Mom2Two Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er kanskje litt drøy, for jeg bytter ca. et par ganger om dagen. Bruker den egentlig bare en runde, så tar jeg ny. Klutene tar så liten plass i vaskemaskinen uansett, så ser ingen grunn til å ha en ekkel kjøkkenklut full av bakterier hengende. http://www.dagbladet.no/2010/02/09/tema/klikk/bolig/hus/10315342/ Bakteriene dobler seg hver halvtime på en skitten kjøkkenklut, og forurenser alt den kommer i kontakt med står det blant annet i arikkelen. Jeg må si jeg synes det er utrolig ekkelt når folk bytter klut type én gang i uka...
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg bytter rundt 1 gang i uka. Kommer litt an på, men sånn rundt 1 gang i uka. Bruker den stort sett kun til å tørke vann med
Den heldige eier av ett barn Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Har engangskluter. Tar som regel ny hver gang vi skal vaske av noe.
melkekua™ Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Jeg bytter ikke så ofte som deg ;o), men skjønner nå at jeg bør ta meg en tur til matbutikken en av de nærmeste dagene og gjøre et større innkjøp av kjøkkenkluter, for å bytte 4 ganger i uka har jeg aldri gjort (men skal bli flinkere nå etter å ha lest artikkelen).
Gjest irismor Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Har engangskluter, var så lei av at gubben ikke gadd å skylle kluten og henge den til tørk så jeg byttet til bruk og kast metoden.
Gjest Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Vi bytter også etter hver bruk. Synes det er ekkelt og bruke de flere ganger og det blir ikke akurat mer vask av de.
Ugl@ Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Bruker ikke kluter på bord og benker her annet enn når jeg vasker hus. Har en spruteflaske med vann/ klor blanding ( tynn løsning) og tørker av med torky, hygienisk og enkelt.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Bytter ca 2 ganger til dagen jeg også
Mammarama=) Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 en gang om dagen..ofte flere en det også..
ippemo får augustbaby Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Jeg bruker bare kluten en gang, før den går i vask. Så jeg bytter et par ganger om dagen.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 skjønner at jeg må kjøpe inn flere kluter ja.... og bytte oftere... Denne skal gubben få lese også
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Engangskluter. Og ofte kaster jeg klutene halvveis idet jeg vasker, og fullfører med en ny. Det har mest med at det samler seg fort hår overalt med en schæfer som er høy.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 1-2 ganger om dagen. Alt for ofte i følge mannen, men han har jo ikke peil
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 Hver eneste dag. ofte 2 ganger per dag
frøet76 Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Daglig! Går gjerne to for dagen også. Ergo mer kokevask nå, enn da Snuppa var mindre. Dagen inneholder mye matsøl og gris, så syns det må til.
Guttemamma75 Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 De byttes gjerne en gang for dag, eller ihvertfall annen hver dag.. Kommer an på hvor skitne de er rett og slett...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. februar 2010 #19 Skrevet 9. februar 2010 De byttes ca 2 ganger i uken =) Vi bruker den veldig lite, bare til vann og noen få ganger når jeg sprayer bordet og benken. Stort sett brukes torky til å tørke av den sprayen!
Bettybu Skrevet 9. februar 2010 #20 Skrevet 9. februar 2010 Bruker den bare til vann sier dere?? Hva med brødsmuler, middagsgris på bord komfyr etc?? Har mange kluter, med friske farger.. og kokvasker.. Bruker dem ikke flere dager gjerne flere om dagen... Liker dem ikke, om de har "hengt over natten" og er tørre...
Dægern døtte Skrevet 9. februar 2010 #21 Skrevet 9. februar 2010 Pleier å bruke kjøkkenspray og tørkerull på det værste sølet, ellers bruker jeg kjøkkenklut, bytter annenhver dag som regel, innimellom hver dag...kommer litt ann på..
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. februar 2010 #22 Skrevet 9. februar 2010 Jeg gjør som Dægern døtte, bruker papir og spray på det verste, og bruker klut når det allerede er "rent"... Bytter hver dag, gjerne 2-3 om jeg har vaska mye kjøkkenbenker (etter besøk, mye oppvask som har stått på benken, osv)
Trollemor75 Skrevet 9. februar 2010 #24 Skrevet 9. februar 2010 Jeg bytter i hvert fall en gag per dag, gjerne flere ganger om jeg lager mat. Men vi er restriktive med bruk av engangskluter og tørkepapir i huset, vi prøver å redusere mengden avfall. Og vi bruker hjemmelagd kjøkkenspray, evt. svanemerket. Litt opptatt av å unngå kjemikalier. Er regelrett redd for svigermors kluter, det virker som om de har vært i bruk siden de flyttet inn i huset sitt...for 20 år siden... Æsj!
Mom2Two Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #25 Skrevet 9. februar 2010 Ja, er ikke bare det ekleste som finnes en slik størknet kjøkkenklut med matrester osv. som lukter surt. Urk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå