Gå til innhold

Symfysemål over d grønne feltet


sunnfjordmor venter fjerde

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag. er i veke 24+1. Da var fundusmålet 26cm. eit stykke over det grønne feltet som er gjennomsnitt. Fleire som har opplevd det.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, jeg hadde en cm mer enn der den røde stripa går. Er i uke 20 og hadde på 19 cm i steden for 18 som man "skal ha" om man skal være helt gjs... Er du overvektig eller normalvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 19+3 var mitt symfysemål 20 cm. Pga det skal jeg inn til ekstra UL for å sjekke at alt er som det skal. Bekymrer meg ikke siden jeg nylig har vært på ordinær UL, alt var da i skjønneste orden. Men legen sa hun ville jeg skulle inn til ekstra UL for å være på den sikre siden.Venter forøvring nr 3, men er normalvektig og har laaangt sprang imellom barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger noen cm over det grönne feltet selv og har till nä fätt höre av venner og familie at jeg har hatt en liten mage. men det er nok bare fordi jeg er tynn. Sist jeg var gravid var det nett det samme og mot slutten gikk det under den grönne stripa, men det var bare fordi magen hadde sunket godt ned i bekkenet.

Er hvertfall en liten krabat som for tiden har god plass og boltre seg pä :) og jordmor sa ikke noe som helst pä at symfysemälet lä litt over. Bare at jeg hadde en god mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fundusmålet var 26 cm i uke 23, ligger godt ute på det hvite felte. Er normal vektig, men har ligget høyt over ved alle svangerskapene min. Blir vel en 4,5 kg baby denne gangen også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt symfysemål lå 3cm over i uke 20.

 

Jeg spurte lege om det var feil, men hun sa at så lenge de neste målingene økte i samme tempo som den indikasjonslingja så hadde ikke det noe å si... Målingene kunne ligge over ellr under hele svangerskapet uten at det var feil.

 

Det var visst det pluttselig ble høyt eller lavt i forhold til hva det var forge måling som hadde betydning =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger også over. I uke 21 + 3 var jeg 22 cm.. Men det er jo "normalt" å ligge litt over "normalen" fikk jeg beskjed om hehe..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overvektig, men har ligget innenfor det grønne feltet i dei tre andre svangerskapa. Glad eg skal på ny ul om to veke så eg får sjå om alt er bra. Var redd det var mye fostervatn, noe som kan vere indikasjon på noe galt med mage/tarm hos barnet som mitt første barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Når jeg ventet mitt forrige barn lå jeg over målet hele tiden.. Fikk beskjed om at det hvertfall var et barn på 4 kilo om ikke mer.. Da gutten kom ut var han 2930 g, så det er ikke alltid det har noe å si hvordan man ligger på målet!! :)

Bare man vokser "jevnt" vil jeg tro det meste er normalt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt symfysemål lå langt over for en mnd siden, men hadde kommet nærmere normalen da jeg var hos jm igjen denne uke. Jordmor sa at det er vanlig at symfysemålet ligger et stykke over normalen i begynnelsen hvis mor ikke er så lang av vekst. Jeg er 160 cm og veier 60 kg nå i uke 25..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...