Lille_bie Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Begynnte på lørdag kveld. Ringte legevakta i Storgata. Fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noe likevel, så det var bare å vente å se. Dro rett ned til legevakta på Ryen. Fikk en fantastik hyggelig lege. Han undersøkte meg og så ingen tegn til ytterlig blødning. Men de har jo ikke noe utstyr for å kunne sjekke hjertelyd. Helt utrolig spør du meg! Ikke doppler engang..... Ullevål ville egentlig bare at jeg skulle se det an utover i uka. Men legen var bestemmt. Skal dit ned nå kl 10.00. Har ikke sovet på to netter. Såfort jeg sovner har jeg mareritt om at babyen er død. Hjertet dundrer hele tida og jeg vet nesten ikke om jeg vil gå. Vil jo vite, men er så redd for at det skal være noe galt. Blødningen har heldigvis avtatt og ingen smerter. Det er vel et godt tegn? Man slapper lissom litt av etter man entrer 2. trimester. Og så nå dette...... Er bare redd og lei meg og veldig sliten.......
Trøtta Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Har igrunn ingen gode råd å komme med. Men krysser fingerene for deg at alt er bra. Jeg var på ullevål i uke 10 etter blødninger. Men alt var bra, og nå er jeg 27 uker på vei. Har du kjent spark og liv da? Vet jo ikke hvor langt du er på vei. Veldig lykke til. Skal tenke på deg!
Lille_bie Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2010 Er 14 uker. 2. gangsfødende. Litt for tidlig for å kjenne spark. Takk !
Mamma's Magic Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Kjære deg. Jeg forstår godt at du blir redd, men det er jo veldig vanlig blø i svangerskapet. Flere venninner av meg opplevde akkurat det samme som deg rundt uke 13-14, og alt var i orden med babyene. Vi har så mye ekstra blod i kroppen når vi er et stykke på vei, at det er fort å få blødninger. Så jeg er sikker på at alt er fint med den lille. Men greit å få det bekreftet av lege, selvfølgelig. Lykke til:)
Lille_bie Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2010 Tilbake fra UL på Ullevål. Alt var bra med babyen. Takk og lov! Var så lettet at jeg begynnte å gråte! Nå er jeg bare lettet og sliten. Har som sagt ikke sovet på 2 døgn nesten. Morkaken lå litt foran mormunnåpningen. Gyn sa at det kan gi småblødninger uten at dette er farlig.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Hei ! bra alt var bra me babyen !! Jeg har å plagdes me blødninge å det er like ekkelt vær gang.. det bynte før jul.. å holder enda på .. morkaka ligg langt ned å det er der det kommer fra.... er sykemeldt da å skal ikke ta i tunge tak.. Men skjønner det er ekkelt! Her ( vestfold) har de vært kjempe hyggelig med meg å har vær på flere kontroller å ul for å sjekke! Masse lykke til vidre!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Uff, ikke noe göy å oppleve blödniner. Hadde endel av det i forrige svangerskap, og det skaper mye bekymringer... Så godt å höre at alt er bra og at du fikk en sannsynlig forklaring på blödningene. Lykke til videre!
Lille_bie Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2010 Blødningen skremte vett av meg. Og min var over på 2 dager. Skjønner at du er bekymret når det varer så lenge også. Hvor langt på vei er du? Hvertfall godt å bli fulgt opp. legen sa ikke noe om sykemelding eller lignende.Har jo ganske fysisk tung jobb med mye løfting. Men hun trodde dette var en engangshendelese. Skulle ta kontakt igjen om det skulle gjenta seg.
Mille & lillegutt Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Skjønner at du er redd!! Krysser fingrene for deg og håper alt står bra til Lykke til!
mamma00 Skrevet 8. februar 2010 #10 Skrevet 8. februar 2010 Hei! Så godt at alt var bra med spiren! Jeg ville kanskje tatt en prat med legen var jeg deg. Syntes det hørtes litt skummelt ut med tunge løft når morkaka ligger delvis foran mormunnen - har hørt at det kan være viktig å ta det med ro da. Det ville være dumt å risikere noe unødig! Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå