Gå til innhold

Menn og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann forlot meg fordi vi ikke hadde nok sex.

Var på jentefest i helga og der kom det frem at ei veninne og ei bekjent også har samme problem. Hun ene har et barn som er 1 år og hun andre sitt barn er 3 år. Og begge disse sliter også med lav sexlyst. Hun ene har bare ikke lyst men elsker mannen sin, hun andre føler seg trøtt og sliten hele tiden og har da ikke overskudd.

Og menna blir såklart frustrerte og sier at forholdet ikke fungerer uten. Samme som skjedde hos meg. Man snakker da om sex gjennomsnitt 1-2 ganger pr måned. Vet det er lite men er det ikke bedre enn ingenting ?

Er menn så opptatt av sex ? Kunne tro dem ikke fungerer uten! Syns det er synd at dette ødelegger forhold, er tydeligvis et problem for mange.

Noen som har gode råd? Og er sex som bensin for menn? at de ikke klarer seg uten eller?

#oppgitt#

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at da er det noe mer som ligger under. + at det er skummelt å generalisere på den måten, det er stor forskjell fra person til person. Om en mann går fra kona si KUN pga av det vil jeg si han er overfladisk!...

Vi har sex i perioder, altså plutselig kan det gå 2-3 uker uten og så har vi noen dager der vi har sex hver dag og ofte flere ganger om dagen. Det handler mye om å snakke sammen tror jeg, får inntrykk av at par snakker lite om sex, vet ikke om det stemmer? Vi snakker en del om sex og evt når vi ikke har det på en stund.

Skrevet

Da må man vel ta tak i det som gjør at man ikke gidder å ha sex mer enn 1-2 ganger per måned, eller? Det er altfor lite for de fleste, tror jeg.

Og ja, jeg tror faktisk at sex er viktig, og at det fungerer som et slags lim i forholdet. Jeg hørte en gang noen si at hvis sexen i et forhold er bra utgjør den 10% av forholdet, hvis den er dårlig utgjør den 90% av forholdet. Tror det er mye sant i de ordene!

Dessuten tror jeg at den som ikke ønsker så mye sex, også må strekke seg litt. Hvis den ene ønsker sex 2 ganger om dagen og den andre 1 gang i måneden, hvorfor skal man da bare ha sex 1 gang i måneden og ikke noe et sted i mellom? Det har noe med å prioritere sex, og man viser lite respekt for partneren hvis du vet han synes sex er viktig og du ikke vil ha sex mer enn 1 gang i måneden. Sier seg vel selv at det da ikke fungerer over veldig lang tid.

Skrevet

Vi snakket iallfall mye om sex, siden det ble et stort problem for forholdet vårt fra hans side. Så vi snakket åpent og masse om det. Det er klart jeg forstår han veldig godt, jeg har jo lest mye om det og det er normalt med hyppig sex. Men jeg var så sliten at jeg ikke klarte det, men jeg elsker han over alt på denne jord selvom. Så det hadde ikke med det å gjøre.

Hun veninnen min er likedan, de har alltid hatt et åpent forhold til sex, snakker med veninner om det også hun uten problemer. Men hennes mann synes heller ikke de har nok sex. Føler dette er noe som er kommet veldig frem i min vennekrets nå. Alle har plutselig problemer med sexlivet med for lite sex og det går da utover forholdet. De fleste har det kjempe fint bortsett fra denne biten, og det er menna som da blir irritert og humørsyke....

Jeg forstår meg bare ikke på dem, dette er vel noe som vil ordne seg når tiden går, hvorfor kan de ikke vente og se om det blir bedre istedenfor å løpe i fra hus og hjem..

Skrevet

Vel, jeg må ærlig innrømme at jeg forstår det..sex 1-2 ganger i mnd er for meg "ingenting" og jeg hadde ikke fungert i et forhold med så lite sex. Sex er en viktig del i forholdet, og jeg merker at når vi har sex ofte (4-5 ganger i uken) så er forholdet mye mye bedre, vi kommuniserer bedre, smiler mer og er generelt i bedre humør.

Kjipt at det førte til samlivsbrudd for din (og muligens dine venninners) del, men jeg skjønner veldig godt at forhold uten sex ikke fungerer.

Skrevet

Mom2Two:

Så du mener da etter et 8 år langt forhold og de siste årene med lite sex så skal mannen da bare forlate kone, barn og hus fordi jeg ikke har energi eller behov for sex mer enn 1-2 ganger i mnd?

Jeg forstår hva du mener at det da blir 90% av det dårlige, for det merker jeg på han. Jeg ser at han er missfornøyd, humørsyk men han prøver så godt han kan alikevel men plutselig blåser han utav seg så blir det krangel og dårlige dager. Men dette er tydeligvis et problem for flere som har fått barn og ikke bare meg...

Hvordan kan man da ordne dette igjen ? For jeg vil selvklart ha tilbake det gode sexlivet vårt jeg også men jeg hadde aldri løpt i fra mannen min hvis han var sliten og lei..

Skrevet

Nei, jeg sier ikke at man skal løpe fra hus og hjem, men du må jo også strekke deg litt.

Som jeg skrev, hvis du ønsker sex 1 gang i måneden og han to ganger om dagen, hvorfor er det du som "vinner"? Jeg tror man da rett og slett må ha sex uten at man har max lyst til å starte med, det kommer da kanskje etter hvert?

Er det fordi man er sliten osv., så må vel kanskje han hjelpe til mer hjemme, spør foreldre/svigers om barnepass, legg dere tidligere på kvelden.. Det er mye man kan gjøre med enkle grep. Når dette er så viktig for han i forholdet, så er det lurt å foreta noe for å gjøre det bedre, ikke la det skurre og gå. For nå blir sexlivet egentlig helt på dine premisser, og jeg skjønner faktisk at han blir frustrert.

Skrevet

Syns du virkelig at det er greit å bare tilfredsstille mannen din 1-2 ganger i mnd? Jeg skjønner at han blir frustrert over det, og det har jo muligens vært sånn i en periode?

Jeg mener helt ærlig at her er det du som må ta tak i noe, for hvis det må gå minimum 14 dager mellom hver gang du har sex, er det noe som er galt.

Skrevet

Ja jeg forstår, han hjelper ikke til så mye hjemme. Derfor jeg ikke har så mye energi. Og han jobber så mye på jobben at jeg forstår jo at han ikke har så mye å gi til å hjelpe meg hjemme. Men jeg jobber jo også, men alikevel så må jeg gjøre alt...

Så da klarer vi ikke å møtes, samme gjelder for mine veninner. Dette er blitt et stort problem hos de også men håper bare ikke det går så langt som det gjorde for meg :(

Skrevet

Huff, synes det var litt hårda bud over her. Er kanskje ikke så greit å ha sex når man føler man ikke orker. Men kanskje det hadde hjulpet med noe slags parterapi. Greit nok at han jobber mye, men hvis han ikke kan avlaste deg litt hjemme kan han vel heller ikke forvente at du har overskudd til sex. Det er ikke sikkert han forstår betydningen av dette, det tror jeg mange menn må forklares.

Hos oss er det litt motsatt, mannen er den som mangler energi. Men han er mye syk og jeg vet at det er derfor. Likevel kan jeg synes at det blir for sjeldent og får litt dårlig samvittighet hvis jeg maser om dette. Men jeg elsker mannen min over alt på jord, og jeg ville aldri gått fra han pga av for lite sex. Jeg kunne gjerne hatt sex hver dag, men det er ikke aktuelt her, og det blir ikke noe bedre hvis jeg prøver å presse han.

Skrevet

Takk Mamma´n til lillemor, det var mer det svaret jeg var ute etter. For når noen har vært sammen så lenge igjennom vonde og gode tider så syns jeg ikke man skal løpe avgårde fordi man ikke får nok sex.

Jeg vet jo selv at det ikke var nok og jeg håpte jo at ting skulle endre seg og bli bedre. Men jeg fikk aldri sjansen til dette.

Men jeg håper mine venner kan få den sjansen iallfall.

Skrevet

Hos oss er det omvendt - han som ikke orker mer enn 1-2 x pr uke, mens jeg har veldig stor sexlyst. Har alltid vært slik, med unntak fra da vi var nyforelskede da gikk det i 1-2 x pr dag! Tror det er en myte at menn trenger mer sex enn kvinner, kommer nok an på livssituasjon, behov osv.

Det er i allefall slik hos oss :-)

Skrevet

Tror også det er en myte at menn trenger mere sex- vi har det omvendt ihvertfall....

