Bambini#1 Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Hei dere som har kommet litt "lenger". Ville dere ha flydd 3 uker før termin? Det er snakk om hjemreisen i påsken.. Med Norwegian kan man fly inntil 2 uker før termin, men da dette er første gang for meg trenger jeg litt tips.. 1000 takk
Bromelia Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Ta med legeerklæring også. Sånn i tilfelle de ikke vil ha deg med.... Bruk støttestrømper. God tur!
Lunda med lillegutt Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Kommer litt an på lengden på flyturen tror jeg. Jeg ville nok ikke tatt en lengre tur. Og skulle jeg lande på en flyplass (feks langs kysten) der det ofte er mye vind og turbulens ville jeg tenkt meg om. Jeg fløy nå i uke 30 og det var ikke så gøy å sitte å hompe med magen i uvær, det gjør jeg definitivt ikke om igjen. Så man må være beredt på at det kan bli ubehagelig. Norwegian krever forresten legeerklæring om at du kan ta denne flyturen når det er mindre enn 4 uker igjen til termin.
Nikki 75 Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Det kommer helt an på formen. Hvis det ikke er lange flyturen går det nok helt sikkert fint hvis ikke formen din er dårlig. Jeg sliter med bekkenet, og dermed er alle reiser et tiltak...
Gjøkeredet③ Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det, men nå flyr jeg en del med jobb.. Gjorde det i forrige svangerskap også.. Det skal vel også det legges til at jeg merker veldig lite på kroppen at jeg er gravid, men unntak av denne ballen på magen:o)
Gengis Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Hei. Har akkurat lurt på det samme og sjekket nettsidene til flyselskapene i dag. Ser at man også får fly med SAS inntil to uker før termin så lenge man har legeerklæring (http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet). Så da kommer jeg nok til å satse på en flytur når jeg er i uke 37 .
Bambini#1 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2010 Hei. Bra det ikke bare er jeg som lurer på dette. Jeg skal fly ca 2,45t, lande på Gardermoen med Norwegian. Da tror jeg at jeg booker. og satser på at formen holder seg:) Kjekkt å vite at SAS godtar det også. selv om de skriver: " Fra 2 til 4 uker før termin Det kreves en legeerklæring, og reisen må godkjennes av SAS medisinske avdeling. Flyvetiden kan ikke overstige 4 timer" ( ikke sikker på hva deres medisinske avdeling er).
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Stikker bare innom fra "bli gravid" for å svare Vi kvinner som bor på Svalbard må reise ned til fastlandet 3 uker før termin, og det er en flytid på halvannen time. Så det går bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå