LUCKY_ 9 DAGER PÅ OVERTID Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Hei! Jeg er bare i starten av uke 16, men har allerede begynt å få masse kynnere. Det startet for 5-6 dager siden. Da var det egentlig ikke ubehagelig, men jeg merket det kun ved at magen plutselig ble stein-hard og stor. De to siste dagene har det derimot vært veldig ubehagelig og litt smertefult. I dag har jeg hatt det gjennom hele arbeidsdagen. og nå på slutten av dagen var det så ubehagelig at jeg ikke klarte å stå eller gå mer enn det som var helt, helt nødvendig. Magen ble steinhard og stor, og itillegg stråler det nedover mot underlivet og i korsryggen. Kjenner jeg blir litt bekymret av dette. Men det er kanskje vanlig når man er fleregangs-fødende? Er dette vanlig? Flere som har erfaringer med dette???
Corneliuss Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Hei du! Jeg også sliter med dette og kjenner at det bekymrer meg litt. Er jo ikke farlig med kynnere, men skal jo ikke komme så mye og så tidlig. I hvert fall ikke så mye som du beskriver. Har det samme, men gjør ikke vondt. Legen min sa at det er et tegn på at kroppen er stresset og at jeg bare må ta det med ro. Det bør sikkert du også gjøre. Kanskje du kan gå litt ned i prosent en periode? Ville ha ringt legen. Problemet mitt er at jeg ikke får til å ta det mer med ro. Er allerede 100% sykemedlt om dagen pga ekstrem svangerskapskvalme, og ligger bare på sofaen dagen lang. Jaja, blir det værre så får jeg be om sjekk av livmorhalsen slik at den ikke blir for kort. Er ikke interessert i for tidlig fødsel (værste scenario av for mye kynnere). Det er sikkert ikke du heller! =O) Lykke til.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 hadde det samme jeg! fra uke 14 - 18 ca, stressa ikke noe særlig, bare kom hele tida uansett! var vonde mine og, akkurat slik du beskriver! er 2. gangs... men så bare ga de seg, har nesten ikke kjent noe siden... har hørt at det kan være veldig vanlig! tror nok ikke trenger å være bekymra, men er jo greit å prøve å slappe av, se om det hjelper er i uke 28 nå, og har ikke født enda lykke til!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Er vanlig med kynnere tidlig hos flergangs-födende, ja. Men de skal ikke være vonde. Det skal gå over når du legger deg ned. Du burde ringe legen din å evnt. få en sykemelding til det roer seg. Har selv hatt det fra uke 17-de er ubehagelige, men ikke vonde hos meg. Har hjulpet mye denne uka, som jeg har vært sykemeldt. Gått over til 50% sykemelding nå.
sosol Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Hei Jeg har slitt med dette en stund selv nå ( er nå i uke 20 +3). I dag var jeg hos jordmor og nevnte dette. Ho sa at hvis de ble så kraftige at jeg ble bekymret måtte jeg konakte føden med en gang... Ho undersøkte meg i dag og alt så bra ut, så jeg trengte ikke å bekymre meg... Jeg syntes du skal kontakte føden eller jordmor/lege neste gang. Det kan være lurt å sjekke det, kanskje det er et tegn på at du må ta det med ro....
mammatetogansketette:)) Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Jeg hadde også kynnere veldig tidlig forrige gang (første svangerskap). Allerede i uke 13-14 begynte det. Ikke vondt hos meg, men steinhard mage og ubehagelig.Dette fortsatte hele 2. trimester og noe ut i 3. trimester. De kom oftere hvis jeg gjorde fysisk arbeid (vaske kopper var pyton), men kom også selv om jeg var i ro... og de forsvant ikke alltid selv om jeg satte/la meg ned, kunne ta over halvtimen før det roet seg.... Jeg var på innv. ul en gang for å sjekke livmorhalsen. Den var lang nok, og fikk beskjed om å kontakt om det ble ekstra ille eller om jeg kjente nedtrykk eller strålinger i rygg/ mage. Ble delvis sykemeldt pga dette en tid. De siste par mnd. før fødsel (fødte på termin) ble det faktisk bedre, fikk da mere "normale" kynnere som forsvant etter en stund bare jeg satte meg litt. Forstod det slik av jordmor at dette ikke var veldig vanlig, og at man bør være ekstra obs. på for tidlig fødsel i slike tilfeller, men at også flere som har det slik går tiden ut- som i mitt tilfelle.
Minimo <3 Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Jeg anbefaler deg å gå til legen.. jeg sliter med dette selv, er i uke 20.. men jeg er veldig sliten og stresser masse på jobb.. har også begynt å få bekkenløsning og har mye hodepine.. har desverre også fått litt protein i urinen.. gå til legen og sjekk det, så kansje de vet..
saa09 Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har også hatt det slik, og har sjekket livmorhalsen allerede 2 ganger. Jeg er 100% sykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå