chicomio Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 sitter her og håper at ting er i gang.. vonde menssmerter i nedre del av magen, som har spredd seg til nedre del av ryggen også. varighet på 30-50 sekunder, og kommer mellom 7-10 min.. flere?
mami78 Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Ja, men prøver å halvsove på sofaen. Våkner av riene, de kommer ca.hvert 6-7min. nå. Venter litt til før jeg reiser på sykehuset tenker jeg...
chicomio Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2010 Hvordan er det hos deg da ♥Nemi♥ Fødeklar! ?? Å, lykke til Bor du langt unna føden? Ringte nettopp for å snakke litt med de, og hun sa at jeg ikke trengte å begynne å komme før det var 5 min mellom takene, fordi det kom til å ta lang tid siden jeg er førstegangsfødende.
♥Nemi♥ Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Nei, det er mens-smerter, men de kommer alt for uregelmessig! Så tror jeg ikke på at jeg noen gang blir å føde uansett:) Tror jeg skal ringe jordmor i morgen for å se om jeg har fått mer åpning eller noe slikt.
b77h Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 oh yeh! våken her ;-) Har ligget en times tid på siden for å finne en stilling jeg kunne slappe av i - og har duppet litt av mellom riene. Når jeg våkner av en trykker jeg på rietelleren. Tok en paracet og tror den hjalp litt på å slappe av. Styrte rundt i sofaen tidligere for å finne en ok stilling, men det beste var faktisk å ligge på siden m varmeflaske nede på magen - også masserer jeg litt på øvre. Prøver å puste langsomt og rolig, men det er jammen ikke lett. Nå har det kommet noen som er så intense og går nedover, så jeg ikke klarer å holde meg rolig. Snakket nettopp m jordmor igjen, og hun sa jeg kunne komme for en sjekk "siden jeg hadde ringt så mange ganger" (øh....3 ganger på 22 timer....?). Hun mente fortsatt de var for uregelmessige, men at jeg kunne få sjekket åpning. Nå har de i 1,5 t kommet m 3-6min mellomrom, og varer fra 50 sek - nesten 2 min. De fleste på 1,5 min. Vel, tror jeg får på meg litt varmere klær og vekker mannen. Så får jeg iallefal sjekket hvordan det ligger an. Kan jo være vi blir sendt hjem, men akkurat nå tar jeg gjerne den bomturen ;-) Sprøtt det hele sannsynligvis er i gang, sa hun m skrekkblandet fryd... Masse lykke til med dere andre gjennom natten! vi "snakkes" :-)
Gjest Mangebarnsmamma Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Å, lykke til, dere! Her er det ennå 7 uker til trmin; jeg er bare våken og kvalm, som vanlig:( Kommer til å tenke på dere:)
chicomio Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2010 der er du ja b77h, var litt spent på om du allerede var kommet deg til føden hvor skal du føde? ringte nettopp jordmor, og hun sa jeg skulle ta turen dersom de kom så regelmessig som 5 min mellom hver. kunne ta lang tid når jeg var førstegangs sa hun, så, er vel bare å smøre seg med tålmodighet.. synes 5 min er litt kort når vi bor så langt unna, men får vel bare stole på henne. føler jeg er ganske langt unna fødsel enda så.. men synes da absolutt du må kunne begynne å dra nedover nå?! øh, 3 ganger på 22 timer vil jeg ikke si var så mye? man må jo kunne ringe når det er noe man lurer på! ja, ta deg en tur nedover, så får du sjekka ståa om du er forberedt på en bomtur, så kan du jo bare bli positivt overrasket Masse lykke til! hehe, fikk anbefalt å prøve å sove litt jeg også, men orker ikke når jeg bare ligger der å venter på "riene" skal se litt tv nå, se om det skjer noe forandring, om ikke får jeg prøve å sove litt.. hehe, er ikke helt lett det med pustinga nei, men føler jeg har god kontroll enda her Nemi fødeklar : Hører folk som sier at de ikke trenger å være regelmessige. kan variere fra alt mellom 6-12 minutter så jeg noen skrive her inne.. men ikke vet jeg, føler meg så blank på alt dette.. Men ta en telefon til jordmor i morgen, så får du sikkert komme på en sjekk Lykke til!
