Gå til innhold

Overmadrasser - litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål ang overmadrasser eller madrassbeskyttere.

Vet man ikke skal arve madrasser, men dette gjelder vel ikke disse tynne overmadrassene/madrassbeskytterne?

Disse vasker jeg jo på 60 grader i vaskemaskinen.

Ingen fare med å bruke de på den nye babyen vel???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, nå er jeg sikkert litt dum, men må vi ha overmadrass?? Jeg har jo kjøpt tisselaken til å legge på pluss at trekket på madrassen kan vaskes. Holder ikke det?

Skrevet

jeg ville ha byttet overmadrassen også jeg. det er jo den den forrige babyen har ligget på. undermadrassen har jo vært beskyttet av overmadrass og tisselaken så den er vel knapt berørt.

vi kommer til å bruke madrassen på neste. den ligger i madrasstrekk som jeg skal vaske. den har aldri vært ligget rett på. alltid hatt tisselaken over selve madrassen, overmadrass oppå der og så vanlig laken. overmadrassen bytter jeg ut.

og nei man TRENGER ikke overmadrass;) det er opptil hver enkelt. jeg synes det er en ekstra beskyttelse til madrassen. mye bedre å vaske overmadrassen dersom det har vært uhell i senga enn madrassen;)

Skrevet

Vi hadde vaskbart trekk over madrassen som eldstejenta har brukt. Og hun lå aldri rett på den. Valgte å kjøpe ny til lillegutt likevel.

Men overmadrassene hadde jeg i grunn tenkt til å bruke igjen. De er jo så tynne og av bomull og vaskes jo på 60 grader, så det kan vel umulig sette seg så mye farlig i dem??? Selve madrassen derimot får man jo ikke vasket, kun trekket. Og da vet man jo ikke hva som trekker inn i selve madrassen.

Noen andre som vet?? Bør jeg kjøpe nye overmadrasser og???

Skrevet

Synes å ha lest at overmadrasser også skal byttes siden det kan ha kommet oppkast, tiss og sånt på de.. MEN når den kan vaskes på 60 grader så forstår jeg ikke helt at det kan ha noe å si. Vil egentlig ikke tro at det er noe som man må bytte ut å kjøpe nytt.

Skrevet

Jeg ville hatt overmadrass!! Ved oppkast etc. så har vi hatt uhellet så sterkt ute at også den måtte vaskes..! Vi arvet en som også kunne vasket på 60 grader og syns ikke den måtte byttes ut da. Ellers finnes det jo billigtyper på ikea etc. for dem som vil ha ny. Tisselaken, dobbelt laken og lammeskinn i sengen bruker vi også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...