Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 hva kom det av? Kan det komme av at jeg har drukket for lite?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Det er fordi du får i deg for lite næring, altså at du tærer på fettreservene dine. Er ikke så bra å gjøre det mens du er gravid, så du må både drikke og spise mer. Jeg hadde høyt nivå av ketoner da jeg hadde hyperemesis og spydde hele tiden. Det var et mål å få nivået på ketonene ned før jeg kunne bli utskrevet fra sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Jeg hadde det mye i 1. trimester fordi jeg var kjempekvalm. Fikk ikke inn hverken vått eller tørt. Det kan komme av at kroppen har for lite karbohydrater å forbrenne, og må over på forbrenning av fett. Dersom du drikker for lite, blir konsentrasjonen av ketoner i urinen sterkere.
Cat.68 Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 jeg hadde dette i mitt siste svangerskap til tross for at jeg både drakk mye, og spiste som en hest. De fant faktisk aldrig ut av det. Men generelt sett er det vel et tegn på for lite væske og næring.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 men kan det ha med for høyt blodsukker å gjøre og? er ketoner i urina et tegn på at jeg har svangerskapsdiabetes?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 kan det rett og slett vært en forurenset prøve?
Cat.68 Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 til meg mener du? anonym 12.09. iså fall nei, det var nok ikke det, fordi det skjedde flere ganger. men jeg fikk svangerskapsforgiftning på slutten. Kan det hatt noe å si??
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Ja jeg hadde skyhøye ketoner i urinen under store deler av svangerskapet. Ketoner får man når kroppen forbrenner mer enn det den har tatt inn av næring. Det er en slags forgiftning nærmes, for man begynner ettehvert å tære på avfallsstoffene. Ofte sjekkes blodsukkeret fordi det kan være et tegn på svangerskapsdiabetes. Men om man har kastet opp mye og fått i seg for lite næring skjer dette.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Jeg hadde det på slutten av svangerskap nr 2. Jeg gikk i tillegg ikke opp ivekt . Men hos meg var nok årsaken en lang sykdomsperiode( først førkjølelse/influensa og så bronkitt) som gjorde at jeg hadde spist lite. I tillegg var jeg fryktelig sliten og ikke sulten. Spiste mindre enn jeg pleide rett og slett fordi jeg ikke var sulten. Jordmora lurte på om jeg slanket meg, men alt annet var greit så da slo hun seg til ro med at det var ok. Ltså at det var de overnevnte faktorene som gjorde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå