Gå til innhold

Vær så snille og hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har havnet i en grusom situasjon, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Samboeren minn og jeg har forsøkt å få barn i noen måneder nå. Tester ikke når jeg har eggløsning, men merker det på kroppen. Vi hadde sex fem og tre dager før jeg tror jeg hadde eggløsning, dagen jeg tror det var, dagen etter og tre dager etter. Seks dager etter de jeg mener var eggløsningen fikk en annen mann utøsning inne i meg. Jeg har ikke hatt sex med samboeren min etter det.

Jeg testet i dag, og jeg er gravid! Jeg kan ikke så mye om dager og slikt, vi var ikke så stesset på prøvingen, og tenkte at det skjer når det skjer. Men så har det skjedd nå! Kan noen av dere hjelpe meg, vær så snill? Kan den andre mannen være faren? Er helt fra meg nå, bare gråter. Hadde aldri trodd jeg skulle havne i denne situasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ansvar for faen og ta deg sammen, man ligger da ikke med andre menn når man prøver og bli gravid!

Skrevet

Dersom du ikke har tatt en eggløsningstest og derfor ikke vet når du har eggløsning i syklusen din, så er alt egentlig mulig.

Skrevet

knis...sorry,men denne var jaggu god,hahahahaha!!!!

Skrevet

Er faktisk nesten umulig å vite hvem som er far til barnet. Eneste du kan gjøre er å ta en dna test, med mindre en er albino og en er mørkhudet.

Hvorfor lå du med en annen mann om du er prøver med mannen din?!

Skrevet

Denne må da være sprøyt, ellers så tror jeg vedkommende har et stort problem! Men det er jo bare og føde barnet så vil du vel se hvem barnet ligner på???

Skrevet

Du sier en annen "fikk utløsning i meg" Hadde dere sex, var det frivillig..?

Skrevet

Ja du kan være gravid og han andre kan være faren.

Fatter ikke at det er mulig å være så dum at man er utro mot samboeren sin når man prøver å bli gravid jeg!! Hvorfor i alle dager vil du ha barn med en du ikke elsker, for det kan du jo umulig gjøre dersom du er utro mot ham!!

Nei, dette uføre her fortjente du, og har du litt vett så forteller du sambo hvor dum du er slik at han får sjansen til å gå fra deg før han får barn med deg!

Mitt svar var ikke pent, men det var harde fakta!

Skrevet

Jeg har ikke hatt sex med en annen mann. Han hadde sex med meg. Vi hadde innflyttingsfest med mange mennesker, venner og kolleger. Jeg hadde hatt en lang arbeidsdag, så gikk og la meg tidlig, mens de andre festet. Våknet av at en mann lå over meg. Han løp ut da jeg våknet, men jeg merket jo at han hadde kommet i meg. Jeg har ikke sagt det til samboeren min, og har ikke hatt sex med ham siden det. Vet ikke en gang hvem det var. Er helt fra meg nå.

hi

Skrevet

Vel, hvis den ene er bergenser kan du gjøre som en annen her inne; skjekke om barnet skarrer. For da er jo saken klar.

*fniiis*

Skrevet

Mann hoster som mann saar..............

Skrevet

Dette er i så fall en voldtekt. Sover du virkelig SSÅ tungt??

Om dette er sant må det anmeldes, det vet du nok selv.

Skrevet

Oi, den var du heldig med, Tommage!

Synes folk kan tenke litt lenger enn nesa rekker. Herregud, for en situasjon! Jeg har ingen råd til deg, HI, men sender deg varme klemmer!

Skrevet

Ja, jeg sov visst tungt. Vet jo ikke hvor lenge han hadde holdt på, men jeg vet at han kom i meg. Så jo ikke hvem det var, kan jo ikke anmelde. Og vil ikke, ville bare glemme. Og nå er jeg gravid.

hi

Skrevet

Så grusomt som det enn er - jeg hadde tatt abort.

Skrevet

Du får hvertfall den ungen du ønsker deg så sårt da.... synd at du ikke vet hvem faren er. brødhue... jævlig smart du er.

Skrevet

Synes mange her bør passe kjeften sin innen de har lest innlegget og de andre kommentarene såpass at de fatter hva som har skjedd.

