Venter på lilletulla Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Natt til fredag 05.02 hadde lille Ola- vår bestemt seg for å komme til verden i full fart!!! Jeg våknet kl 0420 og måtte på do... gang nummer 10 eller noe den natten . Hadde merket noe mensmurringer på natten, men hadde gjort det tidligere også. Dagen før var jeg EKSTREMT sliten for første gang den i den siste tiden av svangerskapet og etter at jeg hadde vært til modningsakupunktur på dagen, sov jeg mer eller mindre på sofen til kvelden. Da jeg gikk på do gikk vannet med et lite knepp. Ikke sånn at det fosset, men nok til at jeg forstod at noe var i gjære.. Det fortsatt ås ive ut. Snakket forsiktig med mannen min om at vi nå kanskje om ikke alt for lang tid skulle få møte gutten vår. Han våknet RASKT!!!!! :) Jeg gikk i dusejn og så begynte riene ti min etter at vannet hadde gått. Bestemte meg for å ringe sykehuset å fortelle at vannet var gått og få time til vannavgangskontroll. Det fikk jeg omsider etter å h apustet meg gjennom lange vonde rier på tlf. Kl 10 skulle kontrollen være. Vi lagde oss litt mat ( jeg hadde et ønske om å være hjemme så lenge jeg kunne)...men fikk ikke spist noe, for riene økte raskt i intensitet fra 50 - .1.10 sek med 5 min pause etter en time etter at vannet gikk. Etter å ha jobbet med rier til ca kl 0700 hjemme, sa jeg til mannen min at jeg gruet meg veldig til bilturen om det skulle bli mye værre raskt. Fikk liksom ikke slappet av i de korte pausene som nå begynte å nærme seg 3- 1/2 min.... Så da satt vi oss i bilen. Var på sykehuset og på fødestuen ca kl 0730.. Ble bedt om å kjøre til akuttmottaket... Jordmor synes jeg virket så rolig (var virkelig inne i meg selv å jobbet med riene).. så hun tenkte sikkert at det var leeenge igjen til ting skulle skje. Da hun etter ti min kom tilbake å fant meg hengende over en stol pustende gjennom rier som ikke hadde lange pause i mellom , så fikk hun fart på seg. Jeg ble undersøkt og hadde 9 cm åpning :) Etter noen intense rier i fødestolen liggende på siden, så fikk jeg litt lystgass. Fungerte greit, fikk liksom noe å fokusere på, og så gav det meg en litt lengere pause fordi start og slutt på riene ikke føltes så velige. Plutselig fikk jeg veldig trykketang, jordmoren gav klarsignal. Ca 50 min etterpå med pressrier han i rakketfart kl 1020 med et hav av fostervann! 6 timer fra start til slutt!! Hadde aldri forventet en så rask fødsel!!! Opplevelsen var i det ehele god, følte meg trygg og klarte å lytte til kroppens signaler om hva som var i gjære!! Det anbefales å bare la seg føre av disse signalene!!! :) det fungerte GODT for meg Fantastisk og svimlende følelse!!! Så stolt over gutten vår!! Nå er vi hjemme å koser oss og blir kjent alle tre!
¸.•´¯`•.♥michelle♥.•´¯`•.¸ Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Så koselig:) Gratulerer så masse!!
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Gratulerer så masse med lille Ola!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Gratulerer så masse med gutten! Kos dere masse!
Venter på lilletulla Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 Tusen takk! Har ikke ord for den lykken jeg føler!!! lykke til damer- stol på kroppene deres!!! Dette er vi skapt for!
Gjest Mangebarnsmamma Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Gratulerer så masse:) Hørtes ut som en flott fødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå