Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 29+6 uker i dag. Har vært på ultralyd og de målte str på babyen. De sa at hun ligger innenfor normalen, men det kan jo være så mangt tenker jeg.

Uansett så lurer jeg på er babyen min litt stor eller, hun veier ca 1500g. På sånne oversikter der man følger barnets utvikling skulle hun vært ca 1100g.

Jeg bare frykter å måtte føde en stor baby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vekten her på barnimagen er alltid for lav. På babyverden.no sin oversikt står det at gjennomsnittsvekt i uke 30 er 1600 g, det passer jo bedre for deg.

Sier de hun ligger innefor normalen, så gjør hun vel det, og da er det bare tull å bekymre seg. Det er heller ikke noen nøyaktig vitenskap når de anslår vekten på ultralyd.

Skrevet

jeg fikk beskjed da jeg var på 3d ul i uke 29 at babyen min var litt under gjennomsnittet. han veide ca 1200g. så du skal nok ikke bekymre deg for stor baby. følger h*n den vekstkurven så blir babyen din fin og normal i størrelsen:) Min lillegutt blir ca 3200-3300g hvis han følger kurven sin:)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg har nemlig litt stor mage (+ at jeg har ei svigerinne som er veldig tynn og har nesten ingen mage).

Alle tror derfor at jeg får en veldig stor baby, men det er godt å høre at jeg er på normalen.

Skrevet

Hei

Jeg hadde også veldig stor mage (SF-mål godt ut i det hvitefeltet). Fikk en jente ca til termin som veide 4370 g og var 52 cm lang. Litt større enn mange babyer, men hodet hadde helt normal omkrets på 34 cm, og det er i grunnen det som teller. Hele fødselen varte 2,5 timer (fra jeg våknet av at vannet gikk til hun var ute) og var en intens og flott opplevelse. Om babyen skulle være stor er det ikke ensbetydene med hard fødsel.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...