt lite informasjon, er litt redd noen skal kjenne igjen episoden. Det er ikke snakk om at eleven har vært agressiv, bare veldig irriterende. HI
Mortilbarn Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Har du drukket? Eller er du bare dum til vanlig..?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Er vel greit at guttene lærer seg med én gang hvilket kjønn som har alle rettigheter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå