Gå til innhold

Dere erfarne sydendamer jeg trenger deres hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bleier finner man i butikkene på Gran Canaria? Bør vi ha med oss bleier hjemmefra. Skal være borte i 14 dager med to bleiebarn så det kan fort bil en full koffert....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt. Er en utålmodig sjel

Skrevet

Prøver meg en gang til... Dytt dytt dytt

Skrevet

vi har hatt med til guttungen,når vi var 2 uker, men hvis jeg hadde hatt 2 bleieunger,så tror jeg ikke jeg hadde tatt med til alle dagene, til begge to.

men bleier er veldig dyrt der nede,men det er jo veldig mange i pakka da, så ikke sikkert det blir så gale likevel.

du får tak i bleier på apoteket, eller på eurospar....men finner du en lokal butikk,er sikkert de bedre.(hvor skal du?)

jeg ville kanskje tatt med natt bleier,pga de der nede er litt dårlig sugeevne på.

(min erfaring)

kjedelig å tisse ut alt i senga, hver natt....

Skrevet

Tusen takk for godt tips! Vi skal til puerto mogan. Håper at eldstemann vil benytte anledningen til å øve litt på å gå uten bleier, men minsten som er baby må jo ha bleier hele tiden... Vi får ta med oss noen pakker og så sikre at vi har skikkelige bleier på natta. Nok en gang tusen takk.

Skrevet

Vi måtte handle bleier da vi var i Alcudia på Mallorca... Bleier der er sinnsykt dyrt!! En pakke med 22 pampers kosta 18 euro!! (144 kr)!! og det verste var at det var på tilbud!! :-o Kjøpte et spansk merke der for å prøve, men det var utrolig parfymelukt på de!!! :( Hvis det går masse bleier hos dere så ville jeg ha tatt med endel ihvertfall.... Jo, det tar litt plass, men da har man mer plass til ting å ta med hjem! ;)

Skrevet

vi pakket med bleiepakker i vogna:-)) ingen som merka det..hehe...og da gikk det heller ikke på vår vekt, ikke for det, det er er jo ikke så veldig tungt da....

Skrevet

Hvis du kjøper Moltex bleier på spar, koster de kun 5 euro. Har akkurat vært der nede nå. De bleiene er veldig gode. Husker ikke helt hvor mange det er i pakken. Men den er ganske stor. Ikke kjøp bleier på de små lokale butikkene. Det er kjempe dyrt:) God tur

Skrevet

Jeg har enda til gode å se 22 bleier til 18 euro i Spania, og jeg har bodd her nå i ti år.

Vanligvis kjøper vi pakker på ca. 50 bleier til rundt 5 euro.

Tips: let etter butikker som heter Mercadona, Supersol, Eroski, Hipercor, Supercor og Carrefour. Der finner du bleier som er av bedre kvalitet enn norske og til en veldig rimelig penge.

Skrevet

Er enig med Patetica. Har selv bodd i Spania i over 10 år, og har hatt 2 bleieunger og har ALDRI sett pakker til den prisen.

Bleier er billige i Spania, likeså barnemat, våtservietter og alt annet du behøver. Og ALT er av mye bedre kvalitet, og du har et større sortiment enn hva butikker i Norge kan drømme om.

Men for all del - pakk alt slikt i vogna og dra med dere.....

Skrevet

*hust å koke flaskevannet i minst fem minutter.

Skrevet

Ja, og kjøp solkrem i Norge. Man vet aldri hva som er i kremen sør for Danmark....

Skrevet

Ta med dopapir også, om du har plass. Vi har nemlig ikke det her. Derimot, om hotellet er 5 stjerner burde de gi deg noen meter om du ber om det.

Skrevet

Vi har også opplevd at bleier er sinnsykt dyrt der, men kanskje hvis man drar litt utenfor selve turistkjernen så er det billigere. Men vi også betalte rundt 120 kr på Tenerife for en bleiepakke. Er jo ikke så lett å vite hvor man skal få tak i billige bleier når man ikke er kjent.

Syns også babymaten på glass var veldig salt og min mini var ikke helt vant til de smakene så han ville ikke ha dem. Men det er jo hver sin smak da:) Han spiste mye annet godt der da, så sultet ikke hehe.

Skjønner poenget til de over her, det bor små barn i utlandet også og de lever og har det fint. Men visse ting er veldig mye dyrere på typisk turistplasser:)

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det er lov å ha salt i barnematen her? (Måneskinn, vet du?)

Nå er vi over barnemat-på-glass-perioden, men det er bare et år siden vi var der og alt vi kjøpte var uten salt.

Skrevet

Første gang jeg har hørt noen har kommentert at den er for salt... som regel pleier det å være at den er for søt....

Jeg har aldri kjøpt noe med salt, men leter du godt nok så finner du det sikkert.....

Skrevet

Sorry sorry sorry, mente selvfølgelig søt ;) hehe

Skrevet

Kanskje vi ikke trenger å pakke så mye likevel... Svigermor er på Gran Canaria nå så hun sjekker litt for oss også ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...