Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere kjøkkenklut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kanskje litt drøy, for jeg bytter ca. et par ganger om dagen. Bruker den egentlig bare en runde, så tar jeg ny. Klutene tar så liten plass i vaskemaskinen uansett, så ser ingen grunn til å ha en ekkel kjøkkenklut full av bakterier hengende.

http://www.dagbladet.no/2010/02/09/tema/klikk/bolig/hus/10315342/

Bakteriene dobler seg hver halvtime på en skitten kjøkkenklut, og forurenser alt den kommer i kontakt med står det blant annet i arikkelen.

Jeg må si jeg synes det er utrolig ekkelt når folk bytter klut type én gang i uka...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bytter rundt 1 gang i uka. Kommer litt an på, men sånn rundt 1 gang i uka. Bruker den stort sett kun til å tørke vann med

Skrevet

Har engangskluter. Tar som regel ny hver gang vi skal vaske av noe.

Skrevet

Jeg bytter ikke så ofte som deg ;o), men skjønner nå at jeg bør ta meg en tur til matbutikken en av de nærmeste dagene og gjøre et større innkjøp av kjøkkenkluter, for å bytte 4 ganger i uka har jeg aldri gjort (men skal bli flinkere nå etter å ha lest artikkelen).

Gjest irismor
Skrevet

Har engangskluter, var så lei av at gubben ikke gadd å skylle kluten og henge den til tørk så jeg byttet til bruk og kast metoden.

Skrevet

Vi bytter også etter hver bruk. Synes det er ekkelt og bruke de flere ganger og det blir ikke akurat mer vask av de.

Skrevet

Bruker ikke kluter på bord og benker her annet enn når jeg vasker hus. Har en spruteflaske med vann/ klor blanding ( tynn løsning) og tørker av med torky, hygienisk og enkelt.

Skrevet

Bytter ca 2 ganger til dagen jeg også :)

Skrevet

en gang om dagen..ofte flere en det også..

Skrevet

Jeg bruker bare kluten en gang, før den går i vask. Så jeg bytter et par ganger om dagen.

Skrevet

skjønner at jeg må kjøpe inn flere kluter ja.... og bytte oftere...

Denne skal gubben få lese også ;)

Skrevet

Engangskluter. Og ofte kaster jeg klutene halvveis idet jeg vasker, og fullfører med en ny.

Det har mest med at det samler seg fort hår overalt med en schæfer som er høy.

Skrevet

1-2 ganger om dagen. Alt for ofte i følge mannen, men han har jo ikke peil :P

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Hver eneste dag.

ofte 2 ganger per dag

Skrevet

Daglig! Går gjerne to for dagen også. Ergo mer kokevask nå, enn da Snuppa var mindre. Dagen inneholder mye matsøl og gris, så syns det må til.

Skrevet

De byttes gjerne en gang for dag, eller ihvertfall annen hver dag.. Kommer an på hvor skitne de er rett og slett...

Skrevet

De byttes ca 2 ganger i uken =) Vi bruker den veldig lite, bare til vann og noen få ganger når jeg sprayer bordet og benken. Stort sett brukes torky til å tørke av den sprayen!

Skrevet

Bruker den bare til vann sier dere?? Hva med brødsmuler, middagsgris på bord komfyr etc??

Har mange kluter, med friske farger.. og kokvasker.. Bruker dem ikke flere dager gjerne flere om dagen... Liker dem ikke, om de har "hengt over natten" og er tørre...

Skrevet

Pleier å bruke kjøkkenspray og tørkerull på det værste sølet, ellers bruker jeg kjøkkenklut, bytter annenhver dag som regel, innimellom hver dag...kommer litt ann på..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg gjør som Dægern døtte, bruker papir og spray på det verste, og bruker klut når det allerede er "rent"... Bytter hver dag, gjerne 2-3 om jeg har vaska mye kjøkkenbenker :) (etter besøk, mye oppvask som har stått på benken, osv)

Skrevet

Jeg bytter i hvert fall en gag per dag, gjerne flere ganger om jeg lager mat.

Men vi er restriktive med bruk av engangskluter og tørkepapir i huset, vi prøver å redusere mengden avfall. Og vi bruker hjemmelagd kjøkkenspray, evt. svanemerket. Litt opptatt av å unngå kjemikalier.

Er regelrett redd for svigermors kluter, det virker som om de har vært i bruk siden de flyttet inn i huset sitt...for 20 år siden... Æsj!

Skrevet

Ja, er ikke bare det ekleste som finnes en slik størknet kjøkkenklut med matrester osv. som lukter surt. Urk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...