Gå til innhold

Noen andre som har/har hatt det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 13 uker på vei nå.

Mellom uke 5-9 hadde jeg svært ømme og forvokste pupper, små uvel, murringer i magen, super trøtt og hodepine. Var på UL i uke 9, alt stod bra til.

Men etter det begynte alle symptomer og gradvis avta. Trøttheten er helt borte nå, de andre symptomene mine forsvant rundt uke 10.

Nå merker jeg ingenting lenger. Puppene er som før jeg ble gravid også. Alt er som før på en måte.

Er førstegangs, og blir kjempe bekymra.

Har ikke hatt noen blødninger.

Fler som har hatt det sånn? Er det vanlig?

Bekymerer meg mye for MA, og skal ikke på UL før om en uke. Kjenner jeg gruer meg fælt.

Har også angelsound, men finner bare min egen puls med den.

Blir kjempe glad for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn var det med meg også, både denne gangen og forrige gang. Ikke vær bekymret, helt normalt :-)

Skrevet

Ikke vær bekymret. Du er nå inne i den "beste" tiden som gravid. HUSK jordmødre anbefaler ikke at du bruker angelsound. Det gjør deg unødvendig nervøs. De vil som regel ikke lytte etter hjertelyd før etter uke 20. Noe gjør det fra uke 14. Men for at vi ikke skal bli nervøse er det mange som venter. Nyt tiden, plutselig en dag vil du kjenne de herlig sparkene som kommer fra den lille :) PS! Som du kansje forstod. Jeg hadde det også sånn. Nå er jeg i god form men HORMONELL og sliten (uke 26). Stakkars de rundt meg....

Skrevet

Dette er nok ganske så normalt ja. Tror vi fleste har en periode hvor vi ikke føler oss gravid lenger, spesielt hvis symtomene forsvinner før vi kjenner spark ;)

Angående hjertelyden så varierer det veldig fra kvinne til kvinne om når man kan høre den. Men jeg tror nok alt er i orden :) Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:) Ble litt roligere nå.

Godt å høre at det er helt vanlig. Leser jo så mange innlegg om MA her, og at symptomene forsvinner i forkant osvosv, så blir jo helt tullete.

Man får liksom inntrykk av at det er så vanlig, men nå skrives det jo ikke i like stor grad om alle de det går bra med så:) Bør jo egentlig hoppe over sånne innlegg for å slippe å skremme meg selv, menmen :P

Da skal jeg prøve å legge angelsound'en til side i noen uker til, og prøve å slappe av og tenke at dette går bra. Blir godt å få ultralyd om en uke overstått, er alt bra da, så kan jeg vel legge bekymringene mine til side. da er sjangsen for at det skal gå dårlig så liten uansett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...