Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Gutten min på 18 mnd har fått ørebetennelse og tromhinnen har sprukket (masse væske har kommet ut). Hart vært til legen å fått penecelin. Noen med erfaring med ørebetennelse????
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Ikke med egne barn, men jeg var et "ørebarn" som liten selv. Og kan fortsatt huske smertene. au au au
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Mitt barn er ørebarn, og det er noe dritt. Når det er godt hull på tromhinnen er det for så vidt "ferdig",da kommer jo verken ut. De viktigste rådene jeg kan gi deg er: Øreverk kommer innenifra. Når mitt barn var forkjølet med mye snørr kom verken.Bruk nesespray. Her merket vi helst øreverk med at barnet fikk feber. Kunne ha 38 grader kl 8, så 40 grader og hull på tromhinnen innen 10.Ikke mer varsel en det. Lue/bomuld i ørene osv hjalp ingenting, og det sa leger og. Sjekk med spesialist om gutten din har trange øreganger. Det kan skape mye øreverk. Og ja, øreverk er vondt, gi barnet paracet;-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Takk for svar :-) Har hatt feber i 4-5 dager, og verket fra øret kom i går. Skal begynne med Penecelin nå - hvordan hjelper det? Må jeg holde han inne og i ro fremover nå?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Om du allerede har fått penecilin ville jeg gitt det.Så ser du om det skjer igjen. Det fulgte vel med retningslinjer til ro etc på penecilinen? Første gang vi måtte gi penecilin skulle barnet være hjemme fra barnehage mens kuren ble tatt.Det var 10 dager:-( Ellers har vi sjeldent brukt penecilin etter det er verket hull.Da har det vært fordi feber ikke slipper i etterkant
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Her gikk det hull på tromhinnene til velsa 8 ganger på 10 mnd. Min erfaring er at leger sier mye forskjellig. Noen gir antibiotika med en gang, noen ikke i det hele, mens noen gir om det fortsatt renner etter 3 dager. Vesla har nettopp fått lagt inn dren i ørene sine (16 mnd.) Håper hun slipper mer problemer nå. De kan fint gå i bh selv om de går på medisin. Så sant de er i fin form. Var vist ikke noe problem å sende de selv om det rant værk ut av ørene heller. Men om de stikker fingrene i ørene og deretter har de andre plasser, er vel ikke det noe lurt:-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Det blir vel ikke vurdert dren før de har verket hull 6 ganger? Mener det var det legen fortalte oss. Mitt barn har lagt inn dren 2 ganger.Er nå endelig ferdig med det:-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Vi ble vurdert til dren uten at trommehinnen hadde sprukket en eneste gang, grunnen var ørebetennelse ca hver tredje uke i seks måneder. Øre-nese-hals legen mente det var fare for nedsatt hørsel ved repetetive ørebetenneseler og ga oss beskjed om hvis han fikk enda en ørebetennesle så kom han til å legge inn dren.. Heldigvis skremte det skitten ut av ørebetennelsene og vi har ikke hatt noen siden. Forøvrig så fikk h*n antibiotika ved hver ørebet, fordi de ikke gikk over av seg selv. Det gikk helt fint og barnet lider nå kunn av selektiv hørsel, men det er et familietrekk.. God bedring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå