chicomio Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 dersom vannet går, vil riene komme raskt da? er førstegangsfødene, og har hørt at dersom hodet har festa seg kan det være at vannet bare lekker eller drypper. hva om jeg ikke merker at det er vannet? er vel skummelt for fosteret å gå for lenge uten fostervann? håper på svar
Ladybug~N&E Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 ikke alltid riene starter raskt etter vannavgang nei. noen får det umiddelbart etter, noen får ikke rier før maaaange timer etter og noen får ikke rier i det hele tatt og må settes på drypp. dersom du mistenker vannavgang så ringer du føden med engang. du får komme på sjekk så finner de ut om det er fostevann eller ikke. og vannet kan splæsje skikkelig selv om hodet er festet. det gjorde det på min venninne. men noen ganger så kan det gå litt og litt. men som sagt: mistenker man at man lekker fostervann så må man kontakte føden.
Tnica Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Iflg jordmor så er en aldri i tvil om når vannet går, så ikke vær bekymret for det:) Når riene kommer etterpå, er som andre har svart, helt inviduelt. Men du skal alltid ringe fødne når vannet er gått. Det er også lurt å sjekke fargen på vannet, det skal være klart og ikke lukte. Hvis det er grønnaktig/farget, så kan det tyde på at barnet har hatt avføring og det er visst ikke så bra. Men føden vil spørre om alt det nødvendige.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Da vannet gikk hos meg med nr 3 så startet riene umiddlebart, og under 2 timer etterpå så fødte jeg... Med nr 2 gikk vannet kl 22:30 på kvelden, riene begynte så smått og kl 20:05 dagen etterpå var han født...
*SMASK* Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Hos meg gikk vannet litt og litt. Og det tok lang før det ble noe skikkelig rie aktivitet. Gikk inn i 30 timers maserier. Vannet mitt var misfarget så jeg måtte innlegges med en gang -og vetlingen fikk sonde på hodet -og ble nøye monitorert. Han var stresset og slet med å holde pulsen oppe. Alt gikk fint da. Men fikk feber og måtte på antibiotika i.v. Ellers så produserer vi fostervann kontinuerlig -og det regnes ikke som skummelt for fostereret at vannet går -dersom vannet er relativt fargeløst. De sa til meg at ved misfarget fostervann -skal babyen helst være ute innen 24 t. Dette pga stress hos barnet og infeksjonsfaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå