FruBoger fødeklar Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Det hadde vel vært en drøm...tenk for et slit, de bæsjer og tisser i hu og hast i den alderen der. Da må du ha tid til å løpe til vasken hele tiden... Leste om det i Foreldre og barn. 3 uker gammel, tenk så deilig for de da. har litt lyst til å prøve, får jo sommerbarn til og med så! Hun fortalte at gutten hennes spraket i bena og ble urolig når han måtte på do, og da tok hun han over vasken og han gjorde sitt - og var en veldig fornøyd tass etterpå! Hehe.. tenk om vi virkelig venner dem til å bruke bleier, for å så venne de av igjen... Sto jo noe om at vi lærer de å tisse og bæsje hvor osm helst, og når de blir store nok til å forstå hva de gjør - blir de flaue (går å bæsjer et annet sted osv).. For de vet ikke helt hvor de burde gjøre det..eller noe sånt:D Uansett,morsom lesing! -Hun hadde også fått negative kommentarer stakkar, fordi gutten var bleietørr når han begynte å barnehagen som 1 åring. De ble sinte fordi han ikke brukte bleie.. det for noe da? Sier man ifra og går på do er det da vel ikke noe problem:D Mindre jobb å Og lurte litt på, dere med barn fra før: Bleietørre, når da ca? Og var det med papirbleiene (libero o.l.) eller med stoffbleier? Spent på om det er noen forskjeller... Her er vi 14mnd med libero-rompe, håper på bleietørr til sommeren:)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Hehe ja det høres jo helt utrolig ut, men samtidig må det jo være veldig slitsomt? Gutten min lå som om han ikke gjorde annet enn å se søt ut når han la an de værste bæsjebleiene på den tiden, så her var det ingen tegn å se etter nei:P Han er nå 2 år og 4 mnd å libero-rumpe. Har bomelomma på do ett par ganger med lange mellomrom, men ikke noe mere enn det.. Prøver stadigvekk, men han syns fortsatt det er skummelt. Vi vil overhode ikke presse han til det, da vi tror at det bare vil forsinke "renslighestprosessen". Skal nå kjøpe en slik potteting fra fisher price med musikk osv når de klarer å gjøre det i potta, som jeg har hørt veldig mye bra om, så vi får nå se;)! Vi venter nr 2 i august så det hadde jo vært fantastisk om han ble tørr til den tid, men som sagt, det må gå i hans tempo syns vi.
baby nr 3 på vei! Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 gått på do siden hun var 1 1/2 år.. nå er hun 2 1/2 og helt bleietørr:)
Morgonfuglen Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Eldstemann min var nattetørr frå han var sju månader. No skal det seiast at han var ekstremt regelmessig av seg når det gjaldt bæsjing og tissing, så det var berre å halde han på potte på bestemte klokkeslett. Han begynte med potte då han var 4 1/2 mnd., og det heile tok fem minutt kvar gong. Det var berre å halde han over potta, så ordna tinga seg sjølv med ein gong. Gut nummer to hadde ikkje same interessa, så han ville ikkje sitje på potte. Han slutta likevel med bleie då han var 2 1/2 år, fordi då fann han ut at han ville sitje på do i staden. Eg har brukt tøybleier på begge mine gutar, og kjem til å gjere det på nummer tre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå