Gå til innhold

Barn på kafe?? Bør man holde seg unna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på kafe i går.

Jeg, min datter, ei venninne, hennes to barn og min svigermor.

Jentene( begge på tre år) koste seg med brus, rundstykke og noen barbiedukker rundt bordet. De lo og hadde det riktig så koselig.

Sønnen til venninna mi satt og leste i et blad. Vi voksne satt og pratet.

Plutselig reiser dama på nabobordet seg og kjefter fordi jentene ler så mye og de får ikke fred når de er på kafe. Det satt seks voksne damer rundt bordet og kikket stygt på oss, mens hun ene førte ordet..

Haka mi datt i gulvet. Det var masse folk i kafeen og mye prat.

Vi reiste oss og gikk, men jeg angret etter vi dro. Burde selvsagt bare gitt søren.

Har også tidligere opplevd at ei annen venninne fikk kjeft fordi jenta hennes på et år gråt idet hun skulle ta på henne klær for å gå hjem. Alle kunne se at hun var på vei ut dørene, men likevel var det etpar damer som ikke tålte litt barnegråt og virkelig kjeftet ut mammaen fordi det ble så bråkete for dem..

Er det vanlig å oppleve dette når man drar på kafe med barn en lørdagsformiddag?? Jeg er paff enda, jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat den historien som du fortalte under har skjedd meg, holdt på å dette av stolen jeg.

Ble faktisk så paff at jeg ikke fikk sagt et ord. Man må da kunne ta med seg barn på cafe uten at man skal bli kjeftet ned. Helt enig om de løper rundt og eller virkelig forstyrrer andre, men ærligtalt de må jo få lov til å være med ut de også.

Skrevet

Huff nei, jeg har ihvertfall aldri opplevd lignende, og har vært ganske mye på cafe med jenta mi som baby (barseltreff og lign.) Bli sittende neste gang, og ikke bry deg m sånne folk=)

Skrevet

du burde sagt til dama at visst hun ikke tålte litt støy, så burde hun drikke kaffen sin hjemme neste gang!!

makan til frekkhet altså, man går da vel ikke på en kafe på en lørdag når man vil ha det stille og rolig!!!

Har ikke opplevd noe lignende selv, å glad er jeg for det.

Skrevet

Da hadde jeg svart at så vidt jeg har fått med meg så er det ingen aldersgrense der og hvis de ikke tåler å høre at andre hygger seg så får de holde seg hjemme.

Hadde iallfall ikke gått, heller halt ut tiden og vært der ekstra lenge så lenge barna oppførte seg like bra.

Å dra med barn på kafe dag etter dag er en uting. Men nå og og da en formiddag i helgen er bare spennende og lærerikt for dem.

Skrevet

Jeg tenker sånn at på kafe og billige restauranter (Peppes, osv) er det greit med barn i alle aldre, mens det på dyrere restauranter er greit å vente til barna er litt eldre. Vil tro de fleste er ganske overbærende med litt barnestøy på kafe en lørdag formiddag.

Skrevet

Enig med bolla pinnsvin.

Personlig er jeg opptatt av at kafebesøk med snuppa utføres for å få i seg mat. Ville ikke falt meg inn å dra med leker for å bli sittende utover den tiden det tar å spise.

Skrevet

Må legge til at å ha barseltreff på cafe synes jeg er en forferdelig uting, og ville aldri gjort det selv.

Skrevet

Damer som "kakler" kan vel bråke like mye?

Barn må også få lov til å gå på kafe ei gang i blant.

Skrevet

"det er ikke et bibliotek heller. prater ikke dere?"

I know, de beste kommentarene og den virkelige reaksjonen kommer først etterpå :P

Skrevet

.....og derfor er det jeg hovedsaklig går på "spiseplasser" som har egen barnekrok ;)

Men, dagens kake tok den sure kjerringa jeg møtte på i går lørdag!

Hu kjefta fordi ungene bråkte i BALLBINGEN!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...