Gå til innhold

Bli satt i gang på overtid...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva som må til for å bli satt i gang før jeg er gått 2 uker over tid? er jo 14 dager som er det vanlige, er det ikke?

 

jeg har 2uker igjen til termin, men begynner og få litt panikk for og gå på overtid. jeg har en fæl følelse av at babyen min er større en det som er normalt, har kun vært på en UL (uke 17) så har ikke fått bekreftet at babyen min er stor, men både lege og JM syns jeg er litt stor i magen. Jeg har absolut helt panikk for at babyen min skal være stor, og om jeg går to uker på overtid blir den jo betydelig større. så skal det være noe veldig alvorlig med enten mor eller baby for at man blir satt i gang ganske rett etter termindato ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos legen i dag, har to dager igjen til termin. Han sa at jeg måtte ringe føden dersom det ikke har skjedd noe ei uke etter termin, altså neste fredag, for da får jeg tilbud om å bli igangsatt. Man må ikke vente to uker før man får overtidskontroll og tilbud om igangsettelse, sa han...Og de fleste velger vel igangsettelse etter ei uke på overtid, vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 dager over...jeg får ikke komme på sykehuset før 14.dag....(AHUS)Det er vel forskjell fra sykehus til sykehus.

Er nok en stor baby her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutinene burde vært de samme da, er jo ikke bra for baby å være for lenge der inne heller. Jeg hører til St.Olavs. Håper virkelig at legen min har rett, at jeg ikke får annet svar når jeg ringer nedover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kr.sand blir man ikke satt i gang før det er gått minst 11 dager på overtid, med mindre det er livvstruende for mor eller barn..

 

men jeg var hos jordmor for 3 dager siden og fikk da tilbud om og bli strippet i håp at det skulle sette i gang ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gikk 13 dager overe med forrigemann.... da var jeg på overtidskontroll dag 10... da tar de UL... så får man svar på om ungen er stor, hvordan det er med fostervann osv.... de ser da ann om man bør settes igang eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 uker + 1 i dag. Var til legen i går og hun sa at her i Bergen så får man overtidskontroll 12 dager etter termin (som er akkurat 42 uker siden termin er 40 uker +2) og at om alt ser greit ut med barnet kan du VELGE å la være å sette igang fødselen et par dager siden siden naturlig fødsel oftest er lettere. Jeg spurte om det betyr at jeg også kan velge å bli satt i gang der og da og hun sa ja. Så håper jeg ikke får annen beskjed på sykehuset, om jeg nå blir gående så lenge.

 

Jeg er møkklei av maserier som øker på men aldri fører til noe, og det er EKSTREMT usannsynlig at jeg velger å utsette en igangsetting når jeg har nådd 42 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...