Maramara Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har da fått sopp og har behandlet med Mykostatin mikstur siden fredag...men fortsatt sår på vortene! Skjønner at d kan ta litt tid, men d er jo så fuktig der hele tiden så d vil ikke gro...noen tips?? Prøver å luft tørke så mye som mulig. Bruker ammeinnlegg nesten hele tiden for ellers lekker d så mye! Medela innlegg, er d evt noe annet som er lurere å bruke? Håper på svar:)
*dreamteam* Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Når lille her hadde sopp i munn fikk jeg beskjed av legen om å smøre canesten salve på brystvortene. Bare husk og vaske godt før amming.
MiroMiro Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg smurte canesten salve på brystvortene etter hver amming. Legen sa jeg ikke trengte å vaske av salven før ammingen. Pjokken fikk mycostatin. Lufttørket så ofte som over hode mulig. Sov uten bh om natten. La heller en tøystykke over brystene. Siden jeg lakk melk om natten. Da soppen ikke hadde gitt seg etter 3uker fikk jeg tabeletter av legen som tok knekken av soppen. Nasjonalt senter for amming (eller hva det heter) gikk god for den behandlingen. Ellers vet jeg andre har hatt stor hjelp av å kutte ut alt av sukker. Lykke til!
_Løvemamma_ Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Trenger man ikke vaske vekk canesten? så fantastisk! Utrolig stress å måtte vaske puppen hver gang vesla vil ha mat, særlig på kveldstid, for da er det OFTE! Har ikke så ikke at jeg har fått sår, bare litt 'øm' i huden, men siden hun har fått trøske er det jo greit å bli kvitt det så fort som mulig, for oss begge.
mammas skatter <3 Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 hvordan vet dere d e er sopp??????????????? det har blitt kvitt på spesielt den ene brystvorta mi. som ikke går bort... ammer så å si ikke men pumper me kvar dag. (ammeproblemer)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Hva med å bruke brystskjold? Jeg har brukt det siden fødselen pga "startvansker". Tenkte å prøve å slutte, men så fikk poden trøske og jeg ombestemte meg... Ammingen fungerer jo bra med skjold også. Dessuten kommer vel tennene etter hvert... Men uansett funker vel dette bare forebyggende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå