Gå til innhold

Hva synes dere om jentenavnet Mie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker det navnet! Men ikke min kjære, så det blir nok ikke det navnet.

Men hva synes dere om det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG syntes det er et relativt greit navn, men samtidig er det noe som sier meg at det ligner mer på ett "kosenavn" som ett barn har funnet på fordi det ikke klarer å si det ordentlige navnet liksom, hvis du skjønner.

Veldig sukkersøtt liksom. Men for all del, det er ikke stygt, å hvis noen velger det navnet til sitt barn så hadde jeg ikke stusset på det!:)

Skrevet

Får litt "Østfold-følelse" av det. Sikkert fordi ungen i Lange flate ballær heter det. Ødelegger litt for meg dessverre.

Skrevet

Jeg synes det er et nydelig navn!

Hvis jeg en gang får ei jente til, så skal hun hete Mie :)

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint!

Har tenkt på det til min egen spire (hvis det blir ei jente da..:)

Hadde en søt lærer på barneskolen som het Mie.

Skrevet

Kjempefint navn :-) Har jobbet sammen med ei koselig dame som egentlig het noe annet (Inger Marie? Er faktisk ikke sikker), men som har blitt kalt Mie hele livet og presenterer seg som det.

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint som kosenavn, men at det er litt for kort og "barnslig" som døpenavn. Som kjelenavn på en som heter for eksempel Eva Marie er det kjempefint.

Skrevet

Kjempe fint:)

men jeg ville hatt et mellomnavn også.

Skrevet

Det er ikke et ordentlig navn for meg. Jeg bruker det som "kallenavn" på min lillesøster. Hun kalte seg selv for det når hun var liten(hun har Marie til mellomnavn), så da ble det til at jeg og min bror også begynte å kalle henne det. Jeg er så vant til å bruke det at jeg ikke klarer å bruke navnet hennes når jeg snakker til henne. Hun forventer også å bli kalt det av meg, selv nå når hun nærmer seg 25.

Da syns jeg Mia er bedre som navn.

Skrevet

Det skal min neste hete :) Utrolig vakkert!

Mie Cecilie

Skrevet

Syns det er greit. Ikke for stygg og ikke for fint heller.

Skrevet

Hvorfor må så mange kalle barna sine mie, fie, leah, dea, bea, ebba, emma, moa, nora, lone, osv?

Jeg jobber med barn og det blir så krunglete! (Emma B, Emma K, Emma D osv).

Min teori er at disse navnene vil være like anonyme om 15 år som Kristine og Camilla er for oss i dag. -En lyd, og ikke hverken fint eller stygt.

Går det ikke an å bruke noe litt mindre trendy?

Skrevet

Jeg forbinder det med et kosenavn:=), kanskje litt for sukkersøtt for meg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...