snøfilla - mamma til 2 Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 ... hva opplevde dere av "problemer" etter at svangerskapet var over: - appelsinhud? - strekkmerker? - åreknuter? - hengepupper? - pigmentflekker? - håravfall? - annet?
petite fleur Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Litt strekkmerker under navlen og på hoftene, de plager meg ikke. Fikk litt hengepupper ja.... Men nå som jeg er gravid igjen har de blitt mye finere :-)
tingeling78 Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Hadde ingen av disse problemene, bortsett fra at jeg mistet mye hår etter at jeg sluttet å amme. Så ikke ut på hodet da håret begynte å vokse igjen og jeg hadde en krans med små hår som stod rett opp. Frisøren min lo godt av det og sa at det finnes en shampoo som kan redusere det veldig. Så neste gang skal jeg prøve det:) Følte meg egentlig i fin form og løp ut på handletur dagen etter at jeg kom fra sykehuset. Det anbefales ikke. Bekkenet trenger litt tid å komme seg på, i hvert fall hos meg. Så skal ikke springe rundt de første ukene:)
Ruttetutt ヅ Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Alle plagene er der fortsatt, 9 år etter.... Neida Det forsvant og bleknet med årene. :-)
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Ingen strekkmerker, vann i kroppen var borte etter 1-2 uker, pigment rundt navel forsvant etter noen månder, Hengepupp kom da jeg var ferdig å amme, men er fine igjen nå som jeg er gravid. Mistet en del hår, men ikke sånn at det så rart ut. Hadde ca 6 kg som satt igjen etter graviditet, men hadde ikke lyst til å slanke meg mens jeg ammet, og ble gravid igjen like etter jeg var ferdig å amme. Ble mest overrasket over hvor lang tid det tok før jeg kom inn i mine egne klær. Det tok over et halvt år. og var nok det kiipeste.
Bellbaby Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Jeg fikk noen åreknuter bakpå lårene, ved knehøyde - men ikke noe som synes veldig godt. Mistet litt hår, men ikke noe merkbart. Det var bare deilig, har så tykt hår fra før :-) De siste 5 kiloene tok sin tid.. 3 kg var vel borte ca 1 år etterpå og 2 kg hang på uansett. Jeg slet med kviser da jeg begynte med østrogenfri p-pille, men så raskt jeg sluttet å amme og gikk over til annen p-pille ble det borte. Vurderer derfor å få spiral etter neste fødsel. Hadde ventet med flere "problemer", men alt i alt gikk det veldig greit!
Bilingüe Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Litt forandret kroppsfasong og mista litt hår enn vanlig ca 3 mnd etter, men ikke noe avskrekkende. Det går seg til
mammatetogansketette:)) Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 appelsinhud-- ikke mere enn før strekkmerker---- nei åreknuter---------nei hengepupper----nei men litt mindre futt i de ble det- selv om de er str. mini:) pigmentflekker---- nei hårafvall----------- ja, pågikk et lite halvår nå har jeg massse støttehår ))) annet------------- magen ble flat og fin kjapt (etter 4 mnd?), det med egenpleie (stell av alt fra negler, hår, hud, sminke etc pluss fjonge meg opp med klær ble mindre viktig, først nå etter et år har jeg vært til frisør, fått stoor trang til å pynte meg litt-- til hverdags Ikke at ikke overskuddet har vært der forsåvidt, men andre ting blir liksom viktigere....man tenker ikke så mye på det.. dro til butikken en dag uten å ha børstet håret....kunne ALDRI ha hendt før, i alle fall ikke uten at jeg ville blitt någet utilpass Satser på å være en fjongere nybakt mamma etter at nestemann kommer i juli- men tør ikke love noe
NormaJean Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Alle sammen, hehe! Ble gravid 1 år etter forrige gang, men strekkmerkene hadde allerede bleknet endel (fikk på rumpe/lår) Puppene henger ikke sååå mye, men er jo ikke akkurat like prettne da;) Åreknuter er veldig plagsomt for meg, må nok få litt hjelp med det når jeg er ferdig med barn Håravfall: hahaha, mista mye, mest fordi lillegutt har alltid holdt seg fast i det han finner, og det er som oftest håret mitt..... myyyye lugging;) jeg var 52kg før jeg ble gravid første gangen, gikk opp myyyyye. Var så ca 57 kg på starten av denne graviditeten, håper på mindre vektoppgang og raskere nedgang nå (men tviler sterkt, lol)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Ingen av delene faktisk=) Eneste jeg merka av endringer etter forrige svangerskap er at magemusklene forsvant, ergo at magen er en anelse dvaskere enn før- men hva gjør vel det når man er smelt på tjukka igjen hoho;)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Ingen av delene. Mine "plager" var å gå ned så mye av amminga at folk spurte meg rett ut om jeg var syk, også gikk puppene ned fra små til så godt som ingenting etter amminga.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Hm.. tror de verste strekkmerkene kom den dagen jeg fødte faktisk. Mannen min kommenterte til JM at det så ut som jeg skulle sprenges.. jeg skjønte ikke hva han mente før etter fødselen(så ikke den nedre delen av magen). Ellers mista jeg kollosalt med hår en stund. Men det var ikke rett etter fødselen, men det var i forbindelse med amming.. Fikk vel litt hengepupper..Har et stoooort håp og ønske om at puppene skal krympe masse etter jeg er ferdig med å amme babyen som er i magen nå, men det er vel ikke stor sjangs for at det skjer
Minimo <3 Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Har så evig masse strekkmerker på magen og siden.. drit stygt! Pluss masse stygg hud på magen!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Fikk noen få strekkmerker, men ikke så mye at det plager meg. Jeg fikk et par pigmentflekker mens jeg var gravid, glemte å smøre meg før jeg gikk i sola som høygravid (og var bare ute i 30 min, men da fikk jeg det). Men de håper jeg har bleknet nå for ble bare et par svake.... Håravfall hadde jeg mye av mens jeg ammet. Det ga seg når jeg sluttet å amme. Slet også med å bli kvitt magen min og kiloene mine. Noen mister vekta fort når man ammer, men ikke alle. Kan ikke huske å ha vært så sulten og tørst noen gang som mens jeg ammet jeg
Canari Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Ingenting annet enn at jeg ble tykkere :-) De siste 5 kg slet jeg med! Men om det er fødselen eller alderen kan jeg jo ikke vite.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Jeg fikk kjempe masse strekkmerker på magen helt opp til navelen samt masse på puppene. Alt med nr 1, fikk ikke noe med nr 2. Til sammen på 2 svangerskap og stoffskiftesykdom gikk jeg opp over 50 kg.Herregud. Men kom meg ned 49 kg. Puppene er jo ikke like faste som før og magen er langt fra like flat som før.mer vaskeball enn vaskebrett ja.
Carasnella Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Ingenting faktisk:) Bortsett fra et par kilo ekstra, som jeg ikke ble kvitt (prøvde i grunn ikke så hardt heller;)) så ble kroppen helt som før. Puppene ble like "spretne" og slapp unna strekkmerker. Cellulitter har jeg heller ikke, men det kan jo uansett komme uavhening av svangerskap.
SpongeBob Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Strekkmerkene kom siste par dagene begge gangene, men det lever man jo fint med. Ellers var det vel ikke annet enn litt økt hårvfall når alt som ikke hadde ramlet ut mens jeg var gravid skulle ut - det blir sikkert like ille denne gangen. Puppene var ille nok før også, men str var den samme... Har ikke vært veldig flink til å trene magemusklene, særlig siden de ikke gikk sammen igjen på lang, lang tid etter fødsel, og det SKAL jeg få gjort denne gangen. Slappe magemuskler fører også til slapp rumpe mener i alle fall min JM, så det er verdt et forsøk;-) Ellers ikke noen langtidseffekter av svangerskapX2, blir spennende å se hva som er igjen når sistemann er ute:)
Pixie Power Skrevet 10. februar 2010 #19 Skrevet 10. februar 2010 Ingen av delene, så jeg slapp billig unna :-) Spent på hvordan det blir etter denne gangen, da. Vet jo aldri :-)
Gullblomst Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 Graviditeten og et år med amming satt overraskende lite spor på kroppen. Ingen strekkmerker, appelsinhud, åreknuter eller pigmentflekker. Nå har jeg så små pupper at hengepupper ikke er noe tema. Jeg fikk mye tykkere hår under graviditeten, men alt det ekstra håret falt av i løpet av første halve året med amming Før graviditeten var magen dønn flat. Det kan jeg ikke akkurat si at den ble igjen før jeg ble smelt på tjukka på ny når lillegutt var ett år. Magen var/er nok dvaskere og ikke like "spenstig", selv om den på en måte er flat likevel. Det som jeg merker best er at kroppen endrer litt fasong og at favorittklærne fra tidligere ikke nødvendigvis er like fine på etter graviditeten.
Lille_bie Skrevet 11. februar 2010 #21 Skrevet 11. februar 2010 He he.... Har vel vært heldig og slapp unna alt jeg:-) Puppene er kanskje litt mykere, men de henger ikke (såpass små til vanlig at det skal endel til før de henger da.... :-) ha ha).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå