Gå til innhold

Noen med erfaring med søskenvogn?


2prinserOg1engel

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger litt hjelp og tips ang. innkjøp av søskenvogn. Siden det bare blir 17 mnd i mellom eldstemann og minstemann må jeg nok gå til innkjøp av ny vogn, men det er jo så vanskelig å velge! Jeg har vært storfornøyd med min Simo kombivogn som vi kjøpte til minsten, kjempegod plass :) derfor kvier jeg meg litt for å bytte vogn da jeg vet at mange av de er så smale og trange. Er det noen som har erfaring eller vet noe om dette som de kunne dele med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Vi valgte å kjøpe carena double swing til våre barn. her var det 14 mnd i mellom. Den koster endel mindre enn tilsvarende vogner og den er kjempe god å trille! Søskenvogner er jo litt smalere enn andre vogner. Så litt problematisk er det jo å få plass til vognpose. Nå ble vår minste født på våren, så vi byttet til sportsdel når vinteren kom, da er det ingen problem.

Kan uansett sterkt anbefale carena double swing. Veldig greit er det også at den har har separerte sportsdeler, da får ungene mer fred fra hverandre under tur.

Har brukt den snart et år uten noen problem, i motsetning til vår brio happy...

Lykke til med valg av vogn!

 

-Hilde-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg melder meg inn i Septemberklubben, og diskusjonen om søskenvogn. Blir 19 måneder mellom, og vil ha vogn med plass til begge. Har Mountain Buggy nå, og tror nok ganske sikkert at det blir den doble utgaven av den. Har prøvd andre vogner, men MBen er den desidert beste å trille. Selges mange brukte til pene priser på finn ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på den vogna, men jeg liker den ikke... Jeg klarer ikke se for meg at minsten vil få det godt nedi vogna når han/hun skal ligge så nær bakken. Vil det ikke trekke veldig? Har vært å kikka litt rundt og jeg synes TFK var helt herlig å trille men bagen er jo så bitteliten. Detta er et vanskelig valg å ta :) Du med erfaring fra Phil and teds? hvor lenge kan du bruke vogna? Vil det ikke blir fort trangt i søskensete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei =)

jeg har kjempe god erfaring med emaljungas tvillingvogn =)

anbefaler den på det varmeste til både tvilling foreldre og de av dere som har barn med kort mellomrom =)

 

den er lett å trille

god plass til søsken og/eller 2 stk mykbag

god plass til 2 stk vinter voksi

overslåbart styre

gode luft hjul som egner seg ypperlig for norske forhold

og den har en helt OK pris.

 

jeg kjøpte emaljungas tvillingvogn brukt (i under 6 mnd og det vistes ikke på vognen at den var brukt) i 2006 for 5000 kr.

da fikk jeg med en helt NY voksipose (vinter)'

helt ny voksi pose (ull)

1. stk mykbag

regntrekk, myggnett og fotpose.

Med andre ord.. ;MYE for pengene =)

Jeg har vognen den dag i dag og er super fornøyd =)

Nå er barna 4 år, men "stappet" i fjor de to elste (da 3 år) nedi vogna da vi var i en stor dyrepark og de ble slitene! minsten på da 1 år hadde vi i bæremeis...

nå venter vi nr 4, og har ingen planer om å kvitte meg med vogna heller.. blir 2 år mellom nr3 og nr 4, så kan jo hende at man får bruk for den igjen... ;)

 

Jeg har også en Simo vogn (enkelvogn) som jeg liker svært godt... og vist du også liker den, så vil du like emaljunga også =) lykke til med baby lykke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Jeg har tenkt litt på emmaljunga sin, liker godt den vogntypen. Jeg må nok ut å kikke litt, kanskje jeg er så heldig å finne en brukt jeg også :)

 

Lykke til med baby-lykke du også c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har 1 mndi mellom mine to og vi hadde Babytravel tvilling vogn til de først. fungerte kjempefint! etter 1,5 år byttet vi til Acto graco duo tour tvilling(der de sitter etterhverandre) super vogn for oss siden vi bodde i spania med trange fortau. Babytravel var virkelig fin på vinteren også, vi var masse på skogsveier og i forskjellig tereng og underlag. den kommer fint igjennom vanlige dører og var helt grei på handlesenter. Acto graco sin anbefaler jeg ikke fra nyfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...