Meg og alle gutta Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg kjøpte meg en slik en. Er 13 uker i dag. Hører tydelig hjerteslag der inne rett ved der trusekanten går, men er usikker på om det er min puls eller ikke? Syns ikke hjerteslagene gikk så veldig mye fortere enn mine egne nemlig. Prøvde å høre på mannen i samme område, men der hørte jeg ingenting. Lurer på om det er babyen eller meg selv jeg hører der nede? Skal man kunne høre sine egne hjerteslag/puls så godt der nede? Syns det var rart at jeg ikke hørte noe på mannen...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Det er nok din egen du hører ja! Vi har jo en svær pulsåre på begge lårene, ved som går oppover i lysken der, så er det jo den bak i ryggen. (neida, jeg er ikke lege, så beklager hvis jeg formulerer meg uprofft her, hehehe) Skjønner du hvem jeg mener? Jeg har kjøpt Angelsound jeg også, å hvis jeg lytter helt ytters på hver side av livmoren hører jeg min egen puls, samt når jeg holder den rett under navlen (da hører jeg fra den hovedpulsåra som er baki ryggen) Prøv å press angelsounden ned mot skambeinet (over kanten på skambeinet og innover liksom) så kan det hende du finner babyen. Ta deg good tid, å frykt ikke:) Prøv også med forskjellige kremer, gelèer osv. Jeg bruker glidemiddel å det funker helt supert i forhold til babyolje som jeg prøvde først. For å teste om det er din puls du hører, så sett angelsounden på hjertet ditt å hør etter rytmen. Så setter du angelsounden der du tror du hører din puls nedved livmoren, å sammenligne. Babyens hjerterytme går liksom dobbelt så fort som ditt, altså med nesten to slag ekstra, så du vil høre det veldig godt når du finner babyens:) Masse lykke til!
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 jeg hører også min egen puls der nede av og til. (vi har ekstra blodtilførsel der nede nå pga at livmora skal ha nok blodtilgang!) ta med deg en vekkerklokke eller stoppeklokke på mobilen eller noe og legg deg ned i senga eller på badegulvet og slapp av.. først så måler du antal hjerteslag (puls) på deg selv. ta f.eks antal slag på 15 sekunder. deretter setter du på angelsouds'n der nede og leter etter fosteret. mål så antal hjerteslag du finner der nede. er det like mange slag som du tidligere fant hos deg selv, så er det din puls du hører. fosteret sin puls høres litt ut som en galopperende hest! med litt øvelse så hører du veldig tydelig forskjell!!
Reflexia Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 når jeg hører hjertlyden så tar jeg ene hånden opp på halsen og kjenner min egen puls der,da hører jeg om pulsen slår i takt med angelssounden ,eller om det er babyen jeg hører....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå