Lulu♀♂♀ Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Altså ikke at jeg er modig hehe...helt det motsatte. Jeg mener alle fødselshistoriene jeg har lest her er bare....wow. Det går fort for det første, ingen snakker om epidural eller lystgass også er de fleste 4-7 cm åpne når de kommer frem til sykehuset. Jeg tror mange kommer til å le av min fødselshistorie når det blir min tur hihi. Begge forrige fødslene var like ille og jeg synes jeg var flink, men ville ikke klart det uten lystgass eller epiduralen tror jeg. Nei det skal dere ha for....eller prøver de å ikke skremme oss andre som sitter og venter? I just dont get it :-) Det er ikke 1 eller 2 historier jeg snakker om, men nesten alle jeg har lest, BIM damene er super damer må jeg si <3
Gjøkeredet③ Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Hehe... Jeg har tenkt det samme selv... Min forrige fødsel var alt annet en fort og uten medikamenter, så kjenner meg ikke igjen jeg heller.. Men må helt ærlig innrømme at jeg ikke gadd å legge ut fødseleshistorien min her. Litt fordi det ikke er noe jeg har lyst til å dele det med gud og hvermann, og litt fordi den er så uendelig lang, at jeg hadde blitt sittende å skrive i ei uke! Så trøster meg med at det forhåpentligvis er flere som meg, som ikke legger ut fødselshistorie, og det er derfor vi ikke hører om de som har det litt "tøffere" ) Vi får håpe vi er litt heldigere denne gangen..
Lulu♀♂♀ Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2010 Ja vi får håpe det fordi førstemann tok 17 timer og endte med keisersnitt selv om jeg var åpen 9 cm, andremann tok 14 timer og vaginalt det var tøft må jeg si. Jeg tror jeg legger ut historien om jeg blir så heldig som de fleste her, ja hvis det er kort og godt får jeg vel fortelle om det, men om det blir som sist oioi da tviler jeg på det :-)
mamma og my Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Tror det ikke er helt tilfeldig hvem som legger ut historiene sine her... De aller fleste har jo gjennomsnittlige fødsler. Blir uansett helt feil å sammenligne fødsler med hverandre...
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er en av de som ikke har giddet å legge ut fødselshistorien min.. =) Og brukte lystgass og ørtogførti timer og både revnet og ble klippet.. men det er nå så... Det JEG ikke fatter, er hvordan "alle" ser ut til å ha stålkontroll på klokkeslettene!! "Klokken 15.04 hadde jeg 8 cm åpning...." Som et eksempel. Hadde mer enn nok med meg selv jeg, om jeg ikke skulle følge med på klokka samtidig.. Og ikke minst huske alt etterpå! Skikkelige superdamer her inne Og nei, jeg mener ikke å være slem nå.
Gjøkeredet③ Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Haha.. Ja der sier du noe.. Min ble akutt keisersnitt etter gud vet hvor mange timer. Han kom ut på slaget midnatt, men hadde du sagt til meg at han kom midt på høylyse dagen, ja så hadde jeg trodd deg.. Hihi!
Molait Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 epidural o kjære kom til meg!! Man trekker ikke tenner uten bedøvelse selv om det er et valg man kan ta *knegg* Nei men kan jeg slippe være heeelt utslitt og få en pause og ja...da tar jeg gjerne den:)
W29 Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 tror jeg kommer til å ha et veldig åpent sinn til alt som blir tilbudt av smertestillende under fødselen.... jeg er førstegangs med fødselsangst og livredd smerter + baby estimert til 4 kilo, så jeg kommer nok ikke til å være en av heltene som satser på å ta frem urkreftene og føde uten smertestillende nei... epidural, ja takk!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Min 1 fødsel var hasteks etter 3 døgn med rier, 15 dager overtid.... Min 2 fødsel startet med at vannet gikk etter 2 dager overtid og fikk epidural for å slappe av så fødselen gikk fortere.... Men jeg "reagerte" på begge epiduralene, den 1 lå jeg bare å skalv på operasjoinsbordet, og den andre ble jeg så slapp av at Jordmoren måtte vekke meg flere ganger og sa " du må ikke sovne du er i fødsel" flere ganger..... Min 3 fødsel startet 13 dager overtid med at vannet gikk, og under 2 timer etterpå så fødte jeg uten noe smertestillende.... Er spent denne gangen.. er 4uker til termin, og jeg har allerede gått 4 uker med vonde maserier, murringer i ryggen,godt moden og har allerede 2 cm åpning... og proppen er gått... Så nå kan det skje når som helst....
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Min første fødsel var ett mareritt. Startet med rier på en søndag og vesla ble født fredag så det tok noen dager. Hadde omtrent ikke krefter igjen når jeg endelig kunne presse. Holdt på å bli haste ks,men det gikk i siste timen. Nå sitter jeg her med 9 dager til termin og gruer meg som en helt. Hver dag det nermer seg får jeg mer fødselangst. Dette sier jeg ikke for å skremme noen,men det bare henger i meg enda.... Håper på en raskere og bedre fødsel nå.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Hei Skjønner hva du mener. Jeg hadde en enkel fødsel på 2,5 timer og ikke noe smertelindring. Vi rakk det rett og slett ikke. Men det betyr ikke at jeg synes de som bruker epidural e.l. er pyser. Absolutt ikke. Jeg hadde ikke holdt ut i mange timer uten smertelindring. Men jeg tror jentene her inne er flinke til å fortelle om de gode fødselsopplevelsene, fordi utenfor dette forumet er det stort sett skrekksenarioene man hører om. Jeg hadde bare hørt skumle opplevelser fø jeg kom in i BIM, og så relativt mørkt på forestående fødsel. Uansett jenter: både lange og korte fødsler kan være fine opplevelser både med og uten smertelindring. Det viktige er at du har valget!
GuttemammaTilTo Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 jeg gikk inn i første fødsel med ganske åpent sinn da jeg ikke visste hva jeg gikk til. hadde en helt normal fødsel vil det vel kalles, og i ettertid ser jeg ganske fantastisk på hele opplevelsen. men det varte i 12 timer hvorav de 8-9 første timene var et smertehel%¤ jeg aldri kunne forestillt meg før jeg fikk epidural. så ja takk! kommer nok til å gå inn i neste fødsel med åpent sinn også, men om jeg skulle bruke lang tid på åpningsfasen en gang til så ser jeg ikke bort ifra at epiduralen får være hjertelig velkommen!
Nurknr2 Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 Syns nå det er modig av oss alle å hive seg til å få barn. Det er jo et maratonløp. Det er jo også flott at det finnes de som ikke har lang, vond fødsel....som andre kan drømme om. Min første fødsel tok 23 timer, vondt og fælt, hadde alt av smertestillende, fra varme, akupunktur til lystgass og epidural. Denne gangen skal jeg i utgangspunktet føde på en lokal fødestue.....uten epidural (det har de ikke der)....er veldig spent på min egen reaksjon når tiden kommer. Det er hele to timer kjøring til nærmeste sykehus.... Men prøver å ikke tenke på det..... Å en ting til; Selv om jeg hadde en lang vond fødsel sa jeg modig nok ganske rett etterpå " Dette kan jeg gjøre flere ganger" (tror det var epiduralen som snakka.... hehe.)
Bumblebeee Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Hehe, tror ikke jeg er så modig nei. Sist ble jeg igangsatt, så jeg var jo på sykehuset hele tiden. Aner derfor ikke hvor vondt jeg skal ha hjemme før jeg drar til sykehuset...føler meg som en førstegangs denne gangen også. Og det skal sies at forrige gang valgte jeg å kjøre 30 minutter til Ullevål istedet for å føde på Ahus som ligger nærmest rett over veien - KUN fordi Ullevål har lystgass og Ahus ikke hadde det da. Hadde ikke behov for annet smertestillende, men lystgassen ville jeg ALDRI vært foruten!!
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 ikke mye modig her heller, kom inn med 4 cm åpning og det første jeg sa når jordmora tok imot oss var: EG SKAL HA EPIDURAL. lå i 13 timer, og fikk så mye smertestillende at jeg mistet følelsen i beina og klarte ikke bevege de, jeg var faktisk så bedøvd at jeg ikke kjente noe som helst vondt når gutten kom ut.
Venter Linnea *HØYGRAVID* Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Godt og lese om "normale" fødsler her inne oxo... Takk til dere som har fortalt litt om sånne fødsler man hører om i hverdagen... Jeg er ikke en av disse modige kvinnene det er snakk om nemlig... Har 10 uker igjen og har begynt å grue meg... Ikke for selve fødselen tror jeg, men alle vondtene i forkant.. de som kan vare i ukesvis som jeg leser her inne... Redd de skal slite meg skikkelig ut... Er ikke så tøff se... Er førstegangs og aner ikke hva som venter... Om jeg i heletatt vil skjønne hva som skjer... Kommer til å være usikker og bekymret hele tiden... Det tar på... Skal til jordmor neste uke så blir vel en lang prat der tenker jeg... Har gått med konstante mensen smerter i 2 døgn nå, Håper virkelig ikke "vondtene" begynner så mange uker før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå