Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 http://www.barnimagen.com/forum/thread/141392264 Skal det ikke være lov å skrive noe om ting som går galt? Hæ? Og disse skal bli mødre?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Jeg har ikke lest lenken din, men jeg går ut fra at det er noen av SA-erne som syter, og andre gravide som blir skremt, og så har vi det gående. Slik er det stadig vekk på 1. trimester. Jeg skjønner begge sider.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Det er jo et gjennomgående tema der inne. Ikke skriv om noe du går gjennom som kan skremme meg, da er du lite hensynsfull mot de som ikke vil tenke på at noe galt kan skje og sveve på en roooosa sky gjennom hele graviditeten.... Hilsen en som har blitt halshugd der inne flere ganger p.g.a. at jeg gud forby skriver at jeg har mistet min lille i magen som var så etterlengtet og ønsket!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Og der har du grunnen til at du blir halshugd. Ikke fordi du har mistet, men fordi du er full av piss. Det handler ikke om å sveve på en rosa sky, men å unngå unødvendige bekymringer. Skal man ta statistikk der inne, så går jo 80 % av alle graviditeter rett i dass, og det er klart det skremmer nygravide og førstegangsfødende.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Enig med deg HI. Det ER lov å skrive om det man vil, både positive og de mer negative sidene ved graviditet. Det er ingen regeler som tilsier at man ikke har lov til å nevne SA,MA og andre komplikasjoner som jeg også selv har opplevd. Jeg hadde snakket om graviditeten der inne og vært aktiv, skal jeg da plutselig bli kastet ut av forumet og ikke få lov til å fortelle hvordan det har gått? Jeg bare spør. Men som andre sier, denne runden kommer til stadighet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Kanskje jeg er full av piss nå, men da jeg skrev at jeg hadde mistet min lille, var jeg bare full av sorg. Da det skjedde for andre gang, var jeg heller ikke spesielt aggressiv. Fortalte bare at jeg forlot forumet og grunnen til det. 3. gang skjedde det samme. Så aggresjonen kom ikke før jeg ble fortalt at mine opplevelser av å være gravid ikke hadde noe inne på dette forumet å gjøre.... Fordi det kunne skremme andre.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Ja, selvfølgelig kan ikke de som mister bare ta hatten sin og luske seg ut i stillhet! Da syntes jeg heller at de som blir så skremt av dette kan holde seg unna. Jeg var aldri redd for å miste og syntes at det var veldig mye miste-fokus på 1.tri, så jeg var ikke der så mye. Men dette er en offentlig side, så en kan ikke bestemme hva andre skal legge inn av innlegg. Ofte så er det noen som begynner å blø uten å miste, hva med dem? Skal ikke de få skrive om det?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 kan dere som mister bare skrive det inne på ufrivllig abort forumet ?? 1.tri er liksom for alle, og alle er ikke så intr. i alle de sa ma innleggene....
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 De fleste som mister forlater 1.tri, men gjerne ikke før etter at det er bekreftet.. Redselen i forkant er det som skremmer så mange. Da jeg var i ferd med å miste første gang, var jeg ikke interessert i å høre at du kommer til å miste. Jeg ville vite at det fremdeles kunne gå bra. For veldig mange er det å miste og redselen for det en naturlig del av graviditeten. Jeg må innrømme at jeg var mye mer engstelig som andregangsgravid og tror at noe av det har med fokuset inne på forumet å gjøre. Men da jeg mistet selv, var det naturlig å dele det der før jeg forsvant inn på ufrivillige aborter og tilbake til bli gravid...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 jeg vet ikke hvor mange ganger dette må bli sagt: Ufrivillig abort forumet er for de som HAR MISTET! Grunnen til at man legger inn innlegget på 1.tri er fordi man gjerne ønsker å høre fra de det har godt bra med!!! Og hva hjelper det å fortsette denne diskusjonen her på anonymforum???
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Ja, 16:33, 1. tri er for alle. Det inkluderer de som får blødning/mister osv. Hvis du ikke er intressert i å lese om det, så ikke åpne innleggene. Du kan ikke bestemme hva folk skal skrive om på det forumet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #13 Skrevet 8. februar 2010 kan ikke du komme tilbake etter at du har kpommet gjennom 1 trimester, Noen har kanskje litt andre følser en deg og er litt varmere i kantene enn deg. Kan vi ikke skrive om hvis foreldre/besteforeldre osv dør da heler for da kan dere bli lei dere, nå må dere f... meg gi dere. Mange har prøvd i mange år på bli gravide å så hvis de mister blir de jo lei seg, å kanskje ikke mange veit at de er gravide da er det bedre å få lufta seg her , få trøst osv. Verden er for alle,
lille_Harepus Skrevet 8. februar 2010 #14 Skrevet 8. februar 2010 Jeg syntes faktisk det skal være lov å skrive om sa, truende abort og blødninger på 1. Trimester. Det er jo faktisk en del av det å være i første trimester på godt og vondt. For øvrig ikke lest linken ..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Gidda aldri å være inne på 1.trimester. Virket som om alle mistet, blødde, var syke og engstelige. Orket ikke lese om slike ting og ende opp med å bli redd selv. Hoppet rett inn på 2.trimester da jeg nådde ukene. Myyye triveligere og avslappet holdning der inne
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #16 Skrevet 8. februar 2010 Ja, det er ILLE at folk ikke kan få skrive om det om de mister der inne. At disse folka skal bli mammer er helt utrolig! Unngår de å lese om at folk dør i avisa, eller på nyhetene på tv og, kanskje? Ellers kan de jo bli altfor redde! De kan ikke forandre hele verden, men burde kanskje slutte å være inne på 1. trimester (eller triSEMESTER ha ha) om de ikke takler det. Hun som skrev det innlegget virker ikke noe spesielt sympatisk, kan man kanskje si. Send en mail til moderator og be om å få endra teksten inne på 1. trimester sånn at det står svart på hvitt at det forumet er for alle, og at ikke andre kan drive sensur der inne! Det står et innlegg om det på ris og ros.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #17 Skrevet 8. februar 2010 Nå ser jeg at de faktisk har endret på teksten inne på 1. trimester sånn at det står svart på hvitt at det ER lov å skrive om at man mister, blør, etc. der inne. Det var utrolig bra! Det viser at det faktisk nytter å gi beskjed om det! Nå kan de som ikke takler å lese om andres ulykke bare drite i å sensurere andre. Jeg håper hun "kjege" får det med seg!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #18 Skrevet 8. februar 2010 "1.tri er liksom for alle, og alle er ikke så intr. i alle de sa ma innleggene...." Vel, 1.tri er for alle ja, og alle stakkars mammaer som mister spirene sine, er ikke så interessert i å få presset på seg andres glede og lykke. Hører du hvor dumt det høres ut? Like dumt som din setning. Når man er gravid, er det sjanse for å miste i 1. trimester. Sånn er det bare, og hvis noen gravide er redd for at de også kan miste bare av å lese om andre, er det faktisk de som burde holde seg unna. M
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #19 Skrevet 8. februar 2010 Herregud, sånn er det der inne hele tiden. Det var akkurat likedal da jeg var der i 08, med omtrent identiske innlegg. SA/MA er (dessverre) en naturlig del av det å være gravid, slik er det bare. Det er jo bare å la være å åpne trådene som handler om det, det er vanligvis enkelt å se ut fra tittelen hvilke tråder det er snakk om! Men gravide er jo hårsåre... Vet vi sikkert av egen erfaring, alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #20 Skrevet 8. februar 2010 Når en sier at 1.trimester er for alle, så MÅ den være for alle. For dem som er gravide, for dem som er på vei til å miste, for dem som har mistet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #21 Skrevet 8. februar 2010 Man må jo ikke lese. Det styrer du helt selv..... Selv styrer jeg unna og leser ikke de innleggene. Det er jo sikkert til stor hjelp for de som mister og som kanskje ikke har noen å snakke med om det. Da kan de støtte hverandre og på en bedre måte komme seg gjennom det. Styr unna hvis du ikke liker det, eller blir redd av å lese det.
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #22 Skrevet 8. februar 2010 Hvis du ikke vil lese slike innlegg så er det jo bare å droppe det. Står stort sett i overskriften hva tråden inneholder...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #23 Skrevet 8. februar 2010 helt enig i at folk kan spørre ut om de blødningene eller komplikasjonene de måtte ha. men, jeg er nok enig i at jeg synes det kan bli litt mye av det til tider. Å miste før uke 12 er en abort pga avik som regel, og desværre "vanlig" i forhold til å miste et barn i magen fks etter uke 20. At folk engster seg skjønner jeg, men det er da mye bedre å la være å engste seg frem til det evt. er noe å engste seg over. Derimot noe som irriterer meg grønn er disse: "da forlater jeg dere" også tekst: "fordi jeg skal til 2.trimester ;D;D;D" Det skjønner jeg kan virke forferdelig provoserende for evt. "slitere"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå