Gå til innhold

Kvalm HELE døgnet :(


ღღTrininho _gravid nr 3 ღღ

Anbefalte innlegg

Fins det flere der ute?

 

Har ikke opplevd maken.Er sykemeldt,kvalm døgnet rundt,kan ikke gå på matbutikker for alle luktene blir for mye for meg. Energinivået er på minus-siden,og jeg har 2 barn fra før. Ligger rett ut på sofaen dagen lang, orker nesten ikke å reise meg. Dette er forferdelig:(

 

Er bare 6+4...hvis dette skal fortsette i 5-6 uker til blir jeg snål.

 

Flere som sliter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skriver under på dette!

Jeg er 7+1 og har vært slik de siste to ukene. Begynner å bli skikkelig lei og frustrert.

Ligger flat som en pannekake på sofaen. Jeg har ingen barn fra før (kan man si heldigvis i dette tilfellet?) og får dermed god oppvartning fra min mann.

Men skulle tro at dette skulle gå over?

Jeg har vært gravid før, men mistet. Da var jeg også kvalm, men ikke så ille som nå.

Jeg føler også ille i forhold til jobben. Jeg er lærer og "alle", dvs foreldre, elever og lærere lurer vel på om jeg er dødssyk eller noe.

 

Jeg er allerede blitt litt snål,og jeg ser herlig hvit og sjuk ut i dette flotte vinterværet:)

 

I forrige uke ringte jeg til helsestasjonen(jordmor) og var så fortvilet for at det ikke gikk over. Hun satt meg opp på en time der, og jeg fikk resept på Afipran som hjelper mot kvalmen! Hurra!

 

Hjelper ikke så mye at jeg hopper og spretter, men dog er jeg ikke kvalm konstant hele tiden.

 

I starten var jeg så kvalm at jeg ikke fikk sove, energinivået er på minussiden ja, og jeg har vært så tørr i munnen at leppene mine sprekker ca hver andre dag.

 

Håper dette var en trøst, at det er fler av oss!!

Det var det ihvertfall for meg som har seks venninner med barn som aldri har merket graviditeten fø ca uke 10, og da fordi mensen var for sen... grrrr...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh,godt det er flere,selv om jeg ikke unner noen dette!

 

Det toppa seg i dag,etter en søvnløs natt pga kvalme. Gledet meg til å få ungene i bhg så jeg skulle få meg litt søvn. Men neida; eldstemann hadde feber, hoste og snørr, mens minstemor hadde kastet opp i senga si. Jeg kastet opp når jeg skiftet på senga hennes. Så i stedet for søvn, er jeg hjemme med to i dag:/

 

Får litt noia av å lese om hyperemesis og sjanse for tvillinger når man har slik sinnsyk kvalme. Prøver å roe meg ned og tenke at maaange er kvalme, og at det vil gå over, men det er vanskelig.

 

Skal på tidlig UL,men har ikke fått dato enda.

Baaah...sliten :(

Skal til lege i morgen, kanskje jeg også får afipran?Håpehåpe:)

 

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ned på kne å be om å få afipran av legen i morgen :)

Tror du det hjelper?:)

Godt man ikke er helt alene om å ha det sånn ihvertfall :)

Ikke Oslo nei-forholdsvis midt i landet :) Trønder æ :)

Bor du i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal hjelpe, det er jeg sikker på!

Du blir jo ikke lynfrisk, men kvalmen blir mye mildere. Du blir litt trøtt osv da, men det er jo den kvalmen som er det værste..

Den hemmer følelsen i det indre øret eller noe i den duren. MEN; prøv med en om gangen, jeg tok to og fikk voldsomme kramper i bena(kan visst være en bivirkning) og måtte hoppe rundt som en annen struts samtidig som jeg var kvalm. hehehe. IKKE å anbefale.

 

Jeg fikk også en resept på Postafen som er reisesyketabletter.Men disse fungerte ikke på langt nær som Afipran.

 

Jeg bor i Oslo-området ja:)

 

Gleder meg til å høre at du har blitt piggere!

Krysser ihvertfall fingrene for det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen. Ble sykemeldt i 2 uker til,takker for det:)

 

Hun ville ikke gi meg Afipran,sa at det gir hun aldri til gravide,fordi det kan være skadelig (?!), fikk i stedet Polaramin. Spent på om det fungerer.

 

Skal prøve å hvile litt før kids'a kommer hjem, har vært våken siden 0400, for nå har jeg nemlig begynt å stå opp midt på natten for å tisse.Saklig!!Nei!!Da får jeg ikke sove etterpå selvfølgelig.

Legen mente at det er fordi livmoren ligger så langt ned at det gir et press på blæren, og at det vil bedre seg om noen uker når livmor flytter seg lengre oppover.

 

Godt å tenke på at jeg har 2 uker avslapping foran meg. Det skal bli godt:)

 

Hang in there:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...