Gjest Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Er det noen som har en vidunderkur på å bli rask frisk av kraftig forkjølelse. Som bronkithoste. Har termin om 15 dager, og vil så inderlig bli frisk uten så mye medikamenter. Alle forslag tar i mot med stor takk.
Ladybug~N&E Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 urtete fra helsekosten, hostesaft, cvitaminer, nesespray og maaaaaasse hvile!!!! og søvn;) og en paracet eller to dersom man trenger det for å fungere noenlunde.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Hei Har en hestekur, som høres ganske sær ut, men som faktisk er godt. Kokende vann + appelsinjuice i stort glass med stor teskje honning, ett fedd hvitløk og ca like mye finhakket frisk ingefær. Lykke til.
b77h Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Hei Først og fremst; ph-balansen i kroppen spiller inn på hvordan bakterier og virus trives. Er kroppen din "sur" så trives de veldig godt! Og sukker er en av de tingene som gjør kroppen sur - derfor er det i første omgang lurt å kutte ut sukker. Ellers er det også lurt å drikke MASSE rent vann. Er urinen din transperant betyr det at du har drukket nok: da er immunforsvaret ditt sterkt og bakterier/virus trives dårlig. Ellers er det lurt å spise masse grønnsaker og en del frukt. Eks appelsinjuice er ikke lurt i store mengder; det er masse sukker + veldig surt for kroppen. Gode fettstoffer er alltid bra og basisk; olivenolje, linfrøolje, nøtter, avokado (avokado er noe av det mest næringsrike du kan få i deg!). Hvitløk og løk er bra. Og fisk. Kjøtt i store mengder ikke så lurt når du er syk, for det gjør også kroppen "sur". Hmmm.... litt honning kan jo være bra. Sov så mye som mulig og ta det rolig. Vel, altså ingen vidunderkur fra meg, men tips om hva som hjelper deg og hva som hjelper bakterier/virus ;-) Tilskudd av omega-3, multivitaminer, vit-D og C + probiotika er gunstig - men mer som forebyggende.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 b77h: Høres i grunn veldig fornuftig ut:) Har vært syk i en uke nå så håper jeg er på bedringens vei snart..:-) drikker MASSE vann.. drikker ca 3-5stk 0,7l flasker hver dag.. også drikker jeg en kopp te hver dag. kan jeg spise epler? eller gjør det kroppen sur?
b77h Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Nei, spis epler du ;-) Er ikke ekspert, så aner ikke hvordan det er m epler...men det høres nå lurt ut å spise det. Og faktisk er kjernene noe av det m mest næring i har jeg lest en gang... Eks druer er det jo mye sukker i. Uansett er det jo bedre å spise epler enn smågodt :-) god bedring!
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 solbærtoddy til den store gullmedaljen, funker alltid sinnsykt bra på meg!! 5 kopper om dagen minst, så blir du fort bra=) og drikk myyyye vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå