Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Etter å ha lest den tråden om hun som ville knuse bilruta pga et spedbarn satt der alene så begynte jeg å tenke litt. Idag da jeg skulle dra avgårde så måtte jeg ned i bilen med vogn og utstyr før jeg kunne ta med lillegullet. Så jeg dro (ja dro) vogna etter meg i denne snøen nedover bakken, lempet vogna i bilen, og fjernet is på bilen. Så løp jeg opp i huset igjen. Jeg var nok borte i 5 min tenker jeg. Mens mini lå i lekegrina si. Spørsmål: Er dette like galt? Mener dere det? Begynte å tenke idag. Jeg er helt enig med hun som ville knuse ruta altså, ikke misforstå. Han kunne jo ha gulpet og satt det i halsen/nesa. Tanker?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Babyen kan jo gulpe og sette det i halsen mens det sover på soverommet også da. Ville overhodet ikke tenkt på de 5 minuttene der HI! :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 din gutt kunne jo for den saks skyld også gulpet og satt d i halsen/nesa??! om man setter d litt på spissen liksom.... jeg tror nok d skal litt til før d går så galt, men huff aldri si aldri.. vi bor i 3 etg i terasse leil. og jeg skulle ut med guttungen i går og når vi hadde kommet ned, kom jeg på at jeg hadde glemt noe. og bussen var her om 2 min. så jeg satte veske og sekk jeg hadde med og ba gutten min sitte der helt stille til jeg kom tilbake. han er snart 3 og jeg kunne se han fra døra vår...tok med kanskje 40 sekunder... men d er vel ikke 100 % bra d heller???
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Ikke bare bare dette.. Men da fortsetter jeg med mine 5 minuttere ned til bilen. Prøver selvfølgelig å gjøre det unna på kortest mulig tid.. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Det hender jeg går fra mitt barn på 3,5, snart 4 år en liten stund. Jeg skjønner at det er en stooor forskjell på en fireåring og en baby,,. Men kunne fint gjort det du gjorde også, med baby, Og jeg er livredd for å ikke følge med minstemann..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 De 5 minuttene der synes jeg ikke gjør noe. Bare du passer på at det ikke er små gjenstander innen rekkevidde som babyen kan putte i munnen! Jeg har selv gått fra babyen i bilen når jeg har skullet betale bensin på stasjonen osv. Kan da se babyen stort sett hele tiden, men alikevel så går det fort noen minutter. Det med at gulp kan sette seg fast i halsen kan jo skje hvor som helst, også i senga når h*n sover og da sjekker man jo ikke så ofte. har forresten aldri hørt om noen babyer som har omkommet av å få gulp i halsen? Det jeg tenker mest på når det gjelder barn alene i bilen er kulde på vinteren, overoppheting på sommeren og dersom bilen eller babyen skulle blitt stjålet!! Mange syke mennesker der ute!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Hehe... Flaks at ingen har knust bilrutene mine iallfall da - de gangene jeg har latt ungene sitte alene i bilen. Det jeg er mest redd for, er at de skal bli kidnappet. Føler meg temmelig trygg her jeg bor. Minstemann satt ofte i bilen som baby mens jeg leverte og henta storesøster i barnehagen. Nå er de 2 og 4 og sitter av og til i bilen når jeg handler, men er som oftest med inn. Låser bilen da...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Babyene til 2 venninner av meg har blitt hentet av ambulanse pga at de har gulpet mens de har ligget på ryggen, og fått gulpet i nesa så de ikke har fått puste. Den ene sluttet å puste en god stund. Derfor jeg er engstelig for det. Men det gikk jo bra med de begge. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Eller at noen kræsjer i bilen (selv om den står parkert), mens du er inne i butikken og babyen er ute i bilen. Det kan skje.
sjøsamen Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Nei det kan ikke sammenliknes i det hele tatt. Jeg lar "ofte" barnet mitt på 3 mnd være alene i et par min i samme ærend som du refererer til. Men da vet jeg at han har det bra når jeg går fra han. Men å la en unge være forlatt i en bil i tillegg på vinteren er ikke greit. Du vet ikke hva som kan skje i det hele tatt... noen kan bryte seg inn, det blir fort kaldt i en bil, du vet ikke hva som skjer rundt barnet. I hjemmet sitt er barnet i trygge omgivelser. Jeg skal innrømme at jeg en gang har latt barnet mitt sitte i bilen mens jeg stakk inn på en bensinstasjon for å betale, men da så jeg han hele tida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå