Gå til innhold

åhh..bacheloropg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal finne tema for bacheloroppgaven nå, må levere iløpet av uka. Men jeg ANER ikke hva jeg skal skrive om!! finner liksom ingenting som virker spennende å "forske" på... Jeg er så lei av dette studiet og ønsker meg over på noe helt annet egentlig, men må bare presse meg gjennom det siste nå, teit å bryte i siste semester...

Noen som har skrevet bacheloroppgave og har tips til hvordan jeg bør tenke for å bestemme meg? Har hørt med studielærer men han sier bare jeg må bestemme meg selv..

Frustrerende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket studie går du?

Skrevet

Finn et tema som er relevant for studiet ditt og som også engasjerer deg. Deretter søker du for å se om det finnes nok teori om temaet. Les, still sprøsmål og bestem deg for det som virker mest interessant. Avgrens tema, formuler en midlertidig problemstilling og noter aktuell litteratur.

Ikke sett igang egne undersøkelser og intervjurunder. Det høres ikke ut som om du har engasjementet til det akkurat nå. Veldig mange brenner seg også på det på bachelornivå, det blir for avansert for dem.

Skrevet

Jeg går Hotelledelse. Takk for gode råd, må bare finne meg et tema med masse info og velge det tror jeg, liksom ingenting som engasjerer meg... Takk!

Skrevet

Huff. Been there done that. Finn noe du selv interesserer deg for. Tenk stort! Sørg for at du vet om alle områdene/emnene du kan velge under.. Kanskje søke etter noen bøker el.l. med overfladisk info om de ulike emnene på biblioteket slik at du får en viss formening om hva de handler om (dersom du ikke allerde har notater om det?) Lykke til!

Skrevet

Altså. Been there done that i forhold til å være frustrert ang. temavalg til bach.oppg. (ikke i forhold til ditt fagområde)..

Skrevet

Jeg har aldri skrevet slik oppgave, men har jobbet litt innen hotellbransjen. Kan du ta utgangspunkt i finanskrise og se på konsekvenser av den? Bare et forslag. En del jobb blir det vel uansett.....

Lykke til

Skrevet

skjønner, det er vel gjerne et stress uansett studie.. Men finanskrisen ja, d går an! Vet at hoteller generelt ikke merket så mye av det. Kan se på det i forhold til andre bransjer som ble hardere rammet! Takk for et supert tips!!

*formulere formulere* ja dette blir bra:)

Skrevet

Da blir mitt spørsmål om det finnes nok empiri om finanskrisen relatert til hotelledelse? Er det mulig å skrive en oppgave om det? Poenget med en bachelor er ikke at du skal undersøke fenomenet selv :)

Skrevet

ja har nå googla og sett litt på det, men mest er det jo artikkler om tema. Jeg ser for meg da at jeg må ta et utvalg i noen hoteller av forskjellig størrelse og foreta en undersøkelse. Som jeg har lest litt om nå er det flere påstander som har blitt ytret om at hotellnæringen i norge ikke har blitt særlig rammet. Disse påstandene kan vel testes.. Det er ingen litteratur på dette tema i form av bøker, det kan være dumt..

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om din kompetanse,men jeg vet at flere har brent seg på det å foreta undersøkelser selv på bachelornivå. På den andre siden er det jo flott hvis du mestrer det bra :)

Personlig hadde jeg aldri valgt et tema det ikke fantes forskning på fra før av.

Skrevet

Nei det er kanskje dumt..på en måte idioti å lage mer jobb for seg selv enn nødvendig:) men det bør jo være bra å skrive om noe annet enn det alle andre gjør, hvor mange opppgaver har ikke blitt skrevet om ugunstig arb.tid, hyppig personalomsetning ol..

men skal møte veileder i morgen så får høre hva hun sier. takk for innspill uansett damer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...