LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. februar 2010 #26 Skrevet 7. februar 2010 Men kjære deg, HI, om du har blitt voldtatt, så må du jo anmelde det! Selv om du ikke vet hvem dette er, så kan du anmelde. Det går an å få dna-test i svangerskapet, men da KUN i spesielle tilfeller- og jeg tror voldtekt går under dette. Men da må du jo informere helsepersonell om dette, for å få det innvilget. Hva du velger å gjøre overfor din samboer, eller om du velger abort eller ikke, er jo opp til deg- men tror du ikke du kunne trengt å snakke med noen om dette her? Det er jo ikke noe man så lett glemmer, graviditet eller ei.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #27 Skrevet 7. februar 2010 Takk dere som har svart meg ordentlig. Jeg forstår jo at jeg bør si det til samboeren min, men jeg orker ikke. Vil ikke si det høyt, da blir det på en måte virkelig. Og er så livredd for at han ikke skal tro meg. Vi hadde det så bra, alt så så lyst ut. Nytt hus, planla barn. Og så skjer dette. Er redd han ikke skal tåle det. Er redd for å få dette barnet, og redd for å ta abort. Vet ikke om jeg kan klare det, for det kan jo være samboeren min sitt! hi
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #28 Skrevet 7. februar 2010 Jeg synes først og fremst du skal kontakte noen du kan snakke med, som kan hjelpe deg med å sortere tankene. Psykolog er det vanligvis ventetid på, men du kan jo kontakte en privatpraktiserende dersom du har råd. Amathea kan antakelig hjelpe deg, eller familievernkontoret?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #29 Skrevet 7. februar 2010 Betro deg til noen! Har du en venninne du kan snakke med? Kanskje du må lufte det for noen andre før du sier det til samboeren din?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #30 Skrevet 7. februar 2010 Synes det virker veldig rart dette jeg..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #31 Skrevet 7. februar 2010 Hva er poenget med å påpeke det? Kanskje det er tull. Men hvis det er sant, gjør du det bare enda vanskeligere for et menneske i en fortvilt situasjon. Det finnes mennesker bak anonymknappen. Det er farlig å glemme det.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #32 Skrevet 8. februar 2010 Han løp når du våknet, etter å ha hatt såpass mye sex med deg at det gikk for han??? Veldig rart du ikke merket noe da..vil tro de aller fleste merker sånt noe!!!
Gjest Skrevet 8. februar 2010 #33 Skrevet 8. februar 2010 Det som skjedde ville jeg kalle voldtekt og hvis du velger abort er det ikke noe du skal vaere lei deg for. Hvis du tror du klarer det boer du snakke med samboeren din om det, men i hvert fall snakk med legen din saa fort som mulig!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #34 Skrevet 8. februar 2010 Du vet ikke hvem det var -du så han ikke. Mest sannsynlig var det vel samboeren din som lå med deg den kvelden? Det var jo innflytningsfesten deres -med deres venner og kollegaer på besøk. Tenk om det er så greit! Uansett: du har ikke gjort noe galt, enda..... du har ikke valgt å komme i denne situasjonen. Hva som skjer videre -- er nå ditt ansvar og dine valg. Velg rett -og dersom samboer er din livs følgesvenn -så la han for guds skyld få ta del i dette - det angår hans liv i enorm grad.. Vi snakker om samboeren hans - - om barnet hans ? hele livet hans også... du har ikke gjort noe galt.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #35 Skrevet 8. februar 2010 Off for eg situasjon! Hadde dette vært meg, hadde jeg tatt abort i skjul og prøvd å levd videre. Men det er meg... For min samboer hadde glatt gått fra meg hvis det viste seg å ikke være hans, når han så inderlig ønska barn selv Håper det ordner seg for deg!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #36 Skrevet 8. februar 2010 hvordan kan man sove så hardt at noen klarer å ha sex med en uten at man merker det.. jeg hadde sjekket om jeg hadde sånn søvnapne eller hva det heter samtidig
lillespirenmin Skrevet 8. februar 2010 #37 Skrevet 8. februar 2010 Kjære deg, du MÅ snakke med samboeren din! Om du ikke kan fortelle han at du ble voldtatt, er han da verdt å dele livet ditt med? Samboeren min hadde vært den FØRSTE jeg hadde fortalt om en slik forferdelig opplevelse! Han skal jo være din største støtte og beskytter!! At du sov så godt at noen klarte å gjøre dette, er ikke så rart egentlig. Enten var du VELDIG full, eller så har noen puttet noe i drinken din...Det kan skje alle!! Men du må fortelle dette. Kansje var det han? kansje har han eller noen andre på festen sett at noen har gått inn til deg? Da er det jo ikke så vanskelig å finne ut hvem det var. Hvis ikke det var samboeren din, ville jeg tatt abort. Å leve med et barn i forholdet deres som er resultat av voldtekt vil ikke gjøre godt for noen, det vil mest sansynlig ødelegge forholdet deres, og livet ditt...Men for all del ikke gjør dette i det skjulte. Skal du liksom bare ta abort,late som ingenting og leve videre med dette i bakhodet ditt sammen med samboeren din? Jeg ønsker deg lykke til-og for all del åpne opp tankene dine,del det med samboeren din og få klarhet i ting! Dette kan du legge bak deg,men kun om du tar tak i det!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #38 Skrevet 8. februar 2010 Man trenger verken å være syk, dopa eller full for å sove så tungt at man ikke enser noe av det som skjer rundt en. Jeg har det av og til slik, når jeg er skikkelig sliten. Da sover jeg som om jeg hadde fått en bedøvelsespil. En gang ble jeg flyttet fra sofaen og over i senga uten å merke noen ting, selv om to stykker bar meg. Føler meg faktisk ikke sikker på om jeg ville ha våknet dersom noen hadde sex med meg.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #39 Skrevet 8. februar 2010 HI Vær så snill å ta kontakt med noen så du får snakket med noen! Å gå med noe slikt gjemt inni seg lenge er å straffe deg selv for noe du IKKE har noe skyld i, ikke glem det du har ikke noe skyld i det som har skjedd! Dra til legen! Få en UL så snart som overhode mulig, og det får du uten problemer. Da kan du finne ut nærmere når du ble gravid. (hvis du ikke tror du klarer å si høyt hva som har skjedd til legen, skriv det ned og la h*n lese det) Evn ta med deg en venninne som moralsk støtte, eller som kan forklare hele stiuasjonen viss du ikke klarer dette selv. Amathea kan hvertfall hjelpe, og de har taushetsplikt! Di kan tilogmed hjelpe deg til å snakke med sambo. slik at du har en nøytral person sammens med deg som både moralsk støtte og for å holde situasjon under kontroll. Eller du kan gå inn på denne side: http://www.dixi.no/voldtektsmottak.76666.no.html - som er en oversikt over voldtektsmottak eller ta kontakt med dixi som er ressursenteret for voldtatte på nr: 22 44 40 50 de kan sikkert hjelpe deg litt. Ikke bry deg om alle idiotiske innleggene som dømmer deg nedenom og hjem, DU HAR IKKKE GJORT NOE GALT! Det er tygligvis noen som glemmer at nå alorlige saker kommer opp, er det viktig å gi støtte!- og ikke automatisk gå ut i fra at det er bare kødd- og kan godt forstå at noe slikt blir lagt ut på et anonymt forum, voldtekt er ofte tabubelagt og offeret føler mye skyld. Det som er viktig for deg er å huske på at dette ikke er din skyld- selv om at du føler det nå. Snakk med noen, og om ikke sambo med en gang, snart! Lykke til! Håper du finner ut av ting! agn barnet: husk å ta et valg der du følger hjerte ditt og ikke alle andre!- ingen andre en deg kan bestemme hva som er rett for deg! (litt langt, men håper du fikk noe ut av dette)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #40 Skrevet 8. februar 2010 Hvorfor tror jeg ikke på dette: "Vi hadde innflyttingsfest med mange mennesker, venner og kolleger. Jeg hadde hatt en lang arbeidsdag, så gikk og la meg tidlig, mens de andre festet. Våknet av at en mann lå over meg. Han løp ut da jeg våknet, men jeg merket jo at han hadde kommet i meg" 1: Fordi på en innflytningsfest med venner og kolleger, hvor alle er voksne, blir det tatt bilder. Mange bilder, og på et av disse bildene må det gå an å kjenne igjen denne mannen. 2: Det er ikke noe problem å anmelde saken. Selv om du ikke vet hvem mannen var. Alt man trenger å gjøre er å intervjue de som var på festen, og på denne måten finne ut hvem han var.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #41 Skrevet 8. februar 2010 Problemet var vel at han løp ut av et mørkt soverom, slik at hun ikke så hvem det var i utgangspunktet? Du vet åpenbart ikke så mye om hvordan man føler seg etter en voldtekt. HI skriver at hun ikke ville tenke på det, bare glemme. Du ville blitt sjokkert dersom du visste hvor mange som tenker sånn, og hvor mange voldtekter som følgelig ikke blir anmeldt. Selvsagt ville det la seg gjøre å identifisere mannen, særlig dersom han la igjen dna i form av sæd. Men det er ofte ikke der den store bøygen er når det gjelder å anmelde, det går ut på å rippe opp i sår, måtte snakke om det man ikke vil tenke på. Og ikke minst, frykten for å ikke bli trodd. Synes du skal være veldig forsiktig med å slenge ut av deg at dette tror du ikke på. Nettopp slike holdninger er gunnen til at mange velger å ikke anmelde!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #42 Skrevet 8. februar 2010 Om det er voldtektsmannen som er faren, og det er sikkert at han var på festen, så kan det vel ikke være noe problem å finne han. Kjipt å finne ut at det er mannens bestevenn el.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #43 Skrevet 8. februar 2010 Evner virkelig ikke folk å sette seg inn i andres situasjon i det hele tatt? Problemet er vel ikke at denne mannen vil være kul umulig å finne, men at hun er satt ut etter et ydmykende overgrep, og ikke har orket å anmelde. Og nå er hun i en utrolig vanskelig situasjon. Fatter ikke hvordan dere kan gjøre den enda verre med de smålige kommentarene deres!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #44 Skrevet 8. februar 2010 Her inne lyver folk om alt. Takk, men tror ikke på det. Det normale er å si fra til kjæresten sin når man har hatt en mann "inni seg" mot sin vilje. Og er det sant, spiller det vel ingen rolle hva jeg tror. Hun får anmelde det uansett, så det finnes en anmeldelse. Når ungen er født blir det tatt DNA gjennom politiet, for å se om barnet er et produkt av voldtekten eller ikke. Håper dere andre som leser dette skjønner at etter en sånn "opplevelse" drar man rett på LEGEVAKTA for undersøkelser, uten å vaske seg eller dusje nedentil. Noen har jo sett denne mannen "løpe ut" av soverommet. Evt savnet han ei stund, kanskje en kjæreste? Det er bare å få ut historien, sånn at alle som var på denne festen vet at her ble HI voldtatt, og at alle som har mistanker må komme fram med det de vet. Man anmelder uansett om man frykter å ikke bli trodd. Her gjelder det en mulighet for et barn. Hva om fyren var svart? Skal hun skjule det for samboeren sånn at han får sjokk når ungen er født?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #45 Skrevet 8. februar 2010 Joda, her inne evner vi ganske mye. Bla å skille klinten fra hveten, sannhet fra løgn, tulleinnlegg fra ekte. Noen har fritidsproblemer. Men gå rett på, dere. Værsågod.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #46 Skrevet 8. februar 2010 Herregud, for en empatiløs idiot du er. Jeg har blitt voldtatt. Og jeg anmeldte det aldri. Jeg skal love deg at noe av det siste jeg tenkte på var å dra på legevakta for å brette meg ut, og innvie andre i det jeg opplevde som MIN skam. Jeg visste med fornuften at det ikke var det, men følelsene sa noe helt annet. Jeg gikk rett i dusjen, ja, og jeg fortalte ikke noen om det før det hadde gått veldig lang tid. Synes det høres ut som om HI har hatt en ganske normal reaksjon, jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #47 Skrevet 8. februar 2010 Uansett hvem som finnes bak anonymnknappen, er det lov å synes noe skurrer. Og å påpeke det. Hun har fått rådet om å anmelde det som voldtekt. Det er det aller første hun må gjøre, hvis denne historien er 100% sann. Deretter får hun ta det opp med kjæresten.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #48 Skrevet 8. februar 2010 Er det ikke bedre å ta sjansen på å svare på et tulleinnlegg, fremfor å risikere å såre en person i en utrolig vanskelig situasjon?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #49 Skrevet 8. februar 2010 Kjære HI. Jeg håper virkelig du har fått snakket med samboeren din om dette, dette er en utrolig vanskelig situasjon. Jeg føler med deg, og håper du får snakket ut med din elskede, du trenger han mer enn noensinne nå Lykke til! Mange varme klemmer fra meg til deg:)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #50 Skrevet 8. februar 2010 Her er det 3 ting du bør gjøre 1. Fortell samboer dette, du kan ikke holde noe slikt fra han, du vil trenge han fremover og dette er voldtekt!! 2. Anmeld dette asap. Hvis det er venner og kollegaer på fest hjemme hos dere bør man kunne finne gjerningsmannen lett. 3. Oppsøk hjelp!!! Jeg ble utsatt for noe lignende for mange mange år siden, var drita fikk black out og våknet med en kar over meg, han prøvde å snakke seg unna, men jeg tilkalte politiet, ble sak men han rømte landet.. saken henlagt men fikk ordnet opp på andre måter.. hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg gått rett til mannen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå