Gå til innhold

spørsmål om mat og husdyr..


motimi

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg er 4+5 uker på veg. Har nærmest fra første uka vert kvalm og uvel. Ikkje heile dagen, men det kommer i bølgedaler. Må fylle på med mat annakvar time! Hadde før eg blei gravid gode rutiner på maten, spiste ulike knekkebrød med variert, godt pålegg og masse grønt.

Men nå..... eineste som duger nå er grovbrød med leverpostei+majones eller makrell i tomat+majones. Vil jo så gjerne ete meir frukt og grønt, men klarer ikkje :( andre som har det sånt?

 

Går det ann å spise for mykje leverpostei? Veit om at ein ikkje skal spise fiskeleverposteiene.

 

Ein anna ting.. har lest mykje om katter og graviditet. Men kva med hunder? me har ein hårete, kosete innehund. Noko eg bør være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Dette er min andre graviditet. Første gangen måtte jeg fylle jevnlig på med mat, men da kunne jeg spise nesten hva som helst. Så jeg spiste masse frukt! No kjenner jeg akkurat som deg at frukt ikke hjelper. Men knekkebrød med ost fungerer fint.. Det er jo ikke det verste, men skal jeg fortsette og putte i meg på samme måten, kommer jeg til legge på meg fryktelig mye!! Grøss.. Jeg er 6+3 uker på vei.. Gikk de to første ukene og "venta" på følelsen av å være gravid, men no er det i hvert fall ingen tvil om det.

 

Jeg vet ikke om det går ann å spise for mye leverpostei..

 

Når det gjelder hunder, så hadde vi (og har) en setter da jeg var gravid sist. Fikk aldri noen advarsler i forhold til det, men det kan jo hende at det finnes noen tips der ute. Det som jeg syntes var viktig var at bikkja lærte at ho skulle være forsiktig med babyen da den kom. Ho ble fryktelig sjalu ettersom ho hadde vør "enebarn," begynte og gjøre mye ugagn, men var aldri slem med babyen. Det er viktig og ta vare på bikkja oppi alt det andre. =)

 

Lykke til med graviditeten og kos deg med brødskive med leverpostei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hunder er ikke noe problem! Katter er det verre med.. :-) De kan ha en parasitt i avføringen som fremkaller toxoplasmose. Men tror du kan kose deg videre med hunden din! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis leverpostei til det tyter ut øra du! :) (Bare husk på å spise litt annet også da, hehe..)

 

Normal håndhygiene er mer enn godt nok ift hunden din, vask henda etter tur, du har plukka opp bæsj, håndtert maten dens etc. Men det regner jeg vel med du gjør allerede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...