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Så spennende! Noen som kan sende over litt fødestøv? Jeg er bare våken fordi "kroppen vekker meg", har ikke et eneste lite ubehag, jeg bare får ikke sove mer enn 3-5 timer på nettene nå. Så nå er jeg sint, lei, trøtt og seks dager på overtid..... Masse lykke til med fødsler!!!!
chicomio Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2010 Magebarnsmamma: Men da er det ikke så alt for lenge til det er din tur heller Off, denne overtiden er trasig altså. Er ikke det at jeg føler meg så sliten av å være gravid, men gleder meg sån til å få se lillegutt. Humøret er veldig varierende, gråter for hver minste ting, sliter på psyken dette.. Men uansett, er ikke lenge igjen! 6 dager på overtid, sender deg masse fødestøv, og håper smertene snart tar deg også! slitsomt å ikke få sove mer enn 3-5 timer per natt. Jeg sover vanligvis ganske mange timer per natt, men mye våken i mellom da, alle den tissingen vet du ;p men skal du på overtidskontroll snart nå da? Ønsker deg masse lykke til, og håper at det snart er igang hos deg også Lykketrollet 05♂+06♀+10♀
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Skal ikke på overtidskontroll før til fredag, og da er jeg ikke interessert i å reise hjem igjen ) Var inne på sykehuset for en uke siden pga lite liv (da skremte frøkna oss skikkelig...), og da tok de UL og sjekket "alt". Så alt er helt fint, frøkna har det bra og er akkurat som hun skal være, og jeg hadde 1-2 cm åpning. Så alt er helt klart, hun bare vil ikke ut! For 1-2 uker siden hadde jeg masse maserier og greier, og følte ting var på gang, men siste uka har det ikke vært en eneste falsk alarme en gang, så dette går feil vei, he he. Opp på do på natta ja, du er det mulig å tisse i søvne, for føler jeg har gjort det noen ganger dette svangerskapet. Blir skremt hvis jeg ser meg selv i speilet på natta ;o) Søvngjenger.....
chicomio Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 9. februar 2010 den fostår jeg godt! men kan jo godt hende du har fått prinsessa innen den tid også godt å vite at alt er bra med henne! ja, hører at alt er klart hos deg. hehe, hun trives vel inni magen men snart er hun ute hos dere! off, håper ikke dette er bare lureri.. men tviler på det. har ikke hatt noe plager eller vonter i svangerskapet, så dette er nytt for meg men kan vel alikevel bare være lureri.. kjedelig sånt altså! haha, kjenner meg igjen der ja
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Er det førstemann? Jeg har ikke hatt maserier før nå i tredje svangerskapet, og tror det er ganske vanlig. Så hvis det er første hos deg kan det godt hende det er i gang. Spesielt når du kjenner det så tydelig i korsryggen..... Hvis du vil kan du jo ta et par paracet også for å prøve, for da vil det gi seg hvis det ikke er skikkelig fødsel på gang (fikk beskjed om det fra sykehuset). Lykke til )
Jente+Oktoberbarn Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 I samme båt som deg Lykketrollet, 6 dager på overtid og våken uten noen som helst tegn på fødsel. Sitter på kjøkkenet og spiser litt nå, har vært våken i tre timer alt, huff! Jeg skal på overtidskontroll torsdag, men håper virkelig at ting kan sette i gang av seg selv... Kjenner jeg er litt "misunnelig" på dere som har det vondt Men ønsker dere alt lykke til i timene som kommer Det er jo så spennende å følge med dere
chicomio Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 9. februar 2010 ja, er førstemann ok, takk for tipset. tror jeg må teste ut det dersom ikke riene kommer oftere snart.. ringte jordmora og hun sa vi ikke trengte komme før det var 5 min mellom riene.. nå har jeg innmari vondt, og alle varer oppimot 55-65 sek... men dette kan visst ta tid! Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå