abella Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Når nattavvennet dere barna deres? Og hvor mange timer sov de sammenhengende da? Og ble de ammet eller var de flaskebarn?
Mor Løvehjerte Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Vi nattavvente da vesla var 7 mnd. Hun fikk mme. Hun sov allerede da fra 19-07.
Makko med to små gutter Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 "Nattavvent" 5mnd. Da fikk han pupp og litt mme i tolvtida. Ved sju-åtte mnd sov han over det og. Vi (les jeg, ungen protesterte litt og pappamannen sov!)flyttet måltidene gradvis slik at det ikke ble en stor overgang.
-MtG- Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Vi har nattavvendt nå når han er 12,5 mnd:) Vi har nå vært 4 dager uten pupp i det hele tatt. Våkner fortsatt 140 ganger om natten, men han maser ikke så mye om pupp mer. Håper han begynner å sove bedre snart. Litt sliten av å bare ha sovet hele natten 4 ganger siden han ble født, men to av gangene var jeg på fest=lite søvn uansett og to dager på hyttetur=digg! Jaja, avsporing:P
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Nattavvente først ved 1 år (flaskebarn), men etter sykdom, var vi på igjen med flaska. Lot det skure og gå til han var ca 20 mnd, da kuttet vi. Han sover fortsatt ikke hele natta (2 år om 3 uker), det har han aldri gjort. Våkner og sover ganske kjapt igjen nå om dagen hvertfall..
AO3 Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Han var ca 13 mnd gammel. Da fikk han pupp 1-2 ganger per natt (husker ikke helt, var helt i ørska om nettene). Ca tre uker etter nattavvenningen sov han natta gjennom - for første gang! Vi har fått nettene tilbake! Herlig!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Avvente ved 7 mnd ca, han fikk mme. Gikk fint og etter 2 netter med litt protester sov han rundt. Nå skal vi snart til med avvenning på minstemann, gruer meg mer til det siden han ikke tar smokk. Han er 6 mnd nå, tenker vi avvenner ved 7 mnd denne gangen også om han ikke har begynt å sove rundt enda innen da.
Helann og lillebror Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Nattavvente ved 10 mndr. Da var hun tydeligvis veldig klar for det, og det gikk på 3 netter, bare pappa som gikk inn til henne. De første månedene sov hun varierende om nettene selv om hun ikke ble ammet, våknet mellom 0 og 4 ganger. Fordi hun var helt umulig å legge gjennomførte vi en slags skrikekur da hun var 15 mndr, og etter det har hun sovet hele natten bortsett fra i sykdomsperioder eller når det er noe annet spesielt. Føler oss veldig heldige der:-) Er snart 2 år nå.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Fra han var ca seks måneder ammet jeg bare en gang på natta og de t gjorde meg ingenting så vi bestemte oss for å ikke nattavenne på en stund. Men jaggu begynte han ikke å sove natta igjennom da han var syv måneder og har gjort det siden (17 mnd nå). Så vi slapp hele nattavvenningen vi (heldige da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå