Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg skjønner ikke helt dette.. Er det ikke nok å få babyen? Til dere som gir fødselsgave til storesøsken; gir dere gave til alle barna når ett av dem har bursdag også?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Da min venninne fikk sin nr 2, så hadde vi kjøpt noe til storesøster også. Hadde vært litt trist for 4 åringen om alle skulle komme og se bare på babyen, og alle hadde noe med til babyen. Greit å vise at selv om hun er storesøster så er hun ikke helt glemt. Synes ikke bursdager kan sammenlignes i dette tilfellet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Hvorfor må oppmerksomheten måles i gaver da? Går det ikke an å snakke med f.eks denne 4-åringen og fokusere på hvor heldig hun er som har blitt storesøster. Få henne til å føle seg stor og voksen. Eller tenker jeg helt utopi nå kanskje? Bare funderer litt rundt dette. Hi
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Er vel normalt å foreldrene en barselgave. Enten noe til mor eller til barnet. Er jo bare koselig å gi søsken av den nyfødte gave da.. En liten oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Fordi gir du en gave, så føler en 4 åring seg mer sett. Du kan fundere i det vide og det brede, men all sunn fornuft sier vel at små barn 2-5 år, ikke hadde syntes det hadde vært like kos, med et klapp på skulderen og sagt hun var heldig som har blitt storesøster, som en gave i tillegg til det klappet på skulderen. Hvorfor skal barnet eller mor få gave? Hvorfor skal man gi gave i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 For å kverulere litt da, hva om det er enda et søsken det da, på 10-11 år. Ville dere gitt noe til det også? Hvis søskenet på 4 fikk..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Av erfaring kan jeg si at storesøsken ofte blir veldig LEI av fraser som "så heeeeeldig du er som er blitt storesøster/bror" omtrent før ungen er ute. Fokuset er kun på baby, baby, baby hver gang noen kommer på besøk. En liten oppmerksomhet, trenger ikke være noen stor gave, blir som regel satt veldig stor pris på av storesøsken! Ikke det at oppmerksomhet skal måles i gaver, men babyen blir jo overøst med gaver. Det er ikke rart at storesøsken blir litt sjalu. Og dette kan definitivt ikke sammenlignes med en "vanlig" bursdag. Husk at et storesøsken ofte føler at livet er blitt snudd på hodet når det kommer en baby i huset.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Jeg hadde ikke regnet med og få noe av sambo når vi fikk barn. Tenkte ikke tanken engang, så ble rimelig overasket. Var jo så koselig Synes ikke om og gi gave til storesøsken. Verken fødselgave eller til bursdag. Ser ikke helt poenget. Forklarer heller hvorfor lillesøster/lillebror får gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå