Gå til innhold

avent-flasker...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta aventflaskene jeg brukte til forrige barn for 1-2 år siden ned fra loftet for å ha et par klare i tilfelle amminga skulle skjære seg... Bare kjøpe nye smokker...

Men så kom jeg til å tenke på... var det ikke noe med aventflaskene? Var de giftige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et stoff som heter BPA i alle flasker som er helt gjennomsiktige uten farge.

Jeg kjøpte brystpumpe i sverige av merket avent og her fulgte det med to små flasker. Disse er ikke BPA frie pga sverige har ikke innført forbud mot det. Jeg tenker det at så lenge de har solgt dette lenge i Norge før det ble forbudt, og det fremdeles er lov i sverige så kan det ikke være så skadelig.

Har også lest noe her inne om at det ikke er så skadelig som folk skal ha det til uansett. Tester hadde vist at barnet måtte SPISE 10 flasker eller noe slikt før BPA nivåene ble så høye at det kunne gjøre noe skade.

Jeg kommer ikke til å kjøpe flere flasker med dette stoffet i, men de jeg allerede har kommer jeg til å bruke....

Skrevet

Flasker som er mindre enn to år kan du sende tilbake til avent og få nye. (Google avent retur, så finner du adressen) mine var eldre, så jeg har kjøpt nye. Tror nok det kanskje er litt overdrevet frykt, men syntes det var greit å bytte dem ut uansett.

Skrevet

Trodde det var altfor sein å levere dem nå jeg?? Var ikke fristen 1 desember eller 1 januar?

Skrevet

Tror ikke det var noen frist... Men jeg sendte inn 8 flasker, alle over 2 år gamle og fikk nye. Så de har ikke så god kontroll på hvilke som er 2 år og ikke synes jeg ;-)

Skrevet

Joda, fristen har gått ut 1. des. men jeg fikk byttet mine etter dette..! Pumpehuset i de gamle avent flaksne er også med BPA og avent nekter å bytte ut disse :(

Jeg hadde sendt inn alle flaskene uansett! Ville ikke brukt flasker med BPA, heller ikke brystpumpen for den saks skyld! Hvis flaskene er over 2 år så får du ikke nye for dem, men jeg fikk 9 av 12 nye flasker iallefall!

Og avent smokkene er vel fortsatt med BPA? Fått noen slike i gratispakker, bortkasta om de er med BPA!

http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6782057

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...