Gå til innhold

Forslag til enkelt hjemmelaget karnevalskostyme til barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Barnehagen skal ha karneval på fredag. I følge personalet ligger ikke lista så høyt i forhold til kostymer, så jeg tenkte å forsøke å lage noe selv. Enten med ting vi allerede har hjemme, eller noe som går an å strikke/sy selv. Jeg KAN strikke og sy, men er ikke så veldig flink, så vanskelighetsgraden kan ikke være for høy...

 

Han som skal kles opp er en 2 1/2 år gammel gutt.

 

Alle tips mottas med stor takk! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta på ungen sort genser og strømprbukse/tights/bukse. Sy på gule brede bånd, eventuelt kjøp en sort diadem som du fester ståltråd og isoporkuler på (også sort). Se om du kan

få tak i vinger - og du har en nydelig liten bie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sjørøver stort for små gutter da? Har du noe kaptein sabeltann utstyr og syr noe sjørøver klær til å ha på? Hør evt med andre småbarnsforeldre om de har noe å låne deg:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de karnevalene vi har hatt i barnehagen, var pirat det letteste. Et skjerf på hodet og en lapp over øyet (eller ikke) er nesten nok. Hvis du googler piratbilder ser du at de kan se veldig forskjellige ut. En stripete genser, rysjeskjorte, belter, vester skjerf. Veldig lett å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor du i nærheten av IKEA, kan du jo dra og kjøpe en billig lampeskjerm (rund papirkule). Enten kan du male den rød og barnet kan være et eple. Lilla - drue/plomme. Hvit - snøball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kledde gutten min ut i sjørøverkostyme. Fant bare en stripete genser, strømpebukser med sokker og en kort hm joggebukse (som jeg dro opp litt, slik at det ble knebukse), skjerf rundt livet, tørkle på hodet og kjøpte inn sånn øyelapp. Ble kjempe fin pirat.

 

I fjor var han enkel og greit spøkelse. Så da tok jeg bare en liten laken, klippet hull i det i midten. Så farget jeg ansiktet hans hvit med mørke ringer rundt øyet. Kjempe enkelt. Gidder ikke å kjøpe kostyme i butikken. Syns ikke dem er så fine som dem du kan lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit strømpebukse og hvit genser. Sleng på noen sorte striper og du har en liten sebra:-)

 

Rød vaskebalje: mal på sorte prikker, hårbøyle: lim på sorte baller. Vips, så har du en marihøne:-)

 

Blå skjorte, sort bukse. Sy på litt gullbånd og en sort lapp hvor det står politi:-)

 

Strømpebukseben fylles med bomull el. Sort strømpebukse, sort genser og du setter strømpebuksebenet fast i strømpebuksa og poff, du har en katt eller hund.

 

Bruk litt cajal og rød leppestift til nese og værhår..

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt inn noe.

 

Gutten vår skal ha på seg dressbukse, skjorte, slips, litt voks i håret, lage en litt finsveis, printer ut et visittkort med bildet, notarlogo og navnet hans som vi fester på skjorten.....vipps har vi en liten megler i bhg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skal være elektriker. Det er nemlig hans store helt -pappaen. ;)

En bukse som ser ut som arbeidsbukse, verktøybelte med lekeskrjern osv og verktøykasse. Så fyller vi på med litt ufarlig elektriker-stasj. Og så skal han jo selvfølgelig profileres litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prinsesse? Da trenger du bare låne en kjole av noen som har jente.

 

Er vel ikke mer flaut å være prinsesse enn f.eks. en gris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...