Men sex avler sex, lar man vær å ha sex så har man ikke lyst på sex og omvendt.

Tror et dårlig forhold kan holde lenge med et bra sexliv, jeg ville hatt sex 2-3 ganger pr uke, men har en mann som synes 1 gang er mer en nok- frustrerende....

Sliten og lite overskudd, det er jo ikke sånn at sex trenger og være så himmlade omfattende- tror man får mere overskudd og blir blid og glad:)))

Skrevet

Enig Marbella, tror heller ikke det trenger være så omfattende som du sier. Og man får jo overskudd. Jeg tror man må legge litt til rette for det, jeg. Hos oss blir det altfor kleint å avtale, da føler mannen min bare at jeg presser på. Men man kan jo prøve å påvirke litt med valg av nattøy og legge seg ekstra tett inntil når man skal sove. Det funker noen ganger her, da slipper jeg å ta noe mer initiativ enn det.

Skrevet

Jeg slet også med selvtilitten etter vi fikk barn. Jeg hadde aldri hatt sex naken med lys på f.ex. Puppene mine er jo blitt helt tomme, de er store men helt tomme og henger på magen :(

Mannen min sa han elsket meg og elsket hele kroppen min, jeg tror han mener det også men er vanskelig for meg. Og det hjelper nok ikke på da med lite energi itillegg. Så alt ble så vanskelig.

Sex avler nok mere sex, helt klart! Men er det med å starte på det.

Jeg føler meg ikke vel i sexy undertøy selvom jeg vet mannen elsket sexy undertøy og kjøpte masse til meg som han såklart håpte jeg ville bruke, men jeg gjorde det aldri. Merket at han ble såret av det :(

Jeg er bare ikke den som gjør det :( blir trist av å snakke om det siden han forlot meg. Kunne ønske jeg hadde tatt tak i dette tidligere! Jeg angrer veldig på det.

Skrevet

Synes ingen skal ha sex for andres skyld. Synes derimot at dersom lite sex er et problem i forholdet at man skal ta tak i dette på en ytterst respektfull og forsiktig måte.

At noen ikke vil ha sex, kan ha mange alvorlige årsaker og ikke noe man nødvendigvis bare bør ignorere for å tilfredsstille andre.

HI, jeg får vondt av å lese innlegget ditt, det er faktisk ikke kun en persons skyld i et brudd! Ingen som løser problemer ved å laste den andre for så å forlate hele skuta.

Nærhet i det daglige er et godt grunnlag for god sex, er ikke bare å tafse på hverandre i jakt på en orgasme eller to.

Skrevet

Visst mannen din forlot deg bare for at dere hadde for lite sex, så er han sinnsykt overfladisk og ikke verdt å samle på uansett, mener nå jeg!

Her i huset har vi vel gjenomsnittlig sex kanskje 3-4ganger pr.mnd. Men har ingen parforholdproblemer likevel.

Jeg vil ikke ha noen rutine i sexen, å si at vi må ha sex så og så mange ganger i løpet av en mnd gjør jo bare sexen forutsigbar og kjedelig mener jeg.

Vi har sex når vi har lyst, da blir den mer lidenskaplig og uforutsigbar, å tusen ganger bedre :D

Viktig å være åpne om sex med partneren sin, å kunne prate om problemet, å evt finne en løsning som passer begge :D

Skrevet

Et forhold skal være mer enn sex, og det kan oppstå situasjoner som gjør at man ikke har sex i perioder også, og gode solide forhold tåler som regel dette uten større problemer. Men lang tid uten lyst, når det ikke er noen "gode" grunner for å la være tærer nok på.

Jeg blir selv både lettere gretten, føler hverdagen blir tyngre og gleden mindre i perioder med lite sex. Har 3 barn, travel hverdag, men er aldri for sliten, skal være fanden så dårlig for å la være å ha sex i hvertfall, trøtthet er heller ingen unnskyldning her i hus, for jeg har søvnproblemer og den beste oppkvikkeren og "sovemedisinen" er faktisk å elske. 1-2 gang pr. mnd er lite. 1-2 gang i uka er minimum her.

Skrevet

Mye gode tips, bare synd at alt er for sent.

Skrevet

Kan bli ny mulighet en gang i framtida vet du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...