Hi; jeg synes du bør si fra til mannen din om dette, og jeg skjønner det er veldig veldig vanskelig.. Men om du ikke gjør det blir det bare værre og værre etterhvert som tiden går..

Bortsett fra det har de fleste kvinner rett når det gjelder egen eggløsning, og egne terminer stemmer ofte bedre enn UL-terminer :) Så det er stor sjangse for at mannen din er faren.

Men som sagt; uvissheten kommer nok til å tære på deg, og jo fortere du sier det til han, jo bedre blir det. Og han kommer nok til å støtte deg fullt ut hele veien :)

Skrevet

Jaja, så lenge ungen er frisk...

Skrevet

Det eneste jeg kan anbefale deg er å dra på ultralyd så fort som mulig. Der kan det beregnes termin og dermed ca unnfangelsesdato. Så kan du regne selv;) Fortell om situasjonen du har havnet i og hvorfor det er viktig for deg å anslå når du ble gravid. Du vil ikke få fasitsvar, men det er kanskje bedre enn ingenting..

Det andre du MÅ gjøre er å fortelle samboeren din om det som har skjedd. Det er tydeligvis ikke din skyld at en annen mann kan ha gjort deg gravid, og da bør dere diskutere hva dere gjør framover.

Lykke til!

Skrevet

Annie "ikke pent svar" her...

Jeg ber dypt om unskyldning for mitt harde svar...

Det du har blitt utsatt for er en voldtekt og dette er noe du bør snakke ut om til noen!! Om ikke du orker å snakke om det med samboeren din så råder jeg deg til å snakke om det til noen andre! Jeg snakker av egen erfaring. det er mye tyngre å holde munn om dette enn å snakke ut!!

Jeg synes også at du bør fortelle dette til din samboer, han kommer jo selvfølgelig til å støtte deg og forstå! Da kan dere også i fellesskap finne ut hva dere vil gjøre med dette barnet, om dere beholder eller ikke...

Denne saken kan bli mye vanskeligere å (bort)forklare dersom du ikke sier noe om voldtekten, men bare later som at alt er iorden og lar barnet bli født!! Tenk om det ikke ligner noe som helst på samboeren din og han krever DNA test!! Da sitter du fint i det....

Fortell alt til samboeren din du, jeg er sikker på at alt ordner seg :-)

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har litt vanskelig for å tro på denne saken her jeg da. Ville regnet med at trådstarter ville fortalt at det var et ufrivillig samleie/voldtekt fra start av. Finner det også merkelig at noen turte å forgripe seg på deg i deres eget hjem, egne venner og kollegaer...

Hvis dette er riktig så er du jo helt nødt til å fortelle dette til din samboer. Kanskje dere finner en løsning sammen? Du kan også ta en Clearblue test med ukeindikator, kanskje du har blitt gravid før denne overgripelsen.

Skrevet

Jeg hadde ikke lyst til å skrive om det, blir kvalm når jeg tenker på det. Men nå må jeg jo tenke på det hele tiden. Men jeg måtte jo skrive det etterpå, for jeg fikk bare hånlige svar.

Går det an å ta dna-test tidlig i svangerskapet? Går det an? I Norge, i utlandet?

hi

Skrevet

Kanskje man kan sjekke via en fostervannsprøve? Du kunne jo ta kontakt med legen din med det samme i morgen, det er der du vil få best svar i alle fall. Dersom du velger å ta abort så kan det jo ikke gå for lang tid.

Skrevet

jeg vet ikke hvor, men det skal gå an å ta DNA test. Jeg tror det er mange steder som vegrer seg for å ta en slik test fordi det medfører risikoer for barnet. vet ikke hvor tidlig en slik test kan utføres...

Skrevet

beklager, jeg slengte ut en kommentar lenger opp her. Synes fortsatt dette høres noe merkelig ut. I såfall en fantastisk dårlig spøk.

Men skal jeg ta det seriøst og gi et råd, må det være at du må fortelle mannen din om dette. Det er jo ikke du som har gjort noe galt.

Og du bør ikke sitte alene med det.

Siden det var hjemme hos dere, må dere jo ha hatt en viss kontroll på

hvem som var innom - og dere kan jo kanskje derfor finne ut hvem

det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...