Gå til innhold

Sykemeldt.. Blir det ut svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På søndag var meg, min mann og min sønn på en liten gåtur i det fine været :) Alt gikk helt fint, til vi var på vei tilbake.. da hadde vi gått en stund, begynte jeg å få skikkelig kraftig ondt i mage.. det var da KRAFFTIGE kynnere.. jeg husker siste jeg fikk sånn, da var jeg høygravid med Fabian og var midt i romjuls rushet! Jeg har vært kjempe sliten de siste ukene pga jobben.. Er helt utrolig hvor langt man kan pushe seg selv før det går galt :( Jeg hadde egentlig time idag, men klarte ikke være på jobb mer igår, så måtte gå tidlig, selvom jeg egentlig ikke kunne.. Gikk til legen, satt der i 2 timer og 40 min før jeg fikk komme til.. Forklarte situasjonen min og måtte ta en urinprøve.. Har litt protein i urinen og sliter veldig med hodepine.. Har begynt å få bekkenløsning, og har en skjev ryggvirvel, så masse kynnere som kommer bare jeg går ut døren.. Han sa at selvom alt såg veldig bra ut no og at babyen hadde det fint, så kunne jeg ha en ørliten, bittelite sjangs for svaangerskapsforgifting og i værstefall en senabort pga stresset og slitet.. har jo også hatt en del smerter i nedre del av megen, men det betydde visst ingenting! for alt såg bra ut.. men jeg klarte liksom ikke gi fra meg tanken på en senabort, så mens jeg forklarte min mor på tlf alt som skjedde, så ble jo hun mer og mer forbanna på arbeidsplassen min og jeg brøt bare sammen i tårer! Jeg er 20 uker på vei, så er jo bare halvveis.. Jeg fikk en ukes sykemelding, så oppfølging på torsdag, så får vi se hva som skjer etter det! Akkurat da, når han snakket om senabort pga stresset på jobben osv, har jeg aldri vært så redd på lenge! Jeg var livredd for å miste den elskede lille guttebabyen min! Jeg er så sint på meg selv for at jeg lot de gå så langt, for at sjefen min lot det gå så langt! Ble sikkert mye mas, men måtte bare lufte meg litt! Får ikke gjøre så mye no for å si det sånn!

Beklager maset mitt! Håper ingen gjør det samme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal ha mer en i uke med sygemelding, jeg presset meg til uke 32 med 50% sykemelding sist, med det resultat at jeg fikk rier da, måtte ligge rett ut til han kom i uke 36, fikk meg en lærepenge der du. Håper det går bra med deg

Skrevet

Får nok mer, men må vente til torsdag før jeg vet.. Men herregud så redd jeg var :S

Skrevet

Jeg var hos legen med det samme i dag. Alt blir bare tull når man er så slitne. Jeg har gråti hele helga nesten uten stans. Ble sykemeldt 2uker og de ser for seg at jeg skal jobbe 50% etter det....

Skrevet

Jweg er også 20 uker, og ble sykemeldt en uke tom i dag pga dette. Jeg er på vei med nr. 2 og tenkte dette var normalt med 2.mann, men legen mente altså at det var for tidlig med kynnere nå. Men 2 ulike jordmödre jeg har pratet med sier det er helt normalt, og det stemmer mer med det jeg har lest. merker at det bedrer seg, når jeg roer ned, så det er jo et tegn på at man skal ta det med ro. Men jeg tror ikke dette er "farlig". Har også hatt mye vondt nedentil i sjedeområdet etter mye gåing og ståing. Har en fysisk tung jobb med mye ståing, gåing og löft.

Jeg har også hatt både proteiner, blod, hvite og nitritt i urinen hver gang, noe som skulle bety UVI, men etter dyrkninger viser det seg å være negativt. Så de bör jo dyrke urinen din for å se om det er bakterier i den. Det kan hende bare urinpröven er forurenset. Det skjer ofte i graviditeten. Hodepine er jo ikke så bra i sammenheng med dette. Hvis man da har höyt blodtrykk og/eller vann i kroppen, kan det tyde på svangerskapsforgiftning. Skjönner at du ble redd, men tror nok legen sa det på denne måten for å advare deg og få deg til å ta det sëriöst at du skal ta det litt med ro. Litt hvile nå, så skal du se det blir bedre:)

Jeg merker stor forskjell etter en ukes sykemelding, og fikk nå 50% sykemelding. Tror det blir bra. legen påpekte at jeg måtte si ifra om det ikke gikk med 50% heller, men jeg er glad for å gjöre et forsök, ellers kan det bli lange uker frem til perm.

Vanskelig å si hvor lenge du blir sykemeldt fremover, men det er jo mulig du får gradert sykemelding etterhvert du også. Spörs jo hvordan symptomene dine blir etterhvert og selvsagt hva slags jobb du har.

God bedring! Ta det med ro nå, så skal du se at det ordner seg :)

Skrevet

Ta det med ro og kjenn etter på kroppen din...og hugs det kommer en tid etter fødsel og. Så det gjelder å samle på kreftene nå når du går gravid og spar di til fødsel og amming....

Du skal jo ha krefter og overskudd til å ta deg av familien din og....

Bare noen oppmuntrende ord.....er selv 50 % sykmeldt men kjenner nå at må snart ha 100% for kroppen er sliten.Og dette er barn nr 3!

Jordmor sa til meg at det var viktig at vi gravide kvinner ikke brukte opp energien vår før fødsel og det som kommer etter....for vi må spare på den til da!! Og kjente etter kroppen vår..for det er vi som kjenner den best!!! :)

Og jeg hadde kjempe dårli samvittihet overfor sjefen min når jeg ble sykmeldt...men det må vi slutte med,den gjør ikke nytte for noen!

Er selv litt engstelig nå...har hatt mange kynnere idag som er vonde.Var hos jordmor igår og hu sa jeg hadde blod i urinen og skulle komme tilbake om en uke med ny så lenge formen var fin!

Men har slitt med mye hodepine i det siste og vert veldi trøtt...kom self ikke på å si det til henne når jeg var der. Men vil nå ikke sitte å syte hele tiden heller......

Så får se på morgendagen hvordan formen er...

Men masse lykke til til deg og håper alt går bra med deg til slutt når du får slappet litt av!!

Skrevet

Er forresten 24 uker på vei...hvor langt er du kommet??

Skrevet

Er bare 20 uker.. Takk for litt trøstende ord :) Hjelper å se at jeg ikke er helt alene, selvom det er en dum ting! Sammtidig så håper jeg virkelig jeg blir sykemeldt en god stund, for jeg er utkjørt og jeg hater jobben min! kan ikke vente til permisjonen min kommer, med masse tid til familien og venner :)

Skrevet

Kain det ikke være en ide å søke på svangerskapspenger? Stress er ikke bra for barnet i magen din.

Jeg har en arbeidplass hvor det er ekstremt mye stress og masse tunge løft og dette er ikke bra for barnet, Min sjef anbefalte meg å søke om svangerskapspenger da jeg begynte å få en del blødninger og begyte å slite med bekkenløsnig pga stresset og løftene.

Jeg fikk det invilget og angrer ikke, jeg sliter en del med plagene min enda + kraftige kynnere. Men jeg slipper unna stresset og løftene, Nå kan jeg bare pleie meg selv og babyen i magen frem til jeg skal ta ut permisjonen...

Skrevet

Hei! Hvis det har gått så langt at du føler du hater jobben din, er du nok ordentlig sliten. Tror nok legen din også ser det, men ikke vær redd for å snakke åpent til ham/henne hvis han/hun tenker å sende deg tilbake på jobb. Jeg stresset nok for mye i forrige svangerskap, og det endte med alvorlig svangerskapsforgiftning og fødsel etter drøye 28 uker. Selv om det har gått veldig bra med datteren min var det ikke noe som fristet til gjentakelse, for å si det mildt. I dette svangerskapet har jeg forholdsvis tidlig blitt 50% sykmeldt, og jeg merker jeg trenger det - håper bare jeg holder såpass på jobb.

Lytt til kroppen din du. Lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

Jeg klarer liksom ikke slappe skikkelig av hjemme, for tanken på det stresser meg :( Var en lite svipptur til byn idag og skulle kjøpe garn.. men helsikken :( Kommer nok ikke til å gjøre det igjen :( Endte opp med at min mann måtte kjøre meg og min sønn hjem